Tehnologija i moda posljednjih godina idu ruku pod ruku i tako su zakoračili u uzbudljivu novu eru modne industrije kojoj do nedavno nismo svjedočili, niti smo o njoj kao takvoj razmišljali. Do nedavno odjeću smo bez grižnje savjesti gomilali, rado smo koračali u korak s trendovima koji se izmjenjuju sve brže i istom brzinom padaju u zaborav, a ekološki aspekt u svemu tome bio je stavljen po strani. No, sa sve glasnijim razgovorima o modnoj održivosti i negativnom otisku koji industrija, ali i mi kao konzumenti, ostavljamo na okoliš, od odjeće sada očekujemo više, a usporedno s tim mijenjamo vlastite navike trošenja i kupovanja modnih komada. To nipošto ne znači da smo prestali voljeti odjeću, modu i sve njezine novitete, dapače, u novim sezonama, modni brendovi prezentiraju inovativne i uzbudljive načine proizvodnje odjeće u kojoj želimo uživati, koja će trajati i koja se uklapa u novi pojam modnog prestiža u 2021. godini.
Uzmimo kao primjer traperice - odjevni predmet koji je najprisutniji na svijetu. Sastav traperica, uz pamuk, najčešće podrazumijeva elastin, koji je načinjen od poliuretana. I dok će se pamuk razgraditi u kraćem periodu, plastika u elastinu zadržava se u prirodi oko 450 godina, zbog čega su traperice na lošem glasu. Vodeći modni brendovi taj problem rješavaju inovacijama koje uključuju biorazgradive materijale i kreću u održivom smjeru poslovanja.
Brend Diesel dobar je primjer takvog poslovanja i novog smjera razvoja koji predvodi kreativni direktor Glenn Martens. Diesel je udružio snage s talijanskim brendom Candiani Denim, koji za proizvodnju trapera koristi tehnologiju CANDIANI COREVA™. Riječ je o revolucionarnom traperu koji umjesto elastina koristi rastezljivi materijal/pređu proizvedenu od gume prirodnog podrijetla. Ovaj inovativni materijal koji je potpuno biorazgradiv nalazi se u traper komadima iz Diesel kolekcije za jesen 2021. godine, a ovaj prepoznatljivi brend tako iz sezone u sezonu povećava svoj asortiman s održivim materijalima i jeansom koji nosi zelenu etiketu.
Estetika u cijeloj priči ne pati, jeans zadržava svoj prepoznatljivi imidž i jednako je cool i uzbudljiv. Ove sezone želimo ga nositi u rock clubbing izdanju - jedan od jesenskih trendova za ovu godinu nalaže povratak party glamu i clubbing atmosferi koje smo se nakon razdoblja pandemije zaželjeli, u čemu saveznike pronalazimo u distressed traperu koji se stilizira s komadima od kože - jaknama aviator stila, pripijenim majicama s printom koje asociraju na početak tisućljeća te uz modne dodatke poput prošivenih i bucket torbica vinil sjaja. Takozvane coated traperice (s premazom) zaslužne su za poželjni rock'n'roll vibe, kao i modeli jogg jeansa - koji spaja udobnost materijala i jako cool dizajna.
Neupitno je da je ekološka kriza promijenila percepciju i definiciju luksuza - on iz tog razloga u novoj eri, osim kodova suvremenog stila, podrazumijeva green label, odnosno zeleni pristup odjeći, inovaciju i svojevrsnu revoluciju na koju se sve češće odlučuju poznata modna imena.
Za dozu inspiracije pratite Instagram profil stilistice iz Diesel trgovine u Splitu i ne propustite novitete i trendove koji vladaju u gradu na obali.