Gucci kriza

U kakvim se problemima nalazi talijanska kuća?

20. veljača 2021.
Fotografije: Profimedia 

Posljedice pandemije, a možda i zasićenje ekscentričnom estetikom, ostavile su traga na talijanskoj modnoj kući koja je do nedavno bila najprofitabilnija pod okriljem Keringa.

Od 2015. godine do danas, talijanska kuća Gucci bila je zlatna koka luksuzne grupacije Kering. Uz barokni i maksimalistički dizajn koji je nametnuo kreativni direktor Alessandro Michele, zarada se do kraja 2019. godine gotovo učetverostručila, a popularnost kuće nije jenjavala.

Popularnost Guccija i dalje je na neupitnoj razini, no sudeći po brojevima, ne teče im med i mlijeko. Posljednja analiza pokazala je da je profit koji je Gucci zgrnuo za grupaciju Kering u posljednjem kvartalu pao za 10,3 posto i tako nastavio negativan trend iz trećeg kvartala kada je prodaja pala za osam posto. Bottega Veneta koja se također nalazi u grupaciji s druge strane je zabilježila najveći rast u prodaji, dok je Saint Laurent zabilježio neznatan porast od 0,3 posto. No i dalje je riječ o rastu, a Gucci se sada nalazi u nezavidnoj situaciji koja zahtijeva plan za oporavak. Predsjednik grupacije François-Henri Pinault već ima izlaznu strategiju, no pitanje je koliko će kompromisa po pitanju dizajna morati napraviti. 

image
Za kampanju Epilogue iz 2020. kao modeli su pozirali zaposlenici brenda

Navodno se Gucci u narednim mjesecima planira fokusirati na modne dodatke, prvenstveno torbice i luksuzni nakit te satove, dio asortimana koji će privući konzervativniju klijentelu koja voli ulagati u luksuzne i klasične komade, što se s obzirom na pandemiju čini logičnim zaokretom. Dvije glavne skupine koje su donosile novac su mlada generacija Z i potrošači iz Azije koje je u shoppingu spriječila pandemija. Pinault pad prometa svaljuje i na novi modni kalendar zbog kojeg je Crusie kolekcija, Guccijeva najopširnija došla tek početkom prosinca umjesto početkom jeseni. 

Pad prometa od 45 posto osjetio se u Europi jer lokalni kupci nisu mogli nadoknaditi sav promet koji bi inače ostvarili azijski turisti. Pažnju zato posvećuju upravo lokalnim klijentima: s novim marketinškim pristupom, personaliziranim iskustvima kupovine i poboljšanim online shoppingom Gucci namjerava nadoknaditi izgubljeno. Također, planiraju održati oko 150 evenata diljem svijeta u 2021. godini, s pop-in trgovinama, no Kina im i dalje ostaje slamka spasa gdje je već zakazano oko 600 fizičkih i digitalnih showova s kojima se nadaju oporavku. 

image
Kultna Jackie torbica

Treba uzeti u obzir i da se upečatljiva estetika jednostavno ne uklapa u doba pandemije koja je utjecala na navike potrošača. Osim što smo ograničeni na online shopping, zavladao je i trend minimalizma, ulaže se u klasične modne komade koji su nosivi i udobni. Neki od Guccijevih upitnih komada poput rasparanih traperica umrljanih travom jednostavno nemaju smisla u vrijeme globalne krize. Talijanska kuća zato će se morati vratiti klasici, što je već i napravila, s fokusom na asortiman koji i u kriznim vremenima najbolje prolazi - torbice. Kultna Jackie torbica posvećena bivšoj prvoj dami Jackie Kennedy jedna je od povratnika u redovima Gucci ponude, kao i i Horsebit linija koja datira iz 1955. godine. I dalje će naravno plijeniti pažnju jarkim bojama, uzorcima i baroknim izričajem, poput nedavno predstavljene The North Face kolekcije, no nužno je zadovoljiti i drugi spektar kupaca koji ipak žele nešto umjerenije modne komade - primjerice estetiku minimalističke Bottega Venete čije su torbice apsolutno najpoželjnije. 

image
Gucci x The North Face kampanja se rasprodala

Neupitno je da je hype oko Guccija i dalje jak, The North Face suradnja je rasprodana, a prije lansiranja čak se 1,7 milijuna zainteresiranih kupaca prijavilo za rani pristup kolekciji. Rasprodana je i kolekcija s Disneyjem koja je uključivala lik Donalda Ducka na tenisicama i torbama. Tako se Gucci nakon dugo vremena, na kraju 2020. godine ponovno vratio i na prvo mjesto ljestvice najpopularnijih brendova koju provodi platforma Lyst i iza sebe ostavio Balenciagu i Nike. Ipak, ne možemo se oteti dojmu da Gucci kaska za ostalim brendovima po načinu komunikacije i pristupu prema klijentima u vrijeme epidemije, što se odrazilo i na prodaju.  

"Uvjereni smo da ćemo s novim kalendarom aktivnosti u 2021. godini ostvariti puni potencijal Guccija i nastaviti njegov rast", optimistično je predvidio Pinault. Za Gucci okreću novu stranicu, sigurno manje drastičnu u odnosu na promjenu iz 2015. godine.