Pojam vintage, objašnjavaju nam vlasnice Uličnog ormara, odnosi se na odjeću i predmete starije od 20 godina i obuhvaća period od dvadesetih do devedesetih godina prošloga stoljeća. Od pojma "retro" razlikuje se datumom proizvodnje.
"Retro odjeća je odjeća novijeg datuma proizvodnje, koja je inspirirana vintage stilom. Iako vjerno prati neki stil iz prošlosti, retro odjeća nema tu povijesnu i romantičnu vrijednost vintage odjeće, često niti tu kvalitetu materijala i izrade."
Odgovor na pitanje kako je došlo do toga da se mladi danas sve više i više okreću prema vintageu nije kompliciran: osim održivosti koja je vrlo važna nešto osvještenijoj generaciji Z, nedostaju im i ona vremena kada su se predmeti izrađivali ručno, kada nije bilo masovne proizvodnje i kada su, zapravo, načinom odijevanja mogli pokazati svoj karakter umjesto da svi izgledaju kao replike jedni drugih. Vintage vraća kreativnost na scenu i "dušu" u stil odijevanja.
"Proizvodilo se tada da bi trajalo. Najveća ljepota i draž vintagea upravo je njegova unikatnost", ističe Radmila i dodaje kako mladi primjećuju kvalitetu izrade, kao i detalje kojima se nekoć pridavalo značajno više pažnje nego što se to čini danas.
U periodu kada je globalizacija već zaista dosegla svoj vrhunac i u kojem životi ljudi zapadnih zemalja mahom izgledaju slično, prirodno je da se u čovjeku pobudi želja za time da se barem u nečemu osjeti unikatnim. Mladi danas ne mogu ni zamisliti kako je to bilo doći iz Zagreba u Osijek (da ne govorimo o inozemstvu) i zateći posve drugačije trgovine, drugačiju odjeću. Kupiti komad, vratiti se kući i, kad te društvo pita, reći: "To je iz Osijeka..." I biti poseban. Danas nije važno je li u pitanju Zagreb, Osijek, Pariz, Beograd ili Berlin: odjeća je više-manje svugdje ista, a oni koji diktiraju trendove teže tome da isti zahvate čitavu planetu.
Vintage komadi svjedočanstvo su vremena kada su se poderani rukavi šivali i krpali, a kada je ostaviti sako na tramvajskoj stanici bila tragedija. Odjeća je nosila veći stupanj značenja, i u financijskom i u emotivnom smislu. Bila nam je podsjetnik na ono što imamo. S druge strane, fast fashion kao da konstantno sugerira i upućuje na sve ono što još nemamo. Neprekidna izmjena trendova potiče ljude da žele više i više, da uz nagomilanu odjeću gomilaju i želje i žudnje koje će, nadaju se, zatomiti upravo sljedeća kolekcija nekog od jeftinijih, pristupačnijih brendova. Brza izmjena trendova šalje nam podsvjesnu poruku da nas samo još jedan predmet dijeli od končanog zadovoljstva... Zahvalnost zbog kupljene haljine traje nekoliko trenutaka, ubrzo zatim prebacimo fokus na "sljedeću metu".
"Za vintage se odlučuju oni koji žele izgraditi jedinstven stil i istaknuti se u mnoštvu. Posebnu atraktivnost i romantičnost imaju vintage modni dodaci. Torbe su najtraženije, vjerojatno jer su danas najnosivije i lako se kombiniraju s modernim komadima. S druge strane, modni dodaci poput raznih šešira, tokica s mrežicom, čipkanih rukavica i nakita zahtijevaju možda malo više umješnosti u kombiniranju jer se danas mogu činiti pomalo teatralnim. Zato će takvi modni dodaci idealno poslužiti u nekim posebnim prigodama, poput svadbi, tematskih zabava, raznih promocija, kazališnih premijera i sličnih svečanosti", objašnjavaju nam Radmila i Andreja.
Ulični ormar nas čitavom svojom pojavom vraća u neko drugačije vrijeme, koje svi pomalo idealiziramo i nostalgični smo spram onih njegovih aspekata koje često i precjenjujemo. Zamišljamo taj svijet idealnim jer su nam iz njega kao svjedoci ostali samo šareni, prelijepi komadi odjeće i zabavni filmovi u kojima guštamo. Ipak, Ulični ormar i jest simbol svega onoga što je tada „valjalo”: odjeća je kvalitetna, drugačija, neodoljiva, a sam butik puno više sliči nekoj pariškoj galeriji nego trgovini odjećom u kontekstu u kojem smo ih danas navikli gledati. Nema izloga koji te mami na kupnju – prostor podsjeća na topao dom, a i svojom lokacijom u Jurišićevoj, u jednom od uvučenih dvorišta, kao da nas podsjeća na to da ponekad treba i skrenuti s glavne ulice, zatomiti metež i vrevu, povući se u kakvo ugodno sklonište, zaustaviti vrijeme koje vječno negdje silovito juri i uzeti trenutak odmora.
Time djevojke šire i svoju misiju jedinstvenosti i romantike. "Vintage odjeća je puno više od stare rabljene odjeće", pišu na svom blogu, "To je povijest, umjetnost, priče onih koji su živjeli prije nas." Vintage komadi svjedočanstva su nekog minulog vremena, vremena koje uslijed modernog lifestylea, dinamike i užurbanosti, ne možemo prežaliti. Zato podržavajmo ljude koji nam svojim trudom i radom pomažu da ga rekreiramo, da ponovno oživimo njegove najbolje momente.