Svježa perspektiva

Turbulentna 2021. i dizajneri koji nameću nova pravila igre

20. studeni 2021.

Fotografije: IMAXtree

Godina iza nas obilježena je nostalgičnom modom, ali i nekim novim imenima koja unose dašak svježine na modnu scenu i mijenjaju stari poredak.

Iza nas je turbulentna godina u modnoj industriji u kojoj su se dinamika, trendovi i ponašanja kupaca neočekivano mijenjali, prvenstveno zbog pandemije koronavirusa. Unatoč procjepljivanju i povratku na takozvano staro normalno, i dalje se nalazimo daleko od onog starog, što je možda i pozitivna stvar, no u svakom slučaju kroji se nova modna scena u kojoj igru vode neki novi igrači.

Balenciaga je trenutno najpopularniji brend na svijetu, no u 2021. na sceni su se pojavila nova imena i mladi dizajneri čiji su utjecaj i uloga na sceni neupitna. Bez jakih strategija i s puno manjim budžetima, neki dizajneri postali su viralni i vrlo brzo relevantni i omiljeni kod publike. Sve oči odjednom su uprte u njih, s punim pravom jer donose novu perspektivu i drugačiji dizajn. Predvodnica nove generacije je dizajnerica Nensi Dojaka, ovogodišnja dobitnica prestižne modne LVMH nagrade, koja je dizajnom redefinirala pojam male crne haljine i smjestila se u vrh najpoželjnijih imena na sceni. Crna haljina minimalističke estetike i suptilnog seksepila postala je najpretraživaniji komad, sudeći po posljednjoj Lyst analizi tržišta. 

image

Mala crna haljina by Nensi Dojaka

Christopher John Rogers slijedi kao perspektivni mladi dizajner koji već ima celebrity sljedbenike, a u prilog mu ide i cameo uloga u novoj sezoni serije "Tračerica", u kojoj je prikazana njegova revija s njujorškog Tjedna mode. I.Am.Gia, The Attico i Christopher Esber novi su dizajneri o kojima se pričalo kroz cijelu godinu i koji, iako iza sebe nemaju luksuznu grupaciju koja ih podupire, imaju snažnu zajednicu obožavatelja do kojih su dosegnuli pravom komunikacijom i inkluzivnim dizajnom. 

The Attico primjerice, ove godine niže 'it' komade i postaje još aktualniji nakon što je njihove komade u spotu za pjesmu "Love Again" nosila Dua Lipa. Serije na vodećim platformama za streaming i videospotovi kroz ovu godinu nameću trendove i hot modne komade, što ukazuje da influenceri gube na svom utjecaju, a ponovno palicu preuzimaju celebrity lica kod kojih kupci traže inspiraciju. Dua Lipa, Lady Gaga, Bella Hadid trenutno su najsnažnije influencerice. Kanye West s albumom Donda, Doja Cat, Olivia Rodrigo, Lisa iz k-pop benda Blackpink - nalaze se među najvećim trendseterima, a trendove su nametnuli upravo kroz spotove za nove pjesme te street style ili red carpet outfite.

image

The Attico Resort kolekcija

Ne treba posebno napominjati da je godinu obilježio trend nostalgije i Y2K mode, po uzoru na Britney Spears ili Paris Hilton s početka tisućljeća. Od TikToka do street stylea i novih kolekcija, arhivska moda trebala nam je u ovoj turbulentnoj godini kako bi poslužila kao bijeg od stvarnosti, pogled unatrag prema nekim boljim vremenima i upitnoj, ali zabavnoj, puno slobodnijoj i neopterećenoj modi.