Martina Bonnier

Tko je urednica skandinavskog Voguea koja će krojiti nova pravila industrije

13. kolovoz 2021.
Fotografija: Rexfeatures.com; Profimedia

Iza skandinavskog Voguea stoji inspirativna modna urednica, žena sjajnog stila i još boljeg pristupa industriji, modi i radu.

Netom prije početka Tjedna mode u Kopenhagenu, koji se svake godine održava nešto ranije od onih u Londonu, Milanu, New Yorku i Parizu, predstavljeno je prvo izdanje magazina Vogue Scandinavia. Radi se o 27. internacionalnom izdanju Voguea, a izdavačka kuća Condé Nast izabrala je, čini se, pravi trenutak za lansiranje broja koji obuhvaća zemlje Skandinavije - Švedsku, Norvešku, Dansku i Island te će njegova digitalna i printana izdanja biti na engleskom jeziku kako ne bi postojala jezična barijera za čitatelje. Ne znamo točne razloge koji su doveli do lansiranja novog izdanja, no s obzirom na kritike s kojima se sve češće suočava urednica američkog izdanja Anna Wintour - a koje uključuju optužbe za rasizam i neravnopravnost te toksičnu atmosferu na radnom mjestu, ovime je jednim dijelom skrenuta pažnja javnosti s problematike u SAD-u. Spomenimo i da su naslovnice svakog novog američkog izdanja dočekane na nož - od one s Kamalom Harris za koju su mnogi zamjerili nedovoljnu stiliziranost i banalni izgled do ove posljednje rujanske kojom Vogue najavljuje promjene i slavi različitosti s glavnim modelima današnjice različitih rasa i konfekcijskih veličina. Pomalo nam zvuči i izgleda kao potez kojim se samo želi prikriti pravo stanje stvari, a koje je suprotno osmjesima s naslovnice.

Puno ljepše zvuče vijesti s druge strane svijeta, odnosno s lansiranja skanvinavskog izdanja na čijoj se naslovnici nalazi 18-godišnja klimatska aktivistica Greta Thunberg. U danima u kojima smo bombardirani strašnim i apokaliptičnim napisima i predviđanjima crne budućnosti, sve zbog klimatskih promjena za koje smo odgovorni i u danima dok svijet doslovno gori, Greta fotografirana u zelenilu šume dašak je nade da vremena za spas još uvijek ima - ako krenemo djelovati odmah, i da je generaciji kojoj i ona pripada do pozitivnih promjena i očuvanja planete zaista stalo. 

image
Danske fashionistice su ulicama Kopenhagena šetale s prvim izdanjem Voguea Scandinavia na čijoj je naslovnici Greta Thunberg

Fotografija: IMAXtree
image
Omiljeni modni dodatak ove godine je - skandinavsko izdanje Voguea 

​Fotografija: IMAXtree

Žena koja je odgovorna za skandinavski Vogue i ovu prvu naslovnicu je Martina Bonnier, novinarka, spisateljica i modna urednica istančanog stila koja dobro zna kako diše industrija mode, ne samo u Skandinaviji već i izvan njenih granica. Naime, Martina je živjela u pet zemalja i 15 različitih gradova, a posljednji od njih je New York. Život izvan granica Švedske i Danske, gdje je prebivala, omogućio joj je drugačiji pogled na vlastitu kulturu, ali i uvid u percepciju drugih o skandinavskom stilu.

O njemu se pak posljednjih godina priča i više nego o francuskome, koji je do sada bio nedostižni vrhunac chica. Danas, svatko želi izgledati poput neopterećene Skandinavke. O tome ponešto zna Matina Bonnier, zaljubljenica u lijepu, praktičnu, kvalitetnu modu. Obožava dizajnerske torbe, pencil suknje, haljine pune volumena i odjeću skandinavskih kreativaca koja je modno održiva. U jednom od razgovora, Martina naglašava kako je skandinavska moda funkcionalna i praktična te da ne postoji loše vrijeme, samo loša odjeća - odnosno, trebamo se prilagođavati prirodi, a ne ona nama. Takav ekološki pristup modi sigurno će biti česta tema nadolazećih brojeva. 

Oduvijek je gajila ljubav prema modi, tim više jer joj je majka šivala odjeću. Težila je, što radi i danas, promijeniti stav da je moda nerelevantna i sporedna stvar. Počela je karijeru kao modna novinarka, u međuvremenu je izdala i nekoliko knjiga, a prije Voguea uređivala je lifestyle časopis Damernas Värld. Mjesto glavne urednice Voguea Scandinavia vidi kao do sada najveći uspjeh u karijeri, a kroz časopis će pokušati dočarati njihovu posvećenost modnoj održivosti i temama naglašavati važnosti prirode i tehnologije - suradnja jednog i drugog, smatra Martina, je budućnost modne industrije. Održivost i pažnju prema prirodi Skandinavci zaista žive i cijene u svakom aspektu lifestylea, zato nas i raduju ova izdanja kao nove platforme na kojima dijele svoj način razmišljanja, nošenja i konzumiranja mode.