Testni period za tenisice UltraBOOST DNA LOOP njemačkog proizvođača Adidas upravo je krenuo, a u njega je uključeno 1500 komada obuće.
Radi se o tenisicama koje su napravljene tako da se mogu u potpunosti reciklirati kako bi se napravile - nove tenisice. Proces bi se trebao moći ponavljati unedogled, što bi značilo da bismo, u teoriji, mogli kupiti jedan par obuće i nositi ga do kraja života ili dok god nam odgovaraju.
Sustav Made to be Remade podrazumijeva da svoje tenisice vratite Adidasu kad dođu do svog kraja, odnosno kad se raspadnu i kad vam trebaju nove. Oni će ih zatim reciklirati i napraviti novi komad obuće, i tako u krug.
"Vjerujemo da imamo proizvod budućnosti, ali ne možemo to napraviti sami. Nadamo se da ćemo naučiti što više o tome kako uključiti najvažniji element u proces - a to je ponašanje kupaca - kako bismo znali koji je najbolji način da ponovno koristimo iste materijale. Cijeli proces funkcionirat će jedino ako možemo zatvoriti taj krug, a ne možemo utjecati na svaki njegov dio", rekao je James Garnes, brend menadžer iz Adidasa.
Preciznije, najvažniji faktor bit će vraćanje iznošenih tenisica kompaniji.
Svaka UltraBOOST DNA LOOP tenisica napravljena je u potpunosti od termoplastičnog poliuretana (TPU), a dijelovi su spojeni pomoću topline, a ne ljepila.
Tenisice su prvi put predstavljene prošle godine, kad su prvih 200 primjeraka poslali trkačima diljem svijeta koji su ih iznosili, a zatim vratili kompaniji. Novih 1500 pari sad će biti ponuđeno članovima njihovog Creators kluba. Iduće godine planira se komercijalno lansiranje linije.
"Želimo smanjiti plastični otpad. Kroz našu kružnu strategiju želio osigurati da se proizvodi koje mi lansiramo rade o potpuno reciklirajućih materijala od kojih se zatim mogu napraviti novi proizvodi, a sve s prirodnim materijalima. Najveći utjecaj na okoliš imaju upravo materijali s kojima radimo naše proizvode. Moramo paziti da su oni korisni u proizvodnji što je duže moguće", rekao je Carnes.
Adidas je već surađivao s organizacijom Parley for Oceans te su koristili recikliranu plastiku u svoju proizvodima, a nedavno su ušli u konzorcij visokoprofiliranih kompanija koje će u komercijalnoj proizvodnji koristiti materijal Mylo, zamjenu za životinjsku kožu napravljenu od micelija gljiva.
Kružna ekonomija postala je cilj mnogih kompanija, primjerice švedska Ikea planira postati u potpunosti cirkularna do 2030. godine. To znači da bi se svi njihovi proizvodi trebali moći reciklirati ili prenamijeniti, odnosno da će smanjiti štetan utjecaj na okoliš i minimalizirati ili potpuno ukloniti zagađivanje i stvaranje smeća kroz korištenje recikliranih i/ili reciklirajućih materijala.