S obzirom na to su se ulice velikih svjetskih gradova prije otprilike godinu dana potpuno ispraznile, mnogi su bili spremni proglasiti "kraj street stylea". Na koncu, o kakvom stilu govorimo kad na ulicama nema doslovno nikoga?
Uspon street stylea prije desetak godina doveo je do jačanja pozicije blogera u modnoj industriji, a takav tip fotografija postao je neizbježan u svakom mediju. No, street style na Tjednu mode uvelike se razlikuje od onog na neku običnu srijedu ili četvrtak. Ne sređuju se sve Parižanke od glave do pete kad idu po kavu za van ili prošetati do parka. Ili smo barem tako mislili.
Iako pandemija još nije gotova i dobar dio vremena provodimo kod kuće, malo se više krećemo nego u prvom lockdownu, a neki su to odlučili iskoristiti za stvaranje novog trenda na Instagramu.
Parisiens in Paris, Londoners in London, Romans in Rome, Milanesi a Milano, Madrilenians in Madrid, Barcelonians in Barcelona... Samo su neki od profila na kojima se objavljuju spontane, nenamještene, gotovo paparazzi fotografije stanovnika europskih gradova u svakodnevnim situacijama. Najčešće su ljudi snimani s leđa, bez njihovog znanja, ali bez prikazivanja lica pa stoga i bez kršenja privatnosti, a mjesta radnje su uglavnom ulica, javni prijevoz ili supermarketi.
Najstariji takav profil i najpopularniji onaj je iz Pariza, koji je s objavama krenuo prije dvije i pol godine kako bi "slavio Parižane i njihov stil bez truda". Autori objavljuju i informaciju o pojedinim komadima u opisu, primjerice: "Mornarsko plavi kaput. Dior torba. Traperice. Bijele tenisice. Viđeno u Monoprixu."
"Tijekom Tjedna mode stalno sam viđala influencere savršeno obučene od glave do pete u dizajnersku odjeću i sa savršenom frizurom. Htjela sam odati pčast ljudima kojima moda nije primarna profesija kako bih pokazala da je pariški stil nešto prirodno", rekla je autorica stranice za Refinery29, ističući kako joj je važno da objavljuje autentične fotografije običnih ljudi. U danu dobije na stotine fotografija od stanovnika Pariza, a broj pratitelja značajno joj je porastao za vrijeme prvog lockdowna jer su ljudi, kaže, vjerojatno htjeli vidjeti druge u svakodnevnim situacijama.
Sve više gradova pridružuje se trendu pa niču nove stranice svakim danom, a svi lookovi pravo su osvježenje. Nema namještenih fotografija, ispoliranih kombinacija i prodavanja brendova. Samo iskrena i spontana inspiracija za svakodnevne outfite od ljudi kao što smo svi mi.