Promjene se osjećaju u zraku već neko vrijeme - modna industrija u svojoj prirodnoj izmjeni trendova svakog desetljeća ponovno donosi nove trendove. Ulaskom u novo desetljeće kolekcije modnih kuća nose minimalističke siluete, baš kao i 2008. godine. Tada je promjena bila izazvana financijskom krizom, a sada je između ostalog ubrzana globalnom pandemijom koja će na svjetsku ekonomiju snažno udariti.
Industrija je sada ponovno spremna na tranziciju, a u neizvjesnim vremenima nije neobično da se kupci okreću esencijalnim komadima, obraćaju pažnju na ono što kupuju i što nose.
Kraj ekstravagancije naslućuje se neko vrijeme, čak i u kolekcijama kuća naglašene estetike poput Guccija , koji je u novim kolekcijama "ublažio" svoj barokni izričaj. Prije desetak godina trend jednostavnosti predvodila je Phoebe Philo u francuskoj kući Céline. Njezin učenik, Daniel Lee pokupio je najbolje od nje te sličan izričaj donio u Bottega Venetu, jednu od trenutno najpopularnijih modnih kuća koja nudi dovoljno efektne, no minimalističke i pročišćene linije, krojeve i modne dodatke.
U gotovo svim novim kolekcijama dominiraju neutralne boje, crne ili bež. Moderna uniforma nije zbog toga nužno bazična i jednostavna – dodaje joj se volumen, prisutni su drugačiji krojevi koji naglašavaju senzualnost ili rukavi, neograničeno pufasti. Uzorci su zato rijetki u novim kolekcijama, sve se svodi na kombiniranje neutralne palete boja. Bottega Veneta, na primjer, u novoj kolekciji donosi basic tonove, sa zelenom kao iznimkom, slip haljine, mekanu kožu i bezvremenske klasike s modernim pomakom. Povratak su doživjele i jakne te odijela.
"U doba anksioznosti, kupci se povlače i fokusiraju na važne stvari. Savjesni su oko načina na koji troše svoje vrijeme i novac", komentirala je za BoF predsjednica WGSN-a Francesca Muston.
Drugi faktor koji utječe na aktualne promjene je održivost, spomenuta u svakom modnom diskursu. Kupci se zanimaju o procesu nastanka artikla, o materijalima i njihovom podrijetlu, a tema razgovora je i dugoročna isplativost odjeće i njezin potencijal za ponovno korištenje. Modne kuće koje su do sada bile fokusirane na materijale i nosivost svojih komada (The Row, Jil Sander, Margiela) zato su korak ispred svoje konkurencije.
Formira se pritajeni luksuz pa haljine i odijela, komadi koji su kroz povijest uvijek zastupljeni u garderobi sada su u usponu, dok ekstravagantna odjeća, majice s logom ili neobične siluete doživljavaju pad. Etablirane modne kuće, kao što su to Chanel, Hermes i Louis Vuitton, i dalje će imati vjernu bazu kupaca koji će nositi njihove proizvode. No, pandemija u kombinaciji s promjenama koje su krenule i prije njezine pojave uvelike će promijeniti odnose na tržištu.