Fashion comeback

Što nam je moda ponudila u 2021. godini

20. prosinac 2021.

Fotografija: Profimedia

U kojem smjeru se kreće modna scena, što je obilježilo godinu iza nas i o čemu se najviše pričalo?

U 2020. modna industrija stavljena je on hold, zavladale su trenirke i athleisure stil, a na 2021. iz ove perspektive gledamo kao na godinu u kojoj je moda ponovno oživjela. Postojala je, i dalje postoji, silna želja za povratkom na staro, koje uključuje sređivanje, izlaske i uzbudljivu odjeću, modne dodatke i naravno, luksuz. Protekla godina tako je u jednu ruku prošla u bipolarnom raspoloženju industrije - dok su se modni giganti pokušavali okrenuti ekološkoj održivosti, a kupci su težili odgovornijem shoppingiranju, istovremeno se trošilo, proizvodilo i željelo imati čak i više no prije. Logomanija je zato još jednom postala vrući modni trend, a isticanje imena brenda na odjevnim komadima praksa kojom se ukazuje na status u društvu.

image

Logomanija u kolekciji Chanela
Fotografija: IMAXtree

Tjedni mode ponovno su oživjeli ulice svjetskih metropola i izazvali gužvu kakva nam je bila poznata u doba prije korone. Iako sama organizacija tjedana mode i silni avionski letovi negativno utječu na okoliš, održivost je tu nekako pala u drugi plan, dok su modne kuće pokušavale doskočiti sustainable načinima predstavljanja svojih kolekcija - manje ili više uspješno. Održivost i modnu industriju teško je pomiriti, i dok je pretjerane proizvodnje bit će i pretjerane konzumacije - na što su upozoravali i prosvjednici koji su upali na reviju Louis Vuittona.

Ova godina nam je pokazala i da digitalni načini predstavljanja kolekcija nikada neće zamijeniti one tradicionalne, a "živa" odjeća u pokretu uvijek će jamčiti posebno iskustvo koje je preko ekrana nemoguće doživjeti u istoj mjeri. 

image

Gucci Love Parade show održan u Los Angelesu
Fotografija: Profimedia

S druge strane, izgledno je kako će moda nastaviti život u fizičkom i virtualnom svijetu - za nove generacije život se već dijelom odvija u virtualnim prostranstvima, a modne kuće koje prate svoje kupce dio poslovanja moraju preseliti u takvu budućnost. Ujedno je to i jedan i od koraka prema ekološkoj modi, koja za postojanje u virtualnom ne zahtijeva stvarnu proizvodnju i potrošnju tekstila. Od Balenciage i suradnje s Fortniteom, The Gucci Gardena, Burberryja - luksuzne kuće nude iskustva u online svemiru i tamo pronalaze nove kupce koji svoje avatare žele odjenuti u cool modne komade. Čak je i francuski Hermès zakoračio u novi svijet i predstavio NFT oblik svoje kultne Birkinice. Posljednjom MetaBirkin kolekcijom, brend nastoji ukazati na važnost ekološki osviještene mode i na pronalazak alternative životinjskom krznu. Dok se granice virtualnog tek iskušavaju, stvarnost je bila jednako uzbudljiva, s novim 'it' komadima, novim ikonama stila, trendovima i dizajnerima koji nameću nova pravila...

Gucciaga

Kako bi proslavila 100. godina postojanja, talijanska kuća Gucci udružila je snage s Balenciagom. Dva najsnažnija modna brenda na svijetu pokrenuli su val dizajnerskih suradnji i producirali kolekciju koja je donijela ikonične modne komade o kojima se pričalo kroz cijelu godinu. Dizajneri inzistiraju da se ovaj pothvat ne naziva kolaboracijom, već hakerskim projektom i nakon njihove, slično su pokušali napraviti Versace i Fendi, doduše, manje uspješno od svoje konkurencije...

image

Hacker Project Guccija i Balenciage
Fotografija: Profimedia

Povratak Balenciage haute couture kolekcijama

Nakon 53 godine, Balenciaga je pod kreativnom palicom Demne Gvasalije predstavila haute couture kolekciju, a dizajner nije razočarao. Prvi puta u kolekciju visoke mode uključeni su i muški lookovi, dizajner je odao hommage osnivaču kuće Cristóbalu Balenciaga, u čijem originalnom salonu je kolekcija i prikazana, u potpunoj tišini bez glazbene pozadine. Demna je, poštujući nasljeđe kuće, ostao vjeran svom dizajnerskom potpisu i još jednom pokazao da je trenutno jedan od najvećih modnih kreativaca na svijetu.

