U rukama Talijana

Sabato de Sarno započinje novo poglavlje talijanske kuće Gucci

30. siječanj 2023.

Fotografija: Instagram

Nakon par mjeseci nagađanja o budućnosti povijesnog talijanskog brenda, stigla je vijest o nasljedniku Alessandra Michelea. Kreativni direktor Guccija od ove godine je Sabato de Sarno.

Kering i Gucci su službeno objavili - Sabato de Sarno novi je dizajner koji će preuzeti kormilo modne kuće Gucci i odvesti je u novom smjeru, vjerojatno što dalje od baroknog maksimalizma kojim se vodio donedavni dizajner Alessandro Michele. 

Rođen u Napulju, Sarno je modni veteran s jako dobrim životopisom, iako je u javnosti njegovo ime relativno nepoznato. Čelnici su najsnažniju talijansku kuću odlučili prepustiti u ruke Talijana - dizajner je karijeru započeo u Pradi 2005. godine, zatim je prešao u Dolce & Gabannu, a 2009. godine se pridružio Valentinu, gdje je sve do ove godine na odgovornoj poziciji surađivao s Pierpaolom Picciolijem te je nadgledao muške i ženske modne linije. 

image

Kolekcija Guccija nastala u suradnji s Adidasom jedna je od uspješnijih modnih suradnja 2022. godine Fotografije: IMAXtree

"Oduševljeni smo što će se Sabato pridružiti Gucciju kao novi kreativni direktor, što je jedno od najutjecajnijih mjesta u luksuznoj industriji. Vjerujem da će njegovo razumijevanje Guccijeve povijesti i nasljeđa povesti kreativni tim u uzbudljivo novo poglavlje čime će dodatno ojačati poziciju Guccija na globalnoj modnoj sceni", rekao je Marco Bizzarri, CEO Guccija. 

Kao i Bizzarri, i Sarno je bio skroman s riječima u svojoj izjavi - izrazio je uzbuđenje i zadovoljstvo oko novog poslovnog angažmana te se zahvalio na povjerenju. Njegova prva modna linja za Gucci bit će prikazana u rujnu ove godine, u Milanu. 

image

Posljednja Guccijeva kolekcija prikazana na muškom Tjednu mode
Fotografije: IMAXtree

Vijest o odlasku Michelea i Guccija prije dva mjeseca potresla je modni svijet - Michele je u Gucciju radio dva desetljeća, od čega je sedam godina bio na mjestu kreativnog direktora. U tom sedmogodišnjem razdoblju u Gucci je unio razigranost, uniseks maksimalizam i zabavu, lansirao je novi ‘it‘ model torbice Dionysus te vratio u ponudu kultne modele poput Jackie torbice. Gucci je tako postao luksuzni brend za sve generacije, do starijih do mlade generacije Z, a među prvima je Gucci zakoračio u virtualni svijet i metaverse. Harry Styles, Dakota Johnson, Diane Keaton, neka su od slavnih imena koja su nosila kreacije kao ambasadori brenda. Sve to pridonijelo je statusu Guccija kao najpopularnijeg na svijetu, a u sedam godina, zarada Guccija se učetverostručila i dosegla 10 milijardi eura. Ipak, u 2022. godini rast modne kuće je stagnirao, što je bila crvena lampica za Kering i upravu. Od Michelea je zatraženo da promjeni kreativni smjer, što je na kraju dovelo do kraja njihovog zajedničkog puta. 

image

Fotografija: Instagram

Posljednja kolekcija Guccija na muškom Tjednu mode dala je za naslutiti već s prvim lookom na modnoj pisti povratak smirenijoj estetici koja donekle podsjeća na onu Toma Forda dok je vodio talijanski brend. Tom Ford u Guccije je unio snažni seksepil, Michele je Gucci vodio u sasvim drugačijem smjeru, a Sabato de Sarno ponudit će svoju viziju o kojoj će se do rujna nagađati, no tek tada ćemo svjedočiti novoj eri Guccija. Posljednjih godina s Valentinom je producirao trendove poput ružičaste boje, surađivao je i s celebrityjima, primjerice s Nicole Peltz na njezinoj vjenčanici, pa vjerujemo da će u Gucciju u novoj eri naglasak biti okrenut prema eleganciji na talijanski način. Sarno je, kao i Michele i Ford kada su preuzeli Gucci, nepoznato ime - do sada se to pokazao kao uspješan recept za izgradnju modne kuće kao najpopularnije na luksuznoj sceni. Za sada, ništa drugo nego - iščekujemo njegovu prvu kolekciju.