Od 2015. godine do danas, talijanska kuća Gucci bila je zlatna koka luksuzne grupacije Kering. Uz barokni i maksimalistički dizajn koji je nametnuo kreativni direktor Alessandro Michele, zarada se do kraja 2019. godine gotovo učetverostručila, a popularnost kuće nije jenjavala.
Popularnost Guccija i dalje je na neupitnoj razini, no sudeći po brojevima, ne teče im med i mlijeko. Posljednja analiza pokazala je da je profit koji je Gucci zgrnuo za grupaciju Kering u posljednjem kvartalu pao za 10,3 posto i tako nastavio negativan trend iz trećeg kvartala kada je prodaja pala za osam posto. Bottega Veneta koja se također nalazi u grupaciji s druge strane je zabilježila najveći rast u prodaji, dok je Saint Laurent zabilježio neznatan porast od 0,3 posto. No i dalje je riječ o rastu, a Gucci se sada nalazi u nezavidnoj situaciji koja zahtijeva plan za oporavak. Predsjednik grupacije François-Henri Pinault već ima izlaznu strategiju, no pitanje je koliko će kompromisa po pitanju dizajna morati napraviti.
Navodno se Gucci u narednim mjesecima planira fokusirati na modne dodatke, prvenstveno torbice i luksuzni nakit te satove, dio asortimana koji će privući konzervativniju klijentelu koja voli ulagati u luksuzne i klasične komade, što se s obzirom na pandemiju čini logičnim zaokretom. Dvije glavne skupine koje su donosile novac su mlada generacija Z i potrošači iz Azije koje je u shoppingu spriječila pandemija. Pinault pad prometa svaljuje i na novi modni kalendar zbog kojeg je Crusie kolekcija, Guccijeva najopširnija došla tek početkom prosinca umjesto početkom jeseni.
Pad prometa od 45 posto osjetio se u Europi jer lokalni kupci nisu mogli nadoknaditi sav promet koji bi inače ostvarili azijski turisti. Pažnju zato posvećuju upravo lokalnim klijentima: s novim marketinškim pristupom, personaliziranim iskustvima kupovine i poboljšanim online shoppingom Gucci namjerava nadoknaditi izgubljeno. Također, planiraju održati oko 150 evenata diljem svijeta u 2021. godini, s pop-in trgovinama, no Kina im i dalje ostaje slamka spasa gdje je već zakazano oko 600 fizičkih i digitalnih showova s kojima se nadaju oporavku.
Treba uzeti u obzir i da se upečatljiva estetika jednostavno ne uklapa u doba pandemije koja je utjecala na navike potrošača. Osim što smo ograničeni na online shopping, zavladao je i trend minimalizma, ulaže se u klasične modne komade koji su nosivi i udobni. Neki od Guccijevih upitnih komada poput rasparanih traperica umrljanih travom jednostavno nemaju smisla u vrijeme globalne krize. Talijanska kuća zato će se morati vratiti klasici, što je već i napravila, s fokusom na asortiman koji i u kriznim vremenima najbolje prolazi - torbice. Kultna Jackie torbica posvećena bivšoj prvoj dami Jackie Kennedy jedna je od povratnika u redovima Gucci ponude, kao i i Horsebit linija koja datira iz 1955. godine. I dalje će naravno plijeniti pažnju jarkim bojama, uzorcima i baroknim izričajem, poput nedavno predstavljene The North Face kolekcije, no nužno je zadovoljiti i drugi spektar kupaca koji ipak žele nešto umjerenije modne komade - primjerice estetiku minimalističke Bottega Venete čije su torbice apsolutno najpoželjnije.
Neupitno je da je hype oko Guccija i dalje jak, The North Face suradnja je rasprodana, a prije lansiranja čak se 1,7 milijuna zainteresiranih kupaca prijavilo za rani pristup kolekciji. Rasprodana je i kolekcija s Disneyjem koja je uključivala lik Donalda Ducka na tenisicama i torbama. Tako se Gucci nakon dugo vremena, na kraju 2020. godine ponovno vratio i na prvo mjesto ljestvice najpopularnijih brendova koju provodi platforma Lyst i iza sebe ostavio Balenciagu i Nike. Ipak, ne možemo se oteti dojmu da Gucci kaska za ostalim brendovima po načinu komunikacije i pristupu prema klijentima u vrijeme epidemije, što se odrazilo i na prodaju.
"Uvjereni smo da ćemo s novim kalendarom aktivnosti u 2021. godini ostvariti puni potencijal Guccija i nastaviti njegov rast", optimistično je predvidio Pinault. Za Gucci okreću novu stranicu, sigurno manje drastičnu u odnosu na promjenu iz 2015. godine.