Denim era

Traper kao novi simbol luksuza

29. travanj 2023.

Fotografije: launchmetrics.com/spotlight

Od skromnog materijala kojeg je nosila radnička klasa, traper se prometnuo do jednog od najluksuznijeg komada kojem se okreću sve modne kuće.

Na pitanje "bez kojeg komada ne možete zamisliti svoju garderobu?" - vjerujemo da će 95 posto osoba odgovoriti - bez dobrog para traperica. U traperu provodimo gotovo svaki dan, bilo da smo na poslovnom sastanku ili se spremamo za šetnju gradom i neovisno o modnim komadima koji su na raspolaganju, izbor nekako uvijek završi na traperu. 

U tom kontekstu toliko je uključen u naše svakodnevne navike da ga niti ne doživljavamo kao važan modni trend, niti obraćamo previše pažnje na njega - a u suštini živimo u eri trapera koji je već proteklih nekoliko desetljeća simbol generacija. U svojim početcima pak, traper je bio antiteza pojmu luksuza. Pojavio se kao uniforma radnika i kauboja dok bi za jednu damu iz visoke klase bilo potpuno skandalozno odjenuti komad trapera.

image

U kolekciji kuće Chloe

Traper je i danas uniforma, no ona koja itekako pripada u kategoriju luksuza - primjerice, na stranici Net-a-Porter trenutno najskuplji par trapera je onaj kuće Chloe i dolazi po cijeni od 2190 eura, a slijede ih traperice brendova Mugler ili Valentino koje su ukrašene perjem i cijena im iznosi 1900 eura. Inače, traper kuće Chloe rađen je s fokusom usmjerenim prema održivosti pa sastav čine lan i reciklirani pamuk, kako bi se ostavio što manji ekološki otisak, dok estetikom model pristaje eri sedamdesetih godina. Mugler s druge strane, s krojem koji savršeno naglašava liniju tijela, ima jedne od najtraženijih traperica sezone koje su kopirali i high street brendovi, a neki od modela ukrašeni su i kristalnim resicama što im dodatno podiže vrijednost i unatoč visokim cijenama, stalno su na niskim zalihama.

image

Alaia kolekcija

Osim Muglera, Chloea ili Valentina, u posljednjim showovima luksuznih brendova traper se pojavio gotovo u svakoj kolekciji  -Alexander McQueen je, uz asimetrične haljine i strogo krojena odijela predstavio bumster jeans, traperice čiji struk pada nisko na kukove koje se nose s precizno krojenom košuljom koja otkriva struk. Jednako prestižno izgleda traper u kolekciji Alaie i Burberryja, dok talijanska tvornica trapera Diesel ili francuski Givenchy donose buntovniju stranu s dekonstruiranim denim komadima. 

image

Traper kombinacija iz Alexander McQueen kolekcije

Potražnja za traperom je u stalnom rastu, osobito nakon pandemije Covida, a analize otkrivaju kako se očekuje da će tržište trapera do 2026. godine iznositi oko 76 milijardi dolara, pa ne iznenađuje sve veći ulazak luksuznih brendova u ovu kategoriju. Iako je već zasićeno, potražnja na tržištu za traperom prisutna je kod kupaca različitih financijskih mogućnosti, a luksuzni traper dobro prolazi ponajviše zbog odanosti kupaca koju gaje prema određenom brendu. Traper se nameće kao savršeni materijal kroz koji se svatko dodatno može povezati s brendom i uvrstiti ga u svakodnevnu garderobu kojom suptilno može otkriti kojem modnom klanu, odnosno brendu pripada. 

image

U kolekciji kuće Burberry

Na koncu, svi vole nositi traper iz jednostavnog razloga - simbolizira mladolikost, slobodu i neopterećenost, za kojima društvo toliko teži. Posveta je i buntovnicima koji su popularizirali traper još početkom prošlog stoljeća i preobratili ga iz nepoželjnog radničkog materijala u modni statement. A nudi i savršeni balans između sređenog i opuštenog izgleda, nudi nebrojene stilske opcije i uvijek izgleda svježe i poželjeno, neovisno o vašem stilu ili godinama. A njegova najsnažnija odlika ostala je ista još otkako se pojavio u 1800. godinama pa sve do danas - to su funkcionalnost i prilagodljivost, bezvremenske odlike koje su i luksuzne kuće s novim navikama odjevanja primorane i u većoj mjeri nego ranije uključiti u svoje kolekcije.