Nove stare ikone

Zašto generacija Z toliko obožava starije zvijezde?

16. listopad 2022.

Fotografije: Profimedia

Svaka uspješna kampanja danas mora ispuniti jedan uvjet - angažiranje starije zvijezde koju javnost obožava ili štuje kao ikonu svog vremena. Dobar marketinški trik, ali i nešto više od toga.

Zvijezde devedesetih i lica iz poznatih romantičnih komedija, Julia Roberts i George Clooney vratili su se na velika platna za svoju prvu zajedničku romantičnu komediju, "Karta za raj". Na filmsku scenu vraća se i Lindsay Lohan, u nadolazećoj romantičnoj komediji "Falling for Christmas", koja na Netflix dolazi u prosincu ove godine. Očito, imamo nešto sa zvijezdama koje već imaju dosta staža na sceni i to je još vidljivije u modnoj industriji nego li u filmskoj - posljednjih godinu dana zvijezde u kampanjama rjeđe su nova lica i pripadnici generacije Z, a češće upravo veterani celebrity svijeta. 

image

Diane Keaton za Gucci

Daleko je već iza nas vrijeme u kojem je uvjet za postati licem kampanje modnog ili beauty brenda mlado lice, savršeno ispeglano i bez vidljivih znakova starenja. Zahtjevi i želje nove generacije kupaca jednostavno rade po drugačijim postavkama - stvar je povjerenja koje imamo u "staru gardu" jer njihovo ime ipak dolazi s kredibilitetom, ali je i stvar u nostalgičnosti koja je nabujala u ovim nestabilnim vremenima, kako to inače i biva u vrijeme nesigurnosti i globalne krize. Što je najvažniji element ovog fenomena, čini se da se opraštamo s kulturom ageisma

image

Jennifer Lopez

Primjere starijih zvijezda u kampanjama je lako nabrojati (baš kao i celebrity beauty linije). To može značiti da je riječ o marketinškom trendu koji trenutno jako dobro pali i donosi profit, no možda se zaista radi o promjeni paradigme, odnosno o publici kojoj mladost naprosto ne znači puno u reklamnim kampanjama - ne garantira ništa. Jennifer Lopez imala je ulogu u kampanji za brend Coach, Kim Cattrall za Farfetch, Diane Keaton za Gucci, Juliane Moore za J.Crew. Riječ je o glumicama koje su godinama iznad brojke 50 ili 60 i izgledaju sjajno - tko ne bi želio izgledati poput Juliane Moor u 62. godini života? Ne zaboravimo niti na kultni trenutak kada je Jeff Goldblum nosio reviju za talijansku Pradu, a zatim i bio zaštitno lice kampanje za jesen 2022.

Nostalgija za devedesetima i nultima godinama kojom je generacija Z fascinirana, a koja je i dovela povratak takve estetike na modne piste veliki je dio ove priče. Američki dizajner Marc Jacobs u kampanji za kolekciju Heaven je vratio glumce Kylea MacLachlana (koji je također nosio Prada reviju) i Pamelu Anderson, dok je u svibnju ove godinu novi model Marc Jacobs torbe predstavila Winona Ryder. Slična je situacija na modnim pistama, na kojima su ove godine u nekoliko navrata šetale ikone poput Kate Moss i Naomi Campbell, modeli koji su zauvijek obilježili industriju, dok je show Balmaina zatvorila Cher - nedugo prije toga angažirana kao zaštitno lice za Ugg. 

image

Kate Moss na pisti kuće Bottega Veneta

Sva ova lica dobro su poznata svim generacijama kupaca i sa svima njima oni imaju izgrađen "odnos povjerenja", što nije slučaj s nekim tko se do sada pojavio primjerice u dva filma - takve zvijezde tek se profiliraju kao nova ‘it‘ imena i sljedeća generacija veterana. Dobro poznata lica koja su u industriji već nekoliko desetljeća ipak imaju prednost i to je pozitivna stvar na sceni koja je podržavala ageism, odnosno na starenje predugo nije gledala kao na nešto poželjno niti dopušteno. 

image

Naomi Campbell u kampanji za Boss