"Ovaj show ne treba dodatno objašnjenje. Posvećen je hrabrosti, otporu, pobjedi mira i ljubavi", zaključio je kreativni direktor Balenciage, Demna (koji odnedavno traži da ga se potpisuje bez prezimena Gvasalia), u pismu koje je dočekalo sve uzvanike njegove revije za jesen 2022. godine. U vremenima poput ovih, moda gubi na relevantnosti i gubi pravo postojanja, a Tjedan mode čini se apsurdnim, što je Demna poručio i u svojem pismu uoči revije. Priznao je kako je razmišljao o otkazivanju showa, no na koncu, smatra da bi to značilo predaju. Gruzijski dizajner mučio se s nedoumicom koja se ovih dana mota po svačijoj glavi - koliko je moda trenutno relevantna i koje je njezino značenje u trenutku dok milijuni ljudi gubi svoj dom i život. Je li neumjesno predstavljati luksuznu, skupocjenu modu u ovakvim vremenima? Industrija se pita, kako odgovoriti na trenutna događanja u svijetu, nastaviti kao da je sve normalno ili ipak nekom gestom poslati poruku podrške i mira?
Demna je kolekciju predstavio u kupoli koju su uzvanici promatrali s druge strane stakla. Unutar nje, modeli su šetali po snijegu, dok je jaki vjetar puhao u njihovom smjeru i tako im uvelike otežavao kretanje. Metafora za ljude koji trenutno traže izlaz iz rata, ali i nastavak metafore koja se odnosi na globalno zatopljenje. Demna smatra kako ćemo pojave poput snijega uskoro promatrati samo u ovakvom, umjetno izazvanom obliku ili u virtualnim svjetovima. Reviju su završila dva looka u bojama ukrajinske zastave, čime je odao čast zemlji pogođenoj ratom.
Dok Demna, i izvan ovog showa, najčešće održava revije koje su nabijene tjeskobnom i apokaliptičnom atmosferom, istoga dana novu kolekciju je prezentirao Pierpaolo Piccioli za kuću Valentino. Raskoš ružičaste boje, najjednostavnije se može opisati revija koja govori o ljepoti mode - sugerira pozitivnost i optimizam. Samo jednom bojom, koju je s Institutom Pantone osmislio i nazvao je Pink PP, dizajner je želio pažnju usmjeriti na individualnost krojeva i odjevnih komada koje je predstavio.
U suštini se radi o dva showa koja su potpuno različita i koji šalju drugačije poruke, ali istovremeno možemo kroz njih povući paralelu koja objašnjava trenutno stanje modne industrije - ono u kojemu nitko nije siguran postupa li ispravno. Modne kuće i giganti poput LVMH-a na druge su načine odlučili pomoći Ukrajini - bilo kroz novčane donacije ili kroz zatvaranja svojih dućana u Rusiji. Balenciaga u suradnji s UN-om prikuplja donacije za izbjeglice. Giorgio Armani je show koji se održao u Milanu, održao u potpunoj tišini, bez glazbene pozadine. Dio smatra kako je moda trenutno nema smisla, kao niti raskošni Tjedni mode koji se ovih dana revijama u Parizu privodi kraju. Demnina gesta po nekima je ispala neprimjerena - mnogi se pitaju je li u redu uspoređivati modele koji defiliraju po snijegu s ljudima koji bježe u strahu za svoj život? No ima li smisla ugasiti sve - moda je, kao i odjeća, komunikacijski alat koji može biti vrlo snažan u prenošenju poruka.