Već godinama, od samog otvaranja Garderoba Concept Storea, istražujem brendove koji bi po estetici i mojoj viziji mogli postati dio naše selekcije skandinavske mode. Tu, naravno, prednjače Danska i Švedska, u kojima je modni dizajn prepoznatljiv izvozni proizvod, dok su mi brendovi u Norveškoj i Finskoj predstavljali mnogo veći izazov. Ipak, nakon najpoznatijeg norveškog modnog brenda Holzweiler, u Garderobi su nam se pridružili i Envelope 1976, brend koji je osnovala norveška influencerica i model Celine Aagaard. Na tragu tihog rokerskog luksuza ovaj modni brend ponovno donosi nešto novo, a prepoznatljivo u Garderobinu selekciju.
Međutim, u Finskoj nikako nisam uspijevala pronaći modni brend koji bi imao "ono nešto" i time nadopunio ponudu Garderobe. U toj sam se potrazi često "spoticala" o svjetski poznati motiv velikog crvenog maka koji je već desetljećima glavna asocijacija na finski grafički dizajn, ali ga nikako nisam vezala uz onaj modni. Za mene je to bio brend "suvenira" koji asociraju na Finsku, poput kišobrana, posteljine i platnenih torbi, te se tako nisu uklapali u Garderobu.
Prije godinu dana, tijekom Tjedna mode u Kopenhagenu, našla sam se u novom i meni dotad nepoznatom dijelu grada te sam hodajući s jednog na drugi sastanak zastala pokraj izloga u kojem su se nalazili vrlo privlačni komadi odjeće. Kako to i inače činim, brzo sam se odlučila ući i istražiti o čemu je riječ.
Tek kad mi je ljubazna žena u showroomu rekla da se radi o brendu Marimekko, na kašmirskim puloverima i predivnim suknjama sam prepoznala uzorak, tzv. Unikko, koji je bio suptilno uklopljen u jesensko/zimski spektar boja. Od sive, plave do toplih smeđih nijansi, u potpunosti je odudarao od stereotipa koji sam vezala uz taj brend.
Na idućem Tjednu mode u Kopenhagenu, za sezonu proljeće/ljeto ‘24., održana je prvi put revija Marimekko, i to u amfiteatru Muzeja danskog dizajna, a svjetski poznati print pojavio se tada u još većoj raskoši boja i oblika. Tada sam odlučila Marimekko pridružiti Garderobinoj skandinavskoj obitelji i geografski zaokružiti ono što podrazumijevamo nordijskim modnim dizajnom. Sretno se poklopilo i to da upravo ove, 2024. godine finska dizajnerska kuća Marimekko slavi 60. godišnjicu unikka, jednog od najpriznatijih dizajnerskih motiva u svijetu mode i umjetnosti.
Unikko, odnosno cvijet maka na finskom jeziku, rođen je iz kreativnog uma Maije Isole, danas davne 1964. godine. Tijekom desetljeća je prešao granice Finske i postao svojevrsna međunarodna dizajnerska ikona. Karijera grafičke dizajnerice Maije Isole (1927. - 2001.) u Marimekku započela je 1949. i trajala je punih 38 godina, tijekom kojih je dizajnirala više od 500 uzoraka za tvrtku. Isola je osmislila Unikko kao apstrakciju cvijeta, kao dio šireg niza cvjetnih apstrakcija. Danas je Unikko snažan simbol radosti i kreativnosti, koji je postao glavno obilježje Marimekkovog dizajnerskog identiteta i vrlo se uspješno uklopio u modni svijet.
U kolekciji proljeće/ljeto ‘24., koja je krajem ožujka stigla u Garderoba Concept Store, Marimekko spaja ženstvene siluete s modernom radnom odjećom, što podjednako predstavlja bogato dizajnersko naslijeđe brenda. Kolekcija predstavlja veselu kombinaciju poznatog printa i minimalizma koristeći grubo isprano platno i teški pamučni keper. Kako je kolekcija prije svega proslava 60. obljetnice dizajna cvijeta Unikka, tako Marimekko u ovoj kolekciji dodaje nove apstraktne cvjetne printove finskog umjetnika Anttija Kekkija koji su nastali njemu karakterističnom tehnikom izrezivanja papira. Uz apstraktne cvjetne uzorke kombinacija različitih pruga unosi poseban ritam u kolekciju. Sezonska paleta stvara točku susreta suprotnih nijansi spektra: skladni tonovi smeđe, pepeljasto sive, endivije i bijele stopljeni su s bojom fuksije, ružičastom, mandarinom i intenzivnom zelenom. Radosne boje sezone nadahnute su izvornim bojama printa Unikko koji je Maija Isola prva predstavila 1960-ih.
Marimekkova pak kolekcija za sezonu jesen/zima 2024. vrlo je ženstvena i odiše elegancijom. Kombinira luksuzne materijale poput mekog kašmira s 3D aplikacijama i sjajnim metalik bojama. Bogati tonovi smeđe i bordo susreću se s cementno sivom, toplim tonovima rumenila, nježno ružičastom i ponekim detaljem u jarkožutoj. Svaki komad u kolekciji osmišljen je tako da se lako nosi iz dana u noć, od svakodnevne elegancije do svečanih prigoda, demonstrirajući kako se hrabri printovi i boje mogu oblikovati tako da odgovaraju nizu osobnosti i raspoloženja.
Brend neumorno, iz sezone u sezonu, radi na uključivanju više organskih i recikliranih materijala u svoje kolekcije, uvijek imajući na umu kvalitetu u trajnost odjeće. U kolekciji za ovo proljeće i ljeto predstavlja svoj pilot-projekt proizvodnje tzv. zatvorenog kruga koji je pokrenut u jesen 2023. u suradnji s portugalskim proizvodnim partnerom Pedrosa & Rodrigues. Kolekcija sadrži komade jednim dijelom izrađene korištenjem ostataka materijala i otpada iz vlastite proizvodnje. Dugoročna vizija Marimekka je da će se u budućnosti proizvoditi bezvremenski i održivi proizvodi u ravnoteži s okolišem, u skladu s načelima kružnog gospodarstva. Asortiman sezonskih torbi i modnih dodataka također sadrži reciklirane materijale, pa su tako svi komadi u novoj seriji pletenih torbi izrađeni od 100 posto recikliranog poliestera.
Osim samih kolekcija, i na ljetnoj i ove godine na zimskoj reviji Marimekko, najdojmljivija je bila zajednica koju je taj brend okupio diljem svijeta. Tako sam se odjednom našla u nepreglednom nizu varijacija unikka, na ženama i muškarcima svih rasa i dobi. Kao nijedna druga revija na kojoj sam bila kroz ovih sedam godina, Marimekko je odisao snažnom pozitivnom energijom kojoj su zasigurno pridonijele i smjele kombinacije boja i uzoraka.
Dolaskom Marimekka u Garderoba Concept Store,svojim bojama i uzorcima udahnuo je novu vedrinu i energiju. Vjerujem da će za mnoge klijentice nove kolekcije Marimekka predstavljati pravo otkriće, kao što je to bilo i u mom slučaju.