Na iznenađenje nekih modnih insidera, Y2K moda održala se na sceni i duže no što se predviđalo. Proteklu 2021. i aktualnu 2022. godinu obilježio je val nostalgične mode s početka tisućljeća. Međutim, koliko puta se cargo hlače, isprane traperice niskog struka i baby t-shirtovi mogu činiti zanimljivima i novima? Pitanje je, što slijedi nakon vala nostalgije.
Dok se oni koji su već jednom proživjeli trendove nostalgične mode imaju traumatična sjećanja na trendove poput majica s kristalima i jeansa niskog struka, generacija Z koja je tek otkrila modu koja je tada bila aktualna uživa u renesansi kiča i seksi mode. Y2K se javio nakon doba pandemije i tada je ovakav trend došao kao glamurozno i svjetlucavo osvježenje. Sve je krenulo s TikTokom i rekreiranjem lookova iz nultih godina, da bi se trend preselio na modne piste i prebacio iz svijeta digitalnog ponovno u stvarnost, odnosno na ulice pa i u naše ormare. Ako je Y2K trend nešto pokazao, to je snaga TikToka da utječe na mijenu trendova, koju ne treba zanemariti.
Blumarine je ogledni primjer brenda koji je kolekciju potpuno posvetio ovim godinama, a nostalgiji je pridonijela i Miu Miu kolekcija sa suknjama koje padaju nisko na bokove. Razlika između ovih kuća je što se Blumarine s kolekcijom za 2023. godinu odmaknuo od ovakve estetike - leptire i svjetlucavi traper zamijenile su siluete za suvremene sirene, dok je Miu Miu nostalgiju usmjerio u drugom pravcu. Mini suknje dobile su cargo džepove, a silueta seksi učenice zamijenjena je onom koja se priklanja minimalizmu devedesetih i utility wear odjeći.
Mnogi brendovi prihvatili su igru tržišta i prepustili se inspiraciji koja dolazi s početka tisućljeća, no u takvom raspoloženju ne ostajemo dugo - rafinirani minimalizam devedesetih je jedan od smjerova u kojem ćemo se kretati s modom (kao što smo vidjeli na nekim kolekcijama za 2023. godinu). Ipak, ako se vodimo cikličnošću mode koja svaka dva desetljeća vraća određeni stil, očekuju nas i neke nove estetike o kojima možda nećete imati dobro mišljenje. Srećom da u cijeloj priči uvijek imamo izbor za igru s modom, pa odlučite prema kojoj se usmjeriti.
Indie Sleaze
Pomalo kaotična hipsterska moda koja je usko vezana uz partyjanje i ne nužno dobre navike. O indie sleaze estetici dosta se govori u 2022. godini, osobito na TikToku. Prvotno se javlja u Velikoj Britaniji i SAD-u od 2006. sve do otprilike 2013. godine, kao odgovor na globalnu recesiju. Dakle, indie sleaze je nonšalantni, neopterećeni stil u kojem je dozvoljeno spajati nespojivo, od hipsterskih obilježja, do grunge elemenata i osamdesetih godina. Nešto što možemo zamisliti i u 2022., u novoj verziji.
Scene
Scene se pojavila kao supkultura sredinom 2000. godine, no ulazi na mainstream oko 2013. godine. Sjetite se LMFAO-a i spajanja nespojivih uzoraka te onih sunčanih naočala s rešetkama, kakve je svojevremeno nosio i Kanye West. Jarke boje, puno uzoraka, kosa u pastelnim nijansama i maksimalizam koji je povezan s pop zvukom dio su scene estetike koja, jasno, poziva na party hard raspoloženje.
Twee
Vremenski raspon je: 2007. - 2013. godina, nosi se "nevina" moda koja je suprotnost onoga što smatramo Indie Sleazom. Zooey Deschanel i Taylor Swift su predvodnice estetike - balerinke, midi suknje i peplum volani, Petar Pan ovratnici, zakopčani kardigani... Račun na Tumblru je poželjan.