Francuski dizajner Pierre Cardin najpoznatiji po svom futurističkom dizajnu preminuo je u pariškoj bolnici u 99. godini života. Cardin je živio modu, uživao je u kreiranju, a iza njega je 60 godina stvaranja.
Jedan je od dizajnera koji je osim po genijalnim kreacijama poznat i po dobroj poslovnoj intuiciji. Znao je kako zaraditi na svom imenu i modno carstvo izgradio je samostalno. Za ready-to-wear kolekcije kakve poznajemo danas zaslužan je upravo on, takav koncept pokrenuo je 1959. godine i napravio time pravi skandal, ali i masama približio visoku modu. Ubrzo je posao proširio na parfeme, modne dodatke, posuđe, dodatke za dom. Iako su mu znali zamjerati da je prodao svoje ime, Pierre se na kritike nije obazirao.
"Znao sam kako unovčiti svoje ime. Kvari li novac nečiju ideju? Ja ne maštam o novcu, ali dok maštam, ujedno i zarađujem", kazao je 2007. godine.
Rođen u radničkoj obitelji u Italiji, Cardin je odrastao u Francuskoj, a u svijet mode ušao je mlad. U gradu Vichyju 1944. učio je dizajn, a zatim seli u Pariz i radi kostime za predstavu "Ljepotica i zvijer". Karijeru započinje u tada još ne toliko poznatom Christianu Dioru, nakon čega kreće na samostalan put i pokreće modnu kuću sa svojim imenom.
U pedesetim i šezdesetim godinama tako počinje i njegova modna revolucija. Dok su ostali dizajnirali odjeću koja laska ženskoj figuri, Cardin je naginjao avangardnom stilu i futurističkom dizajnu, geometrijskim oblicima odjeće koja je spajala različite teksture i materijale. Uveo je jarke boje, materijale poput vinila, metalnih ringova i oversized dugmadi.
"Omiljena odjeća mi je ona koju stvaram za život koji još ne postoji - za svijet sutrašnjice" jednom je izjavio. Njegova bubble dress dizajnirana 1954. godine upisala se u povijest mode i danas je popularna. Ljubav prema futurizmu prenosio je na sve grane lifestylea, pa je brend Pierre Cardin vlasnik luksuzne kuće Palais des Bulles na obali Francuske, također inspirirane balonima i dizajnom budućnosti.
"Uvijek sam se trudio biti drugačiji, i biti svoj. Sviđa li se to ljudima ili ne, nije važno", rekao je dizajner koji je želio da njegovo ime postane prepoznatljivi brend, a ne samo još jedna marka. U tome je i uspio i ostavio iza sebe neizbrisiv trag.
U čast ovom velikom dizajneru, preporučujemo film iz devedesetih "Sedmi element", za čiju je kostimografiju zaslužan.