Intervju

Što čini dobar par traperica? Otkriva nam dizajnerica danskog brenda Tomorrow Denim

10. veljača 2022.

Fotografije: Polina Vinogradova

Jedna od finalistica Zalando nagrade za održivost, Henriette Merrild Pieszak, govori nam kako u praksi izgleda održivost u modnoj industriji, je li zaista moguća i s kojim se izazovima susreće prilikom proizvodnje dobrog - ekološki prihvatljivog trapera.

Od svih traperica koje imate u ormaru, koliko komada vam zaista pristaje "kao saliveno"? I koliki je izazov pronaći one stvarno dobre? Još je izazovnije pronaći dobar par koji je proizveden na ekološki pozitivan način. Henriette Merrild Pieszak je dizajnerica i kreativna direktorica brenda Tomorrow Denim, kojeg je pokrenula iz istih razloga - na tržištu je mali izbor kvalitetnih, izdržljivih i održivih traperica. Njezin brend jedini je s dva certifikata koji drže visoki standard održivosti i ako još uvijek niste, savjetujemo da se upoznate s ponudom ovog skandinavskog brenda. Tomorrow Denim je ove godine i jedan od finalista Zalando Sustainability nagrade, koja se dodjeljuje u partnerstvu s Tjednom mode u Kopenhagenu. Nova kolekcija predstavljena je na posebnoj platformi Zalando Greenhouse, koja Tjednu mode u Kopenhagenu daje dodatni element brige za okoliš i kretanja modne industrije u održivom smjeru. Povodom Zalando Sustainability projekta, ali i nove predstavljene kolekcije, s Henriette smo razgovarali o održivoj praksi, iskustvima s Tjedna mode i, naravno, dobrim trapericama.

Jedna ste od finalistica Zalando Sustainability nagrade na održanom Tjednu mode u Kopenhagenu. Recite nam više o partnerstvu s platformom Zalando i cijelom iskustvu...

- Iznimno smo zahvalni na ovom iskustvu i pruženoj mogućnosti da održimo svoj prvi show u sklopu Tjedna mode u Kopenhagenu. Važno je da su svi sudionici modne industrije fokusirani na održivost i promjene, a suradnja Zalanda i CFW-a te nagrada koja je dodijeljena su za svaku pohvalu - fokus je stavljen na modu, ali i na održive prakse. Obradovala nas je nominacija za Zalando Sustainability nagradu, vrijeme prije samog showa je bilo hektično, no podrška Zalando tima bila nam je od velike pomoći.

Otkrijte nam više o predstavljenoj kolekciji Portraits From The Battlefield...

- Ove sezone sam se inspirirala sedamdesetim godinama, Grassroot pokretom i individualcima koji se beskompromisno bore za svoja uvjerenja. Koristili smo utility detalje i lepršave siluete kako bismo dočarali taj osjećaj slobode i osnaženja. Predstavili smo majice kao novu kategoriju odjeće, što je proces koji sa sobom uvijek nosi izazove. Tema kolekcije je ustrajnost u svemu što radite, borba za vlastita uvjerenja i ispravne stvari – one koje će napraviti razliku.

image

Kolekcija za proljeće 2022.

Kako ste došli na ideju o vlastitom brendu trapera?

- U modnoj industriji sam već godinama i ono što mi je nedostajalo u ponudi su dobre, kvalitetno krojene traperice proizvedene na održiv način -od samog početka do kraja proizvodnje. Na tržištu je nedostajao brend koji ne čini kompromise po pitanju kvalitete, stila niti ekološke održivosti. U vrijeme kada smo osnivali Tomorrow, većina održivih modnih brendova nije povezivala stil i održivost u jedan proizvod. Svojim brendom sam željela sam dokazati da je moguće imati oboje.

Otkrijte nam više o samom procesu proizvodnje i materijalima – može li traper ikada biti 100 posto održiv?

- Ispuniti vlastite potrebe bez ugrožavanja mogućnosti buduće generacije da ispuni svoje, to je srž održivosti. Ne vjerujem da bilo koja vrsta proizvodnje može biti 100 posto održiva. Međutim, ono što možemo jest pronaći bolji i manje po okoliš štetan proces proizvodnje. Primjer je organski pamuk koji ne zahtijeva korištenje štetnih kemikalija koji uništavaju plodno tlo, zatim izbjegavanje štetnih boja koje uzrokuju alergije i narušavaju bioraznolikost, transparentnost i pravedan odnos prema radnoj snazi. U Tomorrow Denimu težimo prema pozitivnim novim praksama. Osvijestili smo da je reduciranje i minimiziranje prvi korak, a sada je vrijeme za traženje novih koncepata poput regeneracije u kojem je rezultat bolji i od neproizvodnje.

image

Dizajnerica brenda Tomorrow Denim

Što čini dobar par traperica?

- Glavne komponente dizajna trapera su konstrukcija i materijali. Kroj je iznimno važan jer su primjerice pozicije džepova i sličnih elemenata ključne za taj savršeni fit. Dizajn trapera zapravo je štreberske prirode, dotiče se mjerenja i pravilnog pozicioniranja elemenata. Dobar materijal u tome igra iznimno važnu ulogu.

Prvi ste i jedini brend s certifikatima The Nordic Swan Ecolabel i EU Ecolabe. Što oni točno znače i zašto su važni?

- Certifikati poput ovih su nam od velike važnosti, a kupcima daju osjećaj sigurnosti i povjerenja. Kroz njih znaju kako radimo i za što se zalažemo. Pružaju nam i veliku pomoć prilikom stvaranja kolekcija jer su kriteriji koje održavamo svakom proizvodnjom visoki. Ono što razlikuje ove certifikate od ostalih je to što se odnose na cijeli životni ciklus odjevnog komada, od sirovih materijala preko produkcije pa sve do korištenja artikla.

image

Zalando već treću godinu dodjeljuje nagradu za održivost u suradnji s CFW

S kojim se izazovima susrećete u nastojanju da brend bude u što većoj mjeri održiv?

- Mnogo ih je! Tehnologija nužno ne ide korak uz održive ideje, zbog čega ih često ne možemo realizirati u ovom trenutku. Ograničeni smo i dalje u pogledu samog izbora trapera kao materijala. Ponekad je pravi izazov ostati u modi bez mogućnosti za stvaranjem novog dizajna.

Kako gledate na trenutno stanje modne industrije? Krećemo li se prema naprijed i koje su pozitivne i negativne strane tehnologije u tom pogledu?

- Sigurno idemo prema naprijed, ali ne uvijek u smjeru u kojem bismo trebali. Mi smo dvije godine pokušavali pronaći bolje rješenje od recikliranih plastičnih vrećica u kojima dostavljamo naše proizvode. Dvije godine nakon, i dalje ga tražimo. Također težimo reciklaži starog trapera i proizvodnji istog u nove komade, no u toj priči nas koči tehnologija koja još nije na toj razini. Napredujemo, ali pred nama je još velik posao. Industrija u globalu treba poraditi na zajedništvu i zajedničkom radu, dijeljenju stečenih znanja i trebala bi biti više transparentna - to su sve koraci prema boljitku industrije i očuvanju okoliša.