Iza nas je turbulentna godina u modnoj industriji u kojoj su se dinamika, trendovi i ponašanja kupaca neočekivano mijenjali, prvenstveno zbog pandemije koronavirusa. Unatoč procjepljivanju i povratku na takozvano staro normalno, i dalje se nalazimo daleko od onog starog, što je možda i pozitivna stvar, no u svakom slučaju kroji se nova modna scena u kojoj igru vode neki novi igrači.
Balenciaga je trenutno najpopularniji brend na svijetu, no u 2021. na sceni su se pojavila nova imena i mladi dizajneri čiji su utjecaj i uloga na sceni neupitna. Bez jakih strategija i s puno manjim budžetima, neki dizajneri postali su viralni i vrlo brzo relevantni i omiljeni kod publike. Sve oči odjednom su uprte u njih, s punim pravom jer donose novu perspektivu i drugačiji dizajn. Predvodnica nove generacije je dizajnerica Nensi Dojaka, ovogodišnja dobitnica prestižne modne LVMH nagrade, koja je dizajnom redefinirala pojam male crne haljine i smjestila se u vrh najpoželjnijih imena na sceni. Crna haljina minimalističke estetike i suptilnog seksepila postala je najpretraživaniji komad, sudeći po posljednjoj Lyst analizi tržišta.
Christopher John Rogers slijedi kao perspektivni mladi dizajner koji već ima celebrity sljedbenike, a u prilog mu ide i cameo uloga u novoj sezoni serije "Tračerica", u kojoj je prikazana njegova revija s njujorškog Tjedna mode. I.Am.Gia, The Attico i Christopher Esber novi su dizajneri o kojima se pričalo kroz cijelu godinu i koji, iako iza sebe nemaju luksuznu grupaciju koja ih podupire, imaju snažnu zajednicu obožavatelja do kojih su dosegnuli pravom komunikacijom i inkluzivnim dizajnom.
The Attico primjerice, ove godine niže 'it' komade i postaje još aktualniji nakon što je njihove komade u spotu za pjesmu "Love Again" nosila Dua Lipa. Serije na vodećim platformama za streaming i videospotovi kroz ovu godinu nameću trendove i hot modne komade, što ukazuje da influenceri gube na svom utjecaju, a ponovno palicu preuzimaju celebrity lica kod kojih kupci traže inspiraciju. Dua Lipa, Lady Gaga, Bella Hadid trenutno su najsnažnije influencerice. Kanye West s albumom Donda, Doja Cat, Olivia Rodrigo, Lisa iz k-pop benda Blackpink - nalaze se među najvećim trendseterima, a trendove su nametnuli upravo kroz spotove za nove pjesme te street style ili red carpet outfite.
Ne treba posebno napominjati da je godinu obilježio trend nostalgije i Y2K mode, po uzoru na Britney Spears ili Paris Hilton s početka tisućljeća. Od TikToka do street stylea i novih kolekcija, arhivska moda trebala nam je u ovoj turbulentnoj godini kako bi poslužila kao bijeg od stvarnosti, pogled unatrag prema nekim boljim vremenima i upitnoj, ali zabavnoj, puno slobodnijoj i neopterećenoj modi.