Stiže kidcore

Tko su novi klijenti industrije luksuza?

23. svibanj 2023.

Fotografija: Profimedia

Anela Martinović

Proizvodnja i trgovina odjeće za djecu rastu brže nego bilo koji drugi modni segment jer dizajneri putem društvenih mreža i internetskih igara imaju direktne komunikacijske kanale s najmlađima - a nema toga što mame i tate ne bi kupili da razvesele svoje klince

Opće je poznato da bi roditelji za svoju djecu učinili sve, pa čak im kupili i dizajnerski komad odjeće. Luksuzna industrija za klince do 12 godina doživljava pravi procvat i raste brže od bilo kojeg drugog modnog segmenta - lani se njena vrijednost udvostručila te sada iznosi oko 5,5 milijardi dolara. Linije dječje odjeće pokreću velike modne kuće, ali i neovisni brendovi. Već popularnim linijama Armani Junior, Fendi Bambini i Stella McCartney Kids u listopadu se pridružila i Loubi Family, linija cipela za djecu (i kućne ljubimce, koji su također vrlo potentan dizajnerski segment) slavnog francuskog dizajnera Christiana Louboutina: ubrzo su najprodavaniji model postale kožnate balerinke sa zatvaračima koje stoje 490 eura.

image

Kampanja za dječju kolekciju

Prema podacima robne kuće Saks i Harrods te internetske trgovine Farfetch, među najtraženijom su robom također šal od kašmira kuće Burberry čija je cijena 280 eura, Monclerova pufasta jakna koja stoji 850 eura te slamnati ceker D&G po cijeni od 395 eura. Unazad godinu i pol dječje linije odjeće i detalja pokrenuo je i otkačeni brend Off-White, čiji su prodajni hitovi crna pamučna trenirka s prepoznatljivim žuto-crnim gumenim obrubom koja stoji sedamstotinjak eura, te tenisice ukrašene plastičnom spojkom od tristotinjak eura; to su kreacije koje su najpopularnije i u kolekcijama za odrasle. Dječju kolekciju ima i brend The Row sestara glumica Mary-Kate i Ashley Olsen koji je poznat po minimalističkom i futurističkom dizajnu. Njihove uspješnice su plišane papuče od 390 eura i vuneni kardigan od 650 eura. I avangardni američki dizajner Rick Owens, poznat kao "princ tame", ujesen 2021. lansirao je liniju dječje obuće, a lani i liniju odjeće Babygeo u kojoj nudi umanjene varijante neopankerske odjeće kakvu kreira i za odrasle. U dijeljenju tržišnog kolača od ovoga siječnja kolekcijom za najmlađe pridružila se i kuća Louis Vuitton, koja se etablirala kao otmjena kuća za ozbiljnu klijentelu. No, očito se vremena mijenjaju pa su ozbiljni klijenti postala djeca - najviše u dobi od 10 do 12 godina, kako pokazuje istraživanje statističke agencije Fortune Business Insights.

image

North West i Kim Kardashian na Jean Paul Gaultier x Olivier Rousteing reviji
Fotografija: Shutterstock Editorial/Profimedia

Pritom većini reklamne kampanje praktički nisu ni potrebne: najbolji modeli su djeca slavnih osoba. Tako u dobitak mogu biti sigurni svi dizajneri čije kreacije odjenu djeca britanskog prinčevskog para od Walesa: kreacije u kakvima se pojave George, Charlotte i Louis rasprodaju se u rekordnom roku - pritom George preferira američki brend Ralph Lauren, a njegovi mlađi brat i sestra kreacije britanskog brenda Amaia. Mamac za kupce je i North West, najstarija kći Kim Kardashian i glazbenika Kanyea Westa, kao i kći najmoćnijeg glazbenog para Beyoncé i Jay-Z-a, Blue Ivy Carter: obje od dana rođenja nose kreacije luksuznih kuća Fendi, Gucci, Dior... Influencerica je i četverogodišnja Kulture Kiari Cephus, kći reperice Cardi B i repera Offseta, kojoj su dragi Balenciaga i Burberry.

image

Cardi B i Taylen Biggs
Fotografija: Profimedia

Mnogi misle da je riječ o pomodnosti roditelja dovoljno bogatih da svoj podmladak mogu odijevati u dizajnerske kreacije, baš kao i sebe. Naročito onih koji se vole pokazivati u markiranoj odjeći gradeći tako svoj "identitet" na društvenim mrežama. Za milijune milenijalaca koji su u međuvremenu postali roditelji uzori su im njihove vršnjakinje, popularne influencerice Gigi Hadid i Emily Ratajkowski. Na svojim profilima dijele fotografije djece koju su odjenule jednako pomodno kao i sebe, jer je to još jedan dokaz njihove vlastite modne uspješnosti. Naruku im idu dizajnerske dječje kolekcije koje i nisu drugo nego mini varijante odjeće za odrasle kakvu kupuju sebi.

image

Princ Louis, princeza Charlotte i Kate Middleton
Fotografija: Profimedia

No, sudeći prema tvrdnji devetogodišnje modne influencerice, kritičarke i manekenke Taylor Biggs, čiji profil na Instagramu prati i Balmainov Olivier Rousteing, djeca vrlo brzo razviju i vlastiti modni ukus. Za primjer navodi svog dvogodišnjeg brata koji joj često odabere modni dodatak koji pristaje uz njenu odjevnu kombinaciju. Brendovi, naime, više ne komuniciraju s roditeljima, već direktno s djecom putem aplikacije TikTok na kojoj dizajnerske kuće imaju svoje profile. One surađuju i s gejmerskom platformom Roblox koju, primjerice, u Americi koristi tri četvrtine klinaca u dobi od devet do 12 godina. Od modnih kuća prisutnih na toj platformi dominira Gucci, čije digitalne kreacije nose virtualni likovi u igricama Pokemon Go i Animal Crossing. Taj je talijanski luksuzni brend prije godinu i pol na Robloxu osnovao vlastiti virtualni grad Gucci sa svojim trgovinama koji je dosad posjetilo više od 39,5 milijuna korisnika.

image

Emily Ratajkowski i sin Sylvester Apollo Bear
Fotografija: Profimedia

Po atraktivnosti svojih prostora ne zaostaju ni fizičke trgovine s kolekcijama za djecu. Primjerice, dječji odjel luksuzne robne kuće Saks na njujorškoj Petoj aveniji uređen je u stilu fantastičnog filma "Charlie i tvornica čokolade" redatelja Tima Burtona. I kao da nije dovoljno što roditelji svojim malim šminkerima moraju ispunjavati stilske želje, odjeću koju njima nude dizajnerski brendovi nadahnuta je dječjom. Takozvani "kidcore" uključuje odjeću s uzorcima u pop-art stilu kakvu ima, primjerice, brend Moschino i Molly Goddard, torbe u obliku životinja (među najpopularnijima su modeli dizajnera Thoma Brownea u obliku jazavčara te Guccijeva večernja torba u obliku medvjedića posutog kristalima), printove popularnih junaka animiranih filmova kao što su Minnie i Mickey Mouse... U tu kategoriju spada i minijaturna varijanta Hermèsova modela torbe Kelly, ali i opsesija jarkom Barbie nijansom ružičaste, tako da bi se uskoro moglo dogoditi da odrasli budu odjeveni u maksi varijante odjeće za djecu.