Na pitanje "bez kojeg komada ne možete zamisliti svoju garderobu?" - vjerujemo da će 95 posto osoba odgovoriti - bez dobrog para traperica. U traperu provodimo gotovo svaki dan, bilo da smo na poslovnom sastanku ili se spremamo za šetnju gradom i neovisno o modnim komadima koji su na raspolaganju, izbor nekako uvijek završi na traperu.
U tom kontekstu toliko je uključen u naše svakodnevne navike da ga niti ne doživljavamo kao važan modni trend, niti obraćamo previše pažnje na njega - a u suštini živimo u eri trapera koji je već proteklih nekoliko desetljeća simbol generacija. U svojim početcima pak, traper je bio antiteza pojmu luksuza. Pojavio se kao uniforma radnika i kauboja dok bi za jednu damu iz visoke klase bilo potpuno skandalozno odjenuti komad trapera.
Traper je i danas uniforma, no ona koja itekako pripada u kategoriju luksuza - primjerice, na stranici Net-a-Porter trenutno najskuplji par trapera je onaj kuće Chloe i dolazi po cijeni od 2190 eura, a slijede ih traperice brendova Mugler ili Valentino koje su ukrašene perjem i cijena im iznosi 1900 eura. Inače, traper kuće Chloe rađen je s fokusom usmjerenim prema održivosti pa sastav čine lan i reciklirani pamuk, kako bi se ostavio što manji ekološki otisak, dok estetikom model pristaje eri sedamdesetih godina. Mugler s druge strane, s krojem koji savršeno naglašava liniju tijela, ima jedne od najtraženijih traperica sezone koje su kopirali i high street brendovi, a neki od modela ukrašeni su i kristalnim resicama što im dodatno podiže vrijednost i unatoč visokim cijenama, stalno su na niskim zalihama.
Osim Muglera, Chloea ili Valentina, u posljednjim showovima luksuznih brendova traper se pojavio gotovo u svakoj kolekciji -Alexander McQueen je, uz asimetrične haljine i strogo krojena odijela predstavio bumster jeans, traperice čiji struk pada nisko na kukove koje se nose s precizno krojenom košuljom koja otkriva struk. Jednako prestižno izgleda traper u kolekciji Alaie i Burberryja, dok talijanska tvornica trapera Diesel ili francuski Givenchy donose buntovniju stranu s dekonstruiranim denim komadima.
Potražnja za traperom je u stalnom rastu, osobito nakon pandemije Covida, a analize otkrivaju kako se očekuje da će tržište trapera do 2026. godine iznositi oko 76 milijardi dolara, pa ne iznenađuje sve veći ulazak luksuznih brendova u ovu kategoriju. Iako je već zasićeno, potražnja na tržištu za traperom prisutna je kod kupaca različitih financijskih mogućnosti, a luksuzni traper dobro prolazi ponajviše zbog odanosti kupaca koju gaje prema određenom brendu. Traper se nameće kao savršeni materijal kroz koji se svatko dodatno može povezati s brendom i uvrstiti ga u svakodnevnu garderobu kojom suptilno može otkriti kojem modnom klanu, odnosno brendu pripada.
Na koncu, svi vole nositi traper iz jednostavnog razloga - simbolizira mladolikost, slobodu i neopterećenost, za kojima društvo toliko teži. Posveta je i buntovnicima koji su popularizirali traper još početkom prošlog stoljeća i preobratili ga iz nepoželjnog radničkog materijala u modni statement. A nudi i savršeni balans između sređenog i opuštenog izgleda, nudi nebrojene stilske opcije i uvijek izgleda svježe i poželjeno, neovisno o vašem stilu ili godinama. A njegova najsnažnija odlika ostala je ista još otkako se pojavio u 1800. godinama pa sve do danas - to su funkcionalnost i prilagodljivost, bezvremenske odlike koje su i luksuzne kuće s novim navikama odjevanja primorane i u većoj mjeri nego ranije uključiti u svoje kolekcije.