Modni dizajner Dries Van Noten često je bio nadahnut umjetnicima. Mark Rothko, Gerhard Richter, Francis Bacon tek su neka od imena. Filmovi i glazba također mu daju ideje, od rasplesanog Freda Astairea do Davida Bowieja. Njegov dizajn karakteriziraju osebujne tkanine i eklektičan jezik dizajna koji polira i polira i polira, već trideset godina. Navodno zarađuje 30-ak milijuna dolara godišnje.
Sam je često kritičan prema modnoj industriji i tvrdi da je moda nadmašila samu sebe. Sve je išlo prebrzo i bilo je svega – previše – povremeno u svojim intervjuima ustvrđuje. Za sebe kaže da nije modni diktator i da iste prezire. Redovito ističe tim ljudi s kojima radi i bez kojih ne bi bilo ovog odista magičnog rada primijenjene umjetnosti.
Moda je, po njemu, postala prevrtljiva i stvorila je previše otpada. Za sebe tvrdi da je uvijek bio autsajder već samom činjenicom da su djelovali u Antwerpenu, a ne u Parizu ili New Yorku. 93 posto prometa ovog brenda dolazi iz njihovih muških i ženskih kolekcija, za razliku od drugih sličnih tvrtki koje novac zarađuju kroz parfeme ili kozmetičke proizvode. Nikad kao brend nisu surađivali s influencerima i IT djevojkama. Čak i top modeli, kada bi prošetali s torbicom koju potpisuje Dries Van Noten, same su ih kupile. Iznimka je trenutak početka suradnje s Cate Blanchette – njoj su ipak poslali primjerak.
"Mislim da je moj rad čudna mješavina stvarnosti i snova. Volim izrađivati komade koji su pravi i mogu se nositi na mnogo različitih načina. Rijetko vidim ljude u odjeći istog brenda - od glave do pete, pomiješat će ih uglavnom sa stvarima koje već imaju. Ipak, čak i najdivljiji otisak treba neutralniji oblik da bi ga nadopunio, inače postaje previše", brani slavni dizajner ready-to-wear modu u odnosu na onu - visoku, nepraktičnu.
"Ljudska bića trebaju nastaviti hraniti nove snove, inače život postane vrlo dosadan. Moram ispuniti još puno snova. Što više znate, to više snova zapravo imate".
Unatoč brojnim ponudama, nije surađivao s drugim brendovima, do nedavno (2019.) s velikim Christianom Lacroix koja je pomela mnoge dosadašnje modne suradnje. Kolege dizajneri su ih hvalili (Marc Jacobs, osobito) a New York Times ih je stavio na naslovnicu s frazom o kraju suradnji, nakon ove – genijalne!
Driesov odgovor na pitanje zašto nije surađivao s drugim modnim kućama je zapravo jako jednostavan: "Zaista sam se želio koncentrirati na vlastiti život i htio sam imati vremena za uživanje u stvarima, šetnju po svom vrtu ili odlazak na odmor. Jako puno radim i moram pronaći pravu ravnotežu u svom životu. Moglo bi biti fascinantno napraviti kolekciju za nekoga drugog. Na primjer, volim surađivati s plesačima. Zanimljivo je tada ne razmišljati svojom glavom, već i očima nekoga drugog. Iz toga puno naučite".
Dries Van Noten s vedrinom govori o tome kako ga je COVID-19 natjerao da preoblikuje dizajnerske navike u svom životu koje su bile sve samo ne konvencionalne.
"Sjećate li se kako su mi se sviđale modne revije? Cijela nova kolekcija izgrađena je oko ideje da ju postavimo na modnu pisti. Ali ovaj put, razmišljalo se ipak o odjeći za snimanje", objašnjava dizajner.
Uz pistu koja nije dolazila u obzir, Van Noten se našao na potpuno novom teritoriju režiranja fotografija i filma. Ovakvo iskustvo mu se dogodilo prvi put u 34-godišnjoj karijeri. Naime kao brend, nikada nisu imali klasičnu reklamnu kampanju.
Koliko god vremena bila teška, Van Noten ima sve elemente koji su "empatično" kalibrirani za ono što bi ljudi mogli željeti nositi, ali i kako izgledati sljedećeg ljeta. U ponudi su npr. jakne izrađene od dva sloja pamuka koji je vrlo mekan, ugodan na dodir; crne papirnate pamučne haljine s izrezima; zanimljivi printevi u novim tehnikama obrade.