Suptilni predmet žudnje

Smion, raznolik, zaigran, ali istovremeno i bezvremen - to je BOYY

11. svibanj 2021.
Fotografija: Imaxtree
Ana Ivančić

Naša kolumnistica Ana Ivančić priča o brendu torbi BOYY, koje su se pojavile mimo trendova te svojom filozofijom i dizajnom osvojile utjecajne dame.

Pojavila se genijalna nova torba na ulicama Stockholma i Kopenhagena. "Uguglaj B-O-Y-Y", uzbuđeno mi je rekla prijateljica Daniela dok smo u ljeto 2016. sjedile na terasi njezina poznatog restorana u Voloskom i razgovarale o mojim planovima za otvaranje concept storea u Zagrebu. Zar postoji ženska torba o kojoj ne znam ništa? Bilo mi je to nevjerojatno s obzirom na moju vječnu fascinaciju tim za mene najvažnijim modnim dodatkom koji bi mi uvijek prvi upao u oko i koji je za mene uvijek predstavljao pravi odraz stila. Kada sam na Instagramu ugledala slike skandinavskih influencerica s torbama minimalističke estetike s predimenzioniranom kopčom, bila je to ljubav na prvi pogled. Bez obzira na to smatramo li torbu statusnim simbolom ili jednostavno praktičnim predmetom u kojem nosimo sve što nam može zatrebati, većina će se složiti da je torba neizostavni dio garderobe.

U beskonačnom nizu već davno etabliranih brendova koji se iz sezone u sezonu natječu koja će biti nova IT torba, koja će biti predmet žudnje pratiteljica na društvenim mrežama ili koja će svakoj svojoj vlasnici priskrbiti željeni prestiž, napokon su se pojavile torbe koje su se postavile mimo trendova, bez suvišnih ukrasa, stavljajući naglasak na profinjeni minimalistički dizajn koji BOYY svrstava u bezvremenu klasiku. Danas je snažna prisutnost na društvenim mrežama imperativ za prodor mladog brenda do međunarodnih kupaca. Međutim, osnivači brenda BOYY, životni i kreativnoposlovni partneri Wannasiri Kongman i Jesse Dorsey, okusili su snagu tzv. streetstylea puno prije nego što je Instagram postao glavna platforma modne industrije. Tako je torba koju je prije petnaestak godina za sebe osobno dizajnirala Wannasiri privukla pozornost utjecajnih dama društvenog života New Yorka. Francuska pjevačica, glumica i it-djevojka Lou Dillon naručila je tako prva torbu s kojom se ubrzo pojavila na slikama paparazza s ulica New Yorka, kao i američka glumica Chloe Sevigny, koja je snimljena s njihovom torbom kako dolazi na shooting za jedan magazin. Uskoro je BOYY torba postala predmetom žudnje, osobito s obzirom na činjenicu da je nije bilo jednostavno pronaći i kupiti.

image
Privatni album

Ta "nedostupnost" i kretanje mimo mainstreama BOYY-u su dali u to vrijeme tako mističan atribut torbe koju nema svatko, za koju ne zna svatko. Jedina prodavaonica u Europi tada je bila upravo u Kopenhagenu, dok su se ostale nalazile u dalekom Bangkoku. I tako je adresa u Christian IX’s Gade od početka 2017. postala obavezna postaja svakog mog boravka u Kopenhagenu. Sprijateljila sam se s Ulrike, koja je vodila prodaju u Danskoj, i ušla u uski krug njihovih VIP klijentica. Tako sam upoznala i Wannasiri i Jessea na zatvorenom događanju povodom prezentacije suradnje Mr Flowerheadza i BOYY-a (umjetnik Hugh Findletar, koji stvara predivne vaze od muranskog stakla, napravio je limitiranu ediciju BOYY torbi - vaza, koje su bile izložene u trgovini BOYY u Kopenhagenu, da bi godinu kasnije postale glavni dekor novog showrooma u Milanu). 

Usprkos svemu tome trebale su proći pune dvije godine prije nego što sam nakon nekoliko ljubaznih odbijenica napokon dobila poziv u Milano kako bih prezentirala Garderobu i uvjerila Wannasiri da je upravo moj concept store pravo mjesto za BOYY. Priča o BOYY-u nije jedna od onih o uspjehu preko noći. Priča je to o projektu dvoje strastvenih i vrlo upornih poduzetnika koji su krenuli iz New Yorka prema Bangkoku i odatle u ostatak svijeta. Njihova prva kolekcija, koja se sastojala od jednog modela torbe koji je dizajniran u dvije veličine i tri boje, međunarodnim je kupcima bila prezentirana u Jesseovoj kuhinji, dok su njih dvoje torbe osobno prezentirali trgovinama u New Yorku hodajući od vrata do vrata.

