Pop-art kolekcija

Svježa ulična moda s grafikama Keitha Haringa

30. lipanj 2021.
Fotografije: Theo Wenner
Gloria Glam

H&M s ponosom predstavlja mušku kolekciju majica s kapuljačom, majica kratkih rukava i još puno toga, koristeći ikonske dizajne američke pop art legende Keith Haringa.

Američki umjetnik Keith Haring izumio je svoj vlastiti jedinstveni vizualni jezik koji uključuje humor i simboliku, kao i društvene poruke. Pokazalo se da njegov rad ima izuzetnu moć zadržavanja, no umjetnik je i stvarao s tim ciljem - odabrao je jednostavne simbole koje je široka publika razumjela i jako dobro prihvaćala. Iz današnje perspektive, možemo ih tumačiti kao preteče emotikona koji su danas sastavni dio naših života, željeli to ili ne. 

Haring je bio student slikarstva s njujorške School of Art, a njegova se umjetnost smatra važnim iskorakom u napretku pop arta. Sa stvaranjem je počeo 1980. godine, kada je primijetio neiskorištene oglašivačke plakate prekrivene crnim mat papirom u podzemnim željeznicama. Koristeći bijelu kredu stvorio je neke od prvih radova, a do 1985. godine producirao je stotine radova koji su postali prepoznatljivi Njujorčanima. Podzemna je postala, kako je izjavio, laboratorij za njegove ideje i eksperimentiranje s jednostavnim linijama. 

image
Djelo "Pop Shop Quad I", 1987.
Fotografija: Profimedia

Keith Haringova umjetnost se istovremeno obraća sofisticiranim ljubiteljima umjetnosti i djeci. Svjedoče tome brojne samostalne i grupne izložbe, članci posvećeni njegovom radu, kao i suradnje sa zvijezdama poput Madonne, Grace Jones, Williama Burroughsa, Yoko Ono i Andyja Warhola. Umjetniku je 1988. godine dijagnosticiran AIDS i tada je osnovao Zakladu Keith Haring kako bi osigurao financiranje i potrepštine AIDS organizacijama i dječjim programima te upravljao nasljeđem svojih umjetničkih djela. Preminuo je u 31. godini u veljači 1990. Slava nikada nije promijenila Haringov pogled na umjetnost, a njegov rad karakterizirala je šarmantna nevinost do samog kraja.

Njegov prepoznatljivi dizajn sada je dio i muške kolekcije brenda H&M koja sadrži streetwear komade - majice s kapuljačom i majice kratkih rukava, hlače i cipele s nepogrešivo karakterističnim Haringovim grafikama. Kampanju je snimio fotograf Theo Wenner, a prikazuju je dva domaća umjetnika u usponu. Mjesto fotografiranja je poznati mural "Crack is Wack" u Istočnom Harlemu, orijentir uz njujorški FDR Drive, primjer kako je Haring veći dio svoje karijere posvetio javnim radovima, često s aktivističkim porukama o ratovima, upotrebi droga, seksualnoj jednakosti i smrti.

Kolekcija će biti dostupna u trgovinama i online putem hm.com stranice od 1. srpnja.