Krila odlaze u prošlost

Slučaj Victoria‘s Secret: promjena koja stiže prekasno?

18. lipanj 2021.
Fotografije: rexfeatures.com

Pozdravljamo pozitivne promjene koje se događaju u nekada slavnom brendu donjeg rublja, no postavlja se pitanje mogu li se zaista ‘vratiti iz mrtvih‘?

U Victoria's Secretu posljednjih nekoliko godina nije bilo zabavno. Na rubu propadanja nekada najpoznatiji brend donjeg rublja bio je i prije pandemije koronavirusa, a kriza ih je dodatno pogurala u ponor. Diskriminacija na svim poljima, nerealni prikazi ljepote i ženskog tijela, rasizam, optužbe o seksualnom uznemiravanju, seksističke i homofobne izjave čelnika...Tu je i povezanost bivšeg CEO-a tvrtke, Lesa Wexnera i seksualnog predatora Jeffreya Epsteina; popis ide u nedogled. Posljednji Victoria's Secret show održan je u veljači 2018. godine i tada su na pisti poslane poruke o osnaživanju žena koje se zbog sebe trebaju osjećati snažno, uspješno i seksi, no pokušaj feminizma je propao, a već sljedeće godine je raskošna revija otkazana. U međuvremenu, brojne trgovine diljem SAD-a su stavile ključ u bravu i činilo se da su anđelice s 2020. postale stvar prošlosti. 

Ipak, iz brenda se ne predaju pa je novi potez njihov posljednji pokušaj povratka stare slave i ponovnog pozicioniranja brenda na tržište kao relevantnog u 2021. Naime, Victoria's Secret je objavio potpuno novu politiku i smjer u kojem će se brend od sada kretati. Ona isključuje anđelice koje su hodale po pisti, pozdravljaju se s krilima, a zamijenit će ih žene i ikone koje teže pozitivnim promjenama i koje će aktivno sudjelovati u stvaranju sadržaja i proizvoda. Victoria's Secret Angels postaje VS Collective, a dio tog kolektiva čine nogometna zvijezda Megan Rapinoe, transrodna manekenka i glumica Valentina Sampaio, skijašica Eileen Gu i glumica Priyanka Chopra Jonas. Na čelu tvrtke sada se nalazi Martin Waters koji je kazao da je brend, dok se svijet mijenjao, reagirao presporo i kako se više neće temeljiti na onome što žele muškarci, već onome što je potrebno svakoj ženi. 

Ove promjene zaokružuju nagađanja o rebrandingu o kojem se šuškalo protekle godine. Novost je i što upravu brenda sada većinom čine žene, a promjene uključuju i sasvim novi oblik predstavljanja kolekcija na pisti, uvođenje lutki različitih veličina u izlozima trgovina, sportsku liniju s većim rasponom brojeva (i bez push-upa) te grudnjake za žene dojilje. Sve to će biti popraćeno sadržajem koji još nije jasno definiran, no koji će se zalagati za osnaživanje žena i koji će promicati različitosti.

image
Jedna od posljednjih revija Victoria's Secreta

Pozitivne promjene koje stižu - napokon, pitanje je samo, jesu li došle prekasno? Mnogi smatraju kako je Victoria's Secret potez povukao da bi ostao relevantan na tržištu koje se promijenilo prije njih. Komentari na Instagram profilu Diet Prada prozivaju brend za debelo zakašnjelu reakciju, za i dalje loše radničke uvjete i za činjenicu da brendom ponovno upravlja muškarac. Cijela priča pomalo podsjeća na Rihanninu Fenty liniju donjeg rublja kojem je pjevačica jasno nametnula nove, moderne standarde i ponudila proizvod koji zadovoljava svačije potrebe, dok Victoria's Secret za tim jednostavno kaska. Pitanje je hoće li biti dovoljno uvjerljivi kako bi novi imidž prodali kupcima, posebno novim generacijama.

Neupitno je Victoria's Secret primjer uspješnog brenda koji je nekada bio na vrhuncu, izgradio je pritom prepoznatljiv i snažan imidž koji je dominirao tržištem i nudio godišnji spektakl koji su svi očekivali. Po putu su zaboravili da se svijet i potrebe kupaca mijenjaju i da zastarjele poruke koje su slali u novoj eri više ne prolaze, unatoč jakom brendu. Stvar je i što se starog i problematičnog imidža sada teško riješiti i pitanje je hoće li nam se prve asocijacije koje dolaze na spomen Victorijinih anđelica ikada promijeniti.