image

Balenciaga haute Couture kolekcija
Fotografija: Profimedia

image

Balenciaga haute Couture kolekcija
Fotografija: Profimedia

Y2K

Moda funkcionira po principu cikličnosti i gotovo svake godine vraćaju se trendovi koji su vladali prije dva desetljeća. Međutim, fascinacija modnom arhivom bila je jača no ikad u 2021. godini. Osim nostalgije za devedesetim godinama prošlog stoljeća, svjedočili smo povratku gotovo svakog trenda s početka tisućljeća. Generacija Z neiscrpnu inspiraciju vuče iz ovih godina, iako ih nisu niti doživjeli. Talijanska kuća Blumarine samo je jedna u nizu čija je kolekcija estetikom posvećena nultim godinama. Zabavne, seksi i odvažne nulte godine pružaju nam utjehu i bijeg od stvarnosti zbog pandemije i tjeskobne globalne situacije, a u fokusu su dijelom i zbog težnje za vintage i second-hand shoppingiranju, kao i zbog nedostatka uzbuđenja i inovacije na trenutnoj modnoj sceni. 

image

Dua Lipa u modnoj kombinaciji inspiriranoj nultim godinama
Fotografija: Profimedia

image

Modna nostalgija u režiji Fendija by Versace i Blumarinea
Fotografije: IMAXtree

Nova era Bottega Venete

Dizajner Daniel Lee otišao je s mjesta kreativnog dizajnera Bottega Venete u trenutku kada se nalazio na vrhuncu. Vijest o njegovom odlasku šokirala je modni svijet i ostavila mnoga pitanja neodgovorenima - što se događalo iza zatvorenih vrata ateljea, tko će ga naslijediti, a gdje će on nastaviti svoj put? I dok je vijest o njegovoj zamjeni došla već za nekoliko dana, sam Lee nije se oglasio. Posljednju kolekciju Salon 03 predstavio je netom prije odlaska, a za sobom je ostavio ikoničnu Bottega zelenu boju, mnoštvo trenutno najpoželjnijih modnih dodataka i kuću Bottega Veneta sa statusom jedne od najpopularnijih. Unatoč svim nagađanjima, tek će nam 2022. godina otkriti budućnost same modne kuće i ovog dizajnera. 

image

Bottega veneta zelena boja
Fotografija: Profimedia

image

Posljednja kolekcija Danijela Leeja za Bottega Venetu
Fotografije: Profimedia

Odlazak velikana

Pet godina nakon što je napustio kuću Lanvin, Alber Elbaz vratio se na pistu početkom godine s brendom AZ Factory. Nažalost, prva kolekcija ujedno je bila i njegova posljednja. Elbaz je preminuo u travnju ove godine i ostavio modni svijet u žalosti. Na kraju Tjedna mode u Parizu, njemu u čast okupilo se 45 modnih dizajnera koji su kreirali kolekciju kako bi odali počast dizajneru koji nas je prerano napustio. Kolekcija je ujedno jedan od najemotivnijih trenutaka ove godine, i ostat će baš kao i dizajner zauvijek zapamćena.

image

Kolekcija održana u čast Alberu Elbazu
Fotografija: IMAXtree

image

Kolekcija održana u čast Alberu Elbazu
Fotografija: IMAXtree

A krajem studenog, u 41. godini napustio nas je dizajner i jedan od najvećih kreativnih umova generacije, Virgil Abloh. Od 2019. godine dizajner se borio s rijetkim oblikom karcinoma što je držao u tajnosti. Unatoč bolesti, radio je do posljednjeg trenutka - kao direktor muške linije za Louis Vuitton i dizajner vlastitog brenda Off-White. Dva dana nakon njegove smrti, Louis Vuitton održao je predstavljanje njegove posljednje kolekcije za LV, pod nazivom "Louis was here". 

image

Off-White resport kolekcija
Fotografije: IMAXtree

image

Posljednja kolekcija Virgila Abloha za Louis Vuitton
Fotografija: Profimedia

Trenuci koje će se pamtiti 

Kim K u Balenciagi

image

Kim Kardashian u lookovima Balenciage
Fotografije: rexfeatures.com/Profimedia

Cardi B u Richard Quinn kreacijama

image

Cardi B na pariškom Tjednu mode
Fotografije: Profimedia

Suradnja Skims x Fendi

image

Skims kolekcija
Fotografija: Profimedia

Beyonce & Jay Z za Tiffany

image

Kampanja "About Love" za Tiffany & Co
Fotografija: Profimedia