Svi se pitaju

Taktika ili stav: što se krije iza nestanka Bottege Venete s društvenih mreža?

07. siječanj 2021.
Fotografija: Imax Tree
Ines Madunić
Ines Madunić

Jedan od najpopularnijih modnih brendova na svijetu obrisao je sve profile na društvenim mrežama, od Instagrama, Facebooka do Twittera. Koji je njihov plan?

Odreći se društvenih medija danas znak je ultimativnog luksuza, pogotovo za brendove. U trenutku kad cijeli svijet pokušava imati što veću digitalnu prisutnost - jer mnogi ne mogu biti prisutni "uživo" zbog pandemije - samo si oni najveći mogu priuštiti izbrisati sve profile. Ili oni najarogantniji? U svakom slučaju, to je prije nekoliko dana napravila jedna od najpoznatijih modnih kuća, Bottega Veneta. Na čelu s Britancem Danielom Leejem, u posljednjih je nekoliko godina jedna od najbolje stojećih i najpopularnijih kuća, slavni ih obožavaju, svake sezone imaju neki "it" komad za koji se Instagram "otima"... Reklo bi se da su na vrhuncu popularnosti.

Ipak, upućenijima to i nije toliki šok. Lee je novu kolekciju predstavio u Londonu malenom krugu ljudi uz dvomjesečni embargo na fotografije, a Vogueu je rekao kako "ne vjeruje u digitalne modne revije". Svoju je karijeru započeo u Celineu dok je kreativna direktorica bila Phoebe Philo, poznata po svojoj zatvorenosti prema medijima i javnosti. U to vrijeme, Celine je jedva imao web stranicu, nije bilo kupovanja online, a to je samo dovelo do toga da su njihove trgovine postale ultimativno ekskluzivna mjesta, kao i njihovi komadi.

Prema podacima iz 2020., Bottega Veneta među top 10 je najprodavanijih brendova na svim većim online platformama, a njihovo nestajanje s društvenih mreža to bi moglo još samo pojačati jer se tako stvara dojam većeg ekskluziviteta. Naravno, to neće spriječiti celebove i influencere da se ne hvale svojim Bottega komadima, naprotiv.

Obožava ih Rihanna, koja ima cijelu kolekciju njihovih torbica, Hailey Bieber, koja je ove jeseni viđena u njihovom žutom kaputu s velikim resama, Kylie Jenner koja je za Božić nosila njihovu crvenu haljinu... No, radi li se o izražavanju stava ili samo o privremenoj taktici? Prije otprilike mjesec dana, Bottega Veneta objavila je kako traži globalnog community menadžera. Ako su ga pronašli, možda je ovo samo priprema za nešto veće.