Fokus na ugodnom

Što kupujemo: Najtraženiji komadi ove godine

29. travanj 2020.
Fotografija: IMAXTREE

Globalna kriza i događaji koji su obilježili početak 2020. promijenili su način na koji konuzumiramo modu, no kupci su i dalje vjerni luksuznim brendovima - dok im je pažnja usmjerena na drugačije modne komade.

Nitko nije očekivao da će ulazak u novo desetljeće u modnom svijetu biti u znaku maski za lice i udobne odjeće, no upravo se to dogodilo. Prva tri mjeseca 2020. obilježena su tragedijama poput požara u Australiji, smrti košarkaša Kobea Bryanta i globalne pandemije koja nas je sve zatvorila u stanove, a svi spomenuti događaji odrazili su se i na navike potrošača i promijenili njihov način razmišljanja u kratkom roku.

Top 10 najpoželjnijih proizvoda platforme Lyst u prvom kvartalu ove godine potvrđuje da su kupci napravili zaokret u konzumiranju mode, ali i da unatoč globalnoj ekonomskoj krizi, koja tek dolazi u punoj snazi, i dalje ostaju vjerni luksuznim modnim kućama.

"Analiza pokazuje i dalje snažnu povezanost kupaca s modnim gigantima, čak i u ovim nesigurnim vremenima. Zato se promijenio, i to jako brzo, način na koji komuniciraju s brendovima. Covid-19 samo je ubrzao promjene koje su već dolazile i prije pandemije. Sada je digitalno najvažnije, informiranje i komunikacija za modne kuće će biti ključna, a oni koji se brzo prilagode imat će prednost nad ostalima", komentirao je suosnivač Lysta Chris Morton.

Na prvom mjestu najtraženijih komada je modni dodatak kuće Bottega Veneta, Cassette torbica, na drugom je body od mekane čipke brenda Off-White, koji je već treći kvartal za redom najpopularnija modna kuća, dok treće mjesto drži još jedna torbica - uniseks model brenda Telfar. Da udobnost i sportski lookovi preuzimaju vodstvo potvrđuje ostatak liste: na četvrtom mjestu su tajice Gucci, a na petom pamučna majica s printom tigra Anine Bing, kojoj je popularnost skočila za 418 posto nakon prikazivanja dokumentarnog serijala "Tiger King" na Netflixu. Uz to, na popisu najtraženijih nalaze se tenisice Adidas x Beyoncé Ivy Park super sleek 72 i New Balance 993, potaknute rastom popularnosti retro obuće, ali i zahvaljujući poznatima koji ih nose.

image
Anine Tiger Sweatshirt €169/ rasprodan sa stranice

Zadnje mjesto popisa najtraženijih zauzela je klasična Chanel torbica s retail tržišta. Second-hand tržište za Chanelovim torbicama je u porastu, s obzirom na to da pariška kuća modele ne prodaje online.

image
Bottgea Veneta Cassette torbica € 2,200/ Telfar Shopper torba - raspordana sa stranice/ Chanel mini flap torba

Na popisu najtraženijih modnih komada za muškarce, prvo mjesto drži Off-White s maskom za lice od 95 dolara čija je cijena na retail stranicama trenutno još viša. Ovaj streetwear dodatak nije novost u ponudi brenda, kao ni na modnom tržištu. Off-White jedan je od prvih koji ih nudi još od 2016. godine, a nosili su ih reperi poput Travisa Scotta i Young Thuga. Masku kuće Gucci kao dodatak nosila je i pjevačica Bille Eilish na dodjeli Grammyja, no pandemija koronavirusa dodatno je pokrenula ovaj "trend", pa sve više modnih kuća u ponudi ima maske za lice (Fendi, Bape, Marcelo Burlon), a potražnja među kupcima skočila je za 496 posto u proteklom kvartalu.

image
Off-White maska za lice s logom brenda/ raspordana;
Nike Kobe 4 Protro Carpe Diem

Svi proizvodi s most wanted popisa komada za muškarce pripadaju u loungewear i streetwear kategoriju, tako i tenisice Nike Kobe 4 Protro Carpe Diem koje se nalaze na četvrtom mjestu. Nakon tragičnog odlaska slavnog košarkaša, Nike je lansirao kampanju Mamba Forever u čast Kobeu, a rezultat toga je milijunsko spominjanje na društvenim mrežama, dok je potraživanje za tenisicama nastalima u suradnji s košarkašom poraslo za 733 posto.