Promjene

Jesu li tjedni mode kakve znamo - prošlost?

16. veljača 2021.
Fotografije: Imaxtree
 

Virtualni alati pomoću koji se predstavljaju nove kolekcije u kratkom roku postali su sasvim uobičajeni, pa nas novo lice tjedana mode ne očekuje negdje u dalekoj budućnosti - već je sada realnost.

Mnoga pitanja bez konkretnog odgovora postavljana su kroz prošlu godinu, a jedno od učestalih bilo je - kako će izgledati budućnost mode? Hoće li se brendovi ikada vratiti na tradicionalne modne piste, koje su prednosti digitalizacije i koji format će poprimiti tjedni mode? Sve je ostajalo na nagađanjima, no već ovogodišnji eventi daju naslutiti da je ova promjena uzrokovana pandemijom zapravo dobrodošla. 

Modni eventi održani u jeku pandemije, u rujnu prošle godine na tjednima mode bili su svojevrsni eksperiment, kombinacija digitalnih i fizičkih revija, dok su se najveća modna imena odlučila odvojiti od uobičajenog kalendara i svoje kolekcije predstaviti kad žele i kako žele. Saint Laurent u pustinji, Balenciaga u formatu videoigre. Zatim smo došli do veljače koja je i dalje ostala rezervirana za prve godišnje tjedne mode i u kojoj ćemo dobiti - donekle - odgovor na pitanje kako će budućnost izgledati. Čini se da će se revije u velikoj mjeri odvijati digitalno dok traje pandemija, a i kada se stanje stabilizira, ono staro više neće biti isto. I prije koronavirusa tražile su se alternative uobičajenim prezentacijama i velikim modnim eventima, ponajviše iz ekoloških razloga. Koliko god su pitanja s početka teksta zvučala dramatično, budućnost, odnosno sadašnjost mode nije toliko neobična, već očekivana.

image
Kolekcija za 2021. brenda Rodebjer 
Fotografije: Imaxtree
 

Prvi u nizu, najmanji tjedan mode koji privlači puno pažnje, onaj u Kopenhagenu u potpunosti je održan digitalno. I inače s održivosti kao vodećom temom modnog diskursa, u virtualnim okolnostima najpopularnije modne kuće skandinavskog podrijetla svaka su na svoj način prezentirale nove kolekcije, a modna publika pratila ih je većinom iz svog doma. Ganni se, primjerice, pobrinuo da njihove ambasadorice novitete prate u njihovim novim komadima uz personalizirane Ganni pizze i slične Insta-worthy dodatke. 

"Primorani smo konstantno stvarati inovativni digitalni sadržaj u obliku videa, filma, slika, virtualne stvarnosti. Prelazak na digitalno daje nam mogućnost da dopremo do još više ljudi i klijenata i pozovemo ih da postanu dijelom naše zajednice", kazala je dizajnerica švedskog brenda Stand Studio i potvrdila zapravo da će digitalno imati prevlast, barem ove godine. Ipak, nastupila je još jedna promjena: moda je sada zaista dostupna svakome tko je želi vidjeti i iskusiti i to može učiniti iz vlastitog doma. Više nije potrebno biti dio ekskluzivne modne horde koju su na ulicama Pariza ili Milana činile influencerice, urednice, stilistice, street style zvijezde čije smo fotografije gledali s istim zanimanjem kao i same revije. Također, virtualno daje novu, širu dimenziju za pričanje priče svakom novom kolekcijom. 

image
Nova kolekcija modne kuće Munthe predstavljena u sklopu tjedna mode u Kopenhagenu 
Fotografije: Imaxtree
 

Nakon uvodnog Tjedna mode u Kopenhagenu koji inače nije bio dio uobičajenog modnog kalendara (a sada je manje relevantan), te onog u Stockholmu, započeo je Tjedan mode u New Yorku. S trajanjem do 18. veljače, u većem dijelu je - digitalan. No neka od najpoznatijih imena kao što su Ralph Lauren, Marc Jacobs, Michael Kors, Tory Burch odlučili su zaobići tjedan mode i predstaviti se kada sami budu smatrali da je najbolje vrijeme. Tako ostavljaju prostor mlađim brendovima koji tek traže potvrdu javnosti koji će sada s izostankom snažnih dizajnera dobiti puno više pažnje. Michael Kors neće prezentirati sve do travnja, Christian Siriano, Coach i Carolina Herrera sve do kraja veljače. 

image
Njujorški brend R13
Fotografije: Imaxtree
 

Time je modni kalendar postao puno fleksibilniji. Nakon New Yorka, i ostale modne prijestolnice funkcionirat će digitalno, uz izostanak velikih imena kao što su Gucci, Burberry, Bottega Veneta, Balenciaga... S vlastitim datumima modna sezona trajat će kroz cijelu godinu i bit će dostupna online - s inovativnim, zanimljivim, neuobičajenim prezentacijama sigurno će nastaviti istraživati i pomicati granice. Efekt koji je pandemija ostavila na industriju došao je kao potrebni predah od prezasićenog modnog kalendara, a i kada dođe budućnost bez korone, vjerujemo da će se malotko vratiti na stari modus operandi