Moda x TV

Serije koje su nam u 2020. bile prave modne poslastice

14. prosinac 2020.
Fotografije: Profimedia
Lea Ladišić
Lea Ladišić

Nije neobično što su nam serije u ovoj godini nametale određene trendove i ‘it‘ komade. O ovih šest naslova se puno pričalo, između ostalog i zbog sjajnih kostima.

Neke od serija koje su nas prikovale uz ekran ove godine donijele su nam i sjajnu kostimografiju koja je nerijetko znala zasjeniti samu radnju i likove serije. U godini kada nam je izostala doza mode u vidu modnih revija i street stylea, kao naručene su došle TV serije. 

Kostimi su podizali vizualni dojam, savršeno su govorili o određenom vremenu i vodili nas u doba u koje je smještena radnja, gotovo uvijek se iza njih nalazila određena priča ili poruka koja im je dodatno davala na težini - kao u seriji "Mrs. America", koja prati feministkinje drugog vala u borbi za ravnopravnost spolova koja se odvijala u sedamdesetima. Posljednja o kojoj se govorilo, "Damin gambit", sjajno povezuje modni izričaj genijalke za šahovskom pločom i samu igru šaha, karakter i raspoloženje glavnog lika. 

Damin gambit

Ekranizacija romana Waltera Tevisa ove je jeseni pomela konkurenciju i mnoge potaknula da i sami na stol izvade svoje prašnjave šahovske ploče i zaigraju jednu partiju strategijske igre. Kostimografkinja Gabrielle Binder odradila je odličan posao i priuštila nam modnu poslasticu. Glumica Anya Taylor-Joy od prve epizode nosi kostime pune simbolike, od odabranih boja, kariranog uzorka koji simbolizira šahovsku ploču pa do posljednjeg looka u bijeloj boji, kada odlazi poput bijele kraljice. Beth je u seriji zavodljiva, elegantna, iz epizode u epizodu sve više modno osviještena, a outfiti gotovo uvijek govore o unutarnjem stanju lika. Kostimi su posuđeni iz arhive, jedna od muza bila je glumica Jean Seberg, a čast je kostimografkinja odala i Pierreu Cardinu i pariškoj eleganciji pedesetih godina. 

image
Anya Taylor-Joy

Emily in Paris

Jeste li je željeno očekivali? Jeste li se razočarali? I jeste li je unatoč svemu do kraja pogledali? Da, "Emily u Parizu", ispunjena klišejima, nije oduševila, ali je sve povezala i svi su o njoj govorili. Jedan od razloga zbog kojih smo se radovali ovoj seriji svakako je moda, jer je ipak najavljivana kao nasljednica "Seksa i grada". Kostimografkinja Patricia Field Emilyn ormar napunila je Chanelom, Kenzom, Marcom Jacobsom, Gannijem, Christianom Sirianom i ostalim luksuznim imenima, pa smo stylinge rado pratili, iako su ponekad odlazili u kič. 

image
Lily Collins kao Emily

Ratched

Serija koja prethodi priči "Leta iznad kukavičjeg gnijezda" savršen je kontrast jezive radnje i chic estetike. Sarah Paulson utjelovila je Mildred Ratched, sadističku, zlu i jezivu medicinsku sestru zaposlenu u umobolnici. Istovremeno je elegantna u kostimima iz pedesetih godina, savršeno našminkanih usana crvene boje. Velika pažnja posvećena je bojama: nema narančaste ni ljubičaste, a crvena se pojavljuje samo na usnama i u obliku krvi, također s puno zelenih tonova koji su odraz stanja likova, simboliziraju pohlepu, nasilje i zavist. Lou Eyrich i Rebecca Guzzi zadužene su za kostime, a serija kojoj se zamjera površnost i manjkavost u radnji, ipak je estetska poslastica.

image
Sarah Paulson

Mrs. America

Feministkinje drugog vala, Gloria Steinem, Bella Abzug, Shirley Chisholm i Betty Friedan u borbi protiv konzervativke Phyllis Schlafly (Cate Blanchett) kostimima su nenametljivo pričale priču. Kostimografkinja Bina Daigeler je spretno suprotstavila dvije radikalne strane, za što je inspiraciju crpila iz stvarnih likova, modnih magazina iz sedamdesetih godina, te reklama iz pedesetih. Kostime je pronalazila i u high-end second hand dućanima, a upečatljivi komad je onaj kojeg je pronašla na Etsyju - svečanu Oscar de la Renta haljinu. Boho chic, stil New Yorka, zvonolike hlače, jeans - nose feministkinje, dok je druga strana sasvim suprotno odjevena u pencil suknje, pastelne boje, baš poput savršenih američkih kućanica. 

image
Cate Blanchett kao Phyllis Schlafly

The Crown

Četvrta sezona serije o britanskoj kraljevskoj obitelji još se više očekivala zbog lika princeze Diane. Kostimografkinja Amy Roberts već se okitila nagradom Emmy za najbolje kostime za treću sezonu, a posvećenost detaljima nastavila se i u ovoj. Kostimografkinja je željela pokazati da je Lady Di bila puno više od žene u kostimima s naglašenim ramenima, prikazana je njezina djevojačka strana, ona razigrana s kojom je tek zakoračila u svijet kraljevske obitelji. Kako je odrastala, rastao je i njezin stil, sve do biciklističkih hlačica koje su danas inspiracija za Z generaciju. 

image
Emma Corrin i Josh O'Connor

Normal People

Muškarci koji nose nakit postali su hot nakon ove serije, pa je lančić koji je nosio Connell (Paul Mescal) dobio i svoj Instagram profil. Voljeli smo njegov, ali i stil glave glumice Marianne (Daisy Edgar-Jones) s mladenačkim i vintage tonom. Nakon nje, mala crna haljina za ljeto, s tankim naramenica svima nam se našla na listi želja.

image
Daisy Edgar-Jones i Paul Mescal