Slaganje poslovnog stylinga može biti izazovno, osobito ako stižete na novi posao, u novo poslovno okruženje. Što je primjereno, a što nije, koja je modna pravila pregazilo vrijeme, a što odjenuti ako radimo u novim uvjetima - od doma? Savjete za poslovni stil dala nam je stilistica Ivana Karapanđa.
Poslovni look prije svega treba odgovarati poslovnom okruženju u kojem radimo, što znači da ono ovisi o poziciji na kojoj osoba radi, objašnjava stilistica. Nije isto radi li netko u okruženju banke, odvjetničkog ureda ili u marketinškoj agenciji i ležernijoj atmosferi gdje bi dress code korporativnog okruženja ostavio hladan profesionalni dojam. Ipak, takozvane uštogoljene poslovne kombinacije nisu više pravilo već iznimka, pa i velike korporacije potiču zaposlenike na izražavanje vlastitog stila odjećom.
"Što to konkretno znači? Da možete zadržati sako, ali ga možete kombinirati s modernom haljinom midi ili maksi dužine u toplijim mjesecima, a zimi s vunenom haljinom iste dužine. Također, noseći bazične komade možete im dati osobni štih - na poslovnu haljinu stavite lijepi broš (diskretan komad obiteljskog nakita), neku zanimljivu ogrlicu ili svileni šal", savjetuje Karapanđa.
Svatko ima svoju sliku poslovnog stylinga, a ono što svaki treba ispunjavati je nesmetano obavljanje posla i naravno, ne smije odvlačiti pažnju, kako bi prije svega sposobnosti i rad bili na prvom mjestu, a odjeća je zatim samo nadogradnja, smatra stilistica.
Promjene u dress codeu se događaju, u odnosu na prije. Danas je zato uobičajeno na posao doći u tenisicama, trapericama, u ležernijim krojevima haljina i hlača koje se kombiniraju sa sakoima, koji su često oversized. Tajna je u detaljima i idealnom balansu koji neće otići predaleko u casual ili urbani styling, koji bi bio primjereniji za odlazak u grad.
Ključne stvari koje treba izbjegavati u poslovnom okruženju
- prozirna i čipkasta odjeća
- donje rublje se ne smije vidjeti (crni grudnjak koji viri ispod bijele košulje ostavite za kavu u Parizu)
- suknje dužine iznad koljena
- poderani jeans
- lateks i pripijene haljine
- šljašteći nakit (chandelier naušnice jesu moderne, ali nisu primjerene za poslovne sastanke)
- vrtoglave potpetice (primjerice modna kuća Armani ima dress code crnih balerinki za svoje zaposlenice jer ih smatraju najelegantnijom obućom)
Must have komadi
"Uz barem jedan sako koji vam mora pristajati savršeno - poput druge kože, potrebno je imati i klasičnu svilenu bluzu neutralne boje koja ide na hlače ravnog kroja. To je uvijek sigurna kombinacija kada idete na ručak ili dnevni događaj klijenta - ako sa sigurnošću ne znate koji je dress code. S malom promjenom modnih dodataka i nakita možete i na večernji izlazak u kazalište ili na piće s prijateljicama”, savjetuje stilistica.
Njezin zlatni savjet? Isplativije je imati jedan komad u ormaru uz koji uvijek izgledate sređeno, nego pun ormar bezličnih komada. Barem jedna poslovna haljina jedan je od tih komada uz koje ćete uvijek izgledati dobro, a Ivana upozorava – samo da nije vulgarna i pripijena, a ono što je minus je i dekolte koji nije poželjan na poslovnom sastanku.
"Nije da će vas netko opomenuti za nepoštivanje tih pravila, no osim 'značajnih' pogleda iskusnijih kolegica mogu nažalost izostati poslovni rezultati jer možete biti procijenjeni kao neozbiljni i neprofesionalni”, kaže Ivana.
A što kada smo na Zoom sastanku? Obavezno testirajte kadar, kako biste popravili osvjetljenje jer ono utječe na izgled više nego što mislite. Važno je biti diskretno dotjeran, savjetuje stilistica – brzinska punđa i malo rumenila će osvježiti lice.
"Zoom sastanak traži dobar gornji dio jer se hlače ne vide, pa razmišljajte što biste odjenuli da ste na poslovnom ručku na kojem je vidljiv samo gornji dio tijela. To su topovi koji često izgledaju kao male sako-jaknice ili jednostavne košulje, a možete nositi i top koji inače stilizirate ispod sakoa", savjetuje za kraj.