image
Privatni album

Wannasiri je oduvijek bila opsjednuta torbama. U ranim danima, kad su se ona i Jesse tek upoznali, svugdje po ulicama New Yorka primjećivala je upravo torbe, znala sve o njihovim brendovima, dizajnu, a kalendarske je godine obilježavala upravo po IT torbama koje su tada vladale ulicama. Kao za mnoge mlade žene širom svijeta, avanture Carrie Bradshow, njezini doživljaji i uspjesi u kultnoj seriji "Sex i grad" inspirirali su Wannasiri da se preseli u New York, gdje je upoznala Jessea, otkrila svoj stvarni talent dizajnera i na kraju s Jesseom stvorila BOYY. Kad su se Wannasiri i Jess upoznali, ona je studirala na Fashion Institute of Technology i radila kao konobarica, a Jesse je bio glazbenik. Kako su dizajnerske torbe za nju tada bile preskupe, dala je napraviti torbu prema svojoj zamisli. Upravo tu torbu spazila je jedna modna urednica u New Yorku i potaknula Wannasiri da ih izradi još. Nekoliko godina kasnije upravo je Sarah Jessica Parker snimljena kako nosi BOYY Bobby torbu, čime je cijela priča bila zaokružena.

image
Privatni album

Potpora s pravih strana uvelike je potpomogla brzom uspjehu BOYY-a. Tako je prva veća narudžba došla od osnivačice i kreativne direktorice Pariške konceptualne trgovine Colette Sarah Adelman, koja je u ranim danima brenda, vidjevši torbu, jednostavno na komadu papira napisala broj 30 i time pokrenula rast proizvodnje, a Colette je postala njihovo prvo prodajno mjesto. Ubrzo zatim uslijedio je poziv Barney'sa iz New York i BOYY se iz kuhinje preselio u njihov showroom na Manhattanu. Premještanje sjedišta brenda iz New Yorka u Bangkok bilo je strateški vrlo mudar potez. Potaknuli su ga i pritisci distributera da Wannasiri i Jesse snize cijene svojih torbi i time potaknu veću prodaju. Odlučili su ne popustiti pritiscima, a Tajland je bio prirodna destinacija s obzirom na to da je Wannasiri Tajlanđanka te su je ljudi počeli spontano pratiti kroz njezin uspjeh. BOYY je dobio značajan prostor u tajlandskim medijima što je i razumljivo budući da nema mnogo tajlandskih brendova koji su uspjeli na međunarodnoj modnoj sceni poput BOYY-a.

Ubrzo nakon toga brend se počeo širiti, tako da se 2015. počeo prodavati u I.T. Multibrend trgovini u Hong Kongu, zatim 2018. u Brownsu u Londonu, Selfridgesu. Slijedi Galerie Lafayette u Parizu i konačno Rinascente u Milanu. I onda, naravno, Garderoba. Iako danas izgleda da je BOYY na neki način postao pravi trend, namjera njegovih osnivača nikako nije bila slijediti tzv. mainstream. Od prvih modela koje su proizveli trudili su se odmaknuti od ultraženstvenih glamuroznih torbi i dati im snažnu, suvremenu, gotovo muževnu notu, stvarajući tako prvu anti-it torbu. Iza BOYY-a nikada nije stajala velika PR agencija i svoj budžet nije usmjeravao u klasičnu reklamu. Svoj je must have status zadobio zahvaljujući utjecajnim predstavnicima modne industrije kao što su kupci najznačajnijih internetskih modnih trgovina, maloprodajnih lanaca i zvijezde Instagrama, koje su sve redom nebrojeno puta objavile svoje fotografije s BOYY dodacima desecima tisuća svojih sljedbenika. Tako je od rane 2017. BOYY postao neizostavan dio stylinga na tjednima mode u Kopenhagenu, Parizu, New Yorku.

Raznolikost odjevnih kombinacija mnogih influencerica tako često upotpunjuje nevjerojatna raznolikost BOYY modnih dodataka. Prvo su to bili brojni modeli najpoznatije BUCKLE kolekcije, koja je brend učinila globalno prepoznatljivim - linija inspirirana elementima prošlih modnih era, sa širokim pojasom i uvećanom kopčom nalik na one iz 70-ih godina, a nose muška imena kao što su BOBBY, DEVON, ROMEO i KARL. Linija TAKE AWAY lansirana je 2019., a inspirirana je kineskim restoranima i oblicima: fortune cookies u WONTON modelu te papirnatim takeway kutijama za kinesku hranu na koje podsjećaju modeli LOTUS. Moto "Sve što radimo inspirirano je nečim što se nalazi oko nas" uvijek je u samom središtu BOYY dizajna i kreacija. Kao što sam prijašnjih godina s uzbuđenjem odlazila u BOYY trgovinu u Kopenhagenu, danas iščekujem posjet BOYY showroomu kako bih vidjela nove kolekcije. Jer za sve ljubiteljice profinjenog, bezvremenog dizajna BOYY torbe nikada ne postaju dosadne i upotpunjuju svaku odjevnu kombinaciju. Smion, raznolik, zaigran, ali istovremeno i bezvremen - to je BOYY!