MODNI VREMEPLOV

Tom Ford je izbacio svoju posljednju kolekciju koja odiše nostalgijom

27. travanj 2023.

Tom Ford

Umjesto na modnoj pisti, Tom Ford je svoju zadnju kolekciju odlučio predstaviti kroz tri kratka videa. Čini se kako je oproštaj zamislio kao svojevrsni modni vremeplov - zavirio je u arhivu i odabrao omiljene komade nastale u proteklih 13 godina.

Nije novost da Tom Ford napušta svoj brend, no vijest da je izbacio posljednju kolekciju svejedno je ovog tjedna duboko potresla modni svijet. Američki modni dizajner, koji je svojedobno transformirao Gucci i ostavio neizbrisiv trag u Saint Laurentu, još je u studenom prošle godine prodao svoju modnu kuću Esteé Lauderu za gotovo 3 milijarde dolara. Tada je otkriveno kako će otići iz brenda u nekad u 2023., no njegovo je konačno priopćenje, čini se, ipak iznenadilo mnoge.

Umjesto na modnoj pisti, Tom je svoju zadnju kolekciju odlučio predstaviti u obliku tri kratka videa fotografa Stevena Kleina. Čini se kako je oproštaj zamislio kao svojevrsni modni vremeplov - zavirio je u arhivu i odabrao omiljene komade nastale u proteklih 13 godina, koji će se na jesen ponovno pojaviti u trgovinama. Teško je reći koji od njih više budi nostalgiju - šljokičasta sportska haljina, prsni oklop koji je proslavila Zendaya, bijela haljina Gwyneth Paltrow s Oscara ili pak odijela s uzorkom leoparda. Nose ih supermodeli Amber Valletta, Karlie Kloss, Karen Elson i Joan Smalls, naizgled zarobljeni u staklenim kutijama, a u videu se pojavljuje i sam Tom, koji ih promatra iz polumraka, u svom prepoznatljivom tamnom odijelu i bijeloj košulji, skrivajući se iza crnih "Bronson" naočala.

Kao da priopćenje o "finalnoj kolekciji" već samo po sebi ne zvuči dovoljno dramatično, videozapisi su objavljeni bez ikakve izjave, a sam je Ford odbio dati komentar. Ranije je rečeno kako će ostati "kreativni vizionar" brenda do kraja godine, a već se neko vrijeme šuška kako bi Peter Hawkings, njegov dugogodišnji kreator muške kolekcije odjeće, mogao na sebe preuzeti i žensku liniju. No kada je u pitanju brend Tom Ford, odjeća je zapravo u drugom planu. Kako tvrde financijski analitičari, najveći dio zarade ionako su im donosili kozmetički proizvodi, mirisi i naočale, zbog čega je brend i bio zanimljiviji Esteé Lauderu nego, primjerice, Keringu. 

A i sam se Ford, po mnogima, već godinama udaljava od mode. U kreacijama za svoju istoimenu marku najčešće se referirao na svoje godine u Gucciju i YSL-u, prilagođavajući ih aktualnim društvenim i modnim trendovima, no svejedno je uspio stvoriti brend "težak" nekoliko milijardi u svega 13 godina. Na kraju krajeva, teško da se Tom više ikome u modnom svijetu mora dokazivati, jer rijetko je koji američki dizajner u tolikoj mjeri "prodrmao" europsku industriju luksuzne mode. A nakon tragične smrti njegova partnera Richarda Buckleya 2021. godine, mnogi su očekivali kako bi se Ford mogao povući iz stresnog korporativnog svijeta i uzeti malo vremena za sebe. Moguće je kako će se sada napokon moći posvetiti svojoj drugog strasti - snimanju filmova, iako o svojim planovima zasad nije ništa otkrio.