Mega suradnja

Zašto je Mugler lansirao vlastite ‘dupes‘ kreacije?

11. svibanj 2023.

Fotografija: Mugler/ H&M

Suradnja H&M i Muglera najavljuje se posljednjih mjesec dana, a nakon što je stigla na web shop i u fizičke trgovine, naravno da se rasprodala u minutama.

Low i luxury modne suradnje već su se dokazale kao iznimno lukrativan i atraktivan način obraćanja kupcima te sjajan način zarađivanja. Dizajnerske kolaboracije zato i jesu proteklih godina dosegnule svoj vrhunac, i iako su se kao koncept pojavile još prije dvadesetak godina, nisu postale zastarjelima. 

Vjerojatno niti neće, o čemu svjedoči posljednja suradnja koja je izazvala veliko uzbuđenje. Suradnja luksuzne kuće Mugler i fast fashion brenda H&M lansirana je 11. svibnja, kada je došla i na naše tržište i rasprodala se u vrlo kratkom vremenu. Kroz kampanje i društvene mreže kolaboracija se najavljivala posljednjih mjesec dana, vidjeli smo dio primamljivih komada koji su dio kolekcije, a u kampanji su ih nosila poznata lica poput Irine Shayk. Doduše, ovoj suradnji nije bio potreban veliki marketing jer bi se rasprodala i bez toga - što zbog obožavanog osnivača i kreatora Thierrya Muglera (pa je kolekcija privukla modne nostalgičare i obožavatelje Muglera), što zbog trenutnog kreativnog dizajnera, Caseyja Cadwalladera, koji je Mugler vratio na mapu poželjnih brendova (kojeg obožavaju i mlade generacije), s bodijima, kombinezonima i trapericama koje grle tijelo i poštuju vrijednosti koje je prometnuo Thierry. 

image

Fotografija: John Pavlish

Dok su dizajnerske kolaboracije poznati koncept, ova s Muglerom ipak je nešto drugačija - Cadwallader je u kolekciju s H&M-om uključio odjeću koja je gotovo pa replika komada koje je predstavio u ready-to-wear kolekcijama, a jedina razlika je u materijalima i naravno, cijeni. Odnosno, predstavio je dupe svojih kreacija i posljedično sam sebi napravio konkurenciju. Ipak, sa svojim dizajnom, što se na kraju pokazuje kao mudar potez kojim će se možda povesti i druge modne kuće.

Problem replika koje se popularno nazivaju dupe (duplići) je nešto s čime se luksuzna imena ne mogu izboriti - na TikToku možete pronaći dupliće za gotovo svaki ‘it‘ luksuzni proizvod, od torbice do parfema. Generacija Z posebno voli dobar dupe, iz jednostavnog razloga - originale si ne mogu priuštiti ili naprosto ne žele dati toliko novaca za neki trendi komad koji im se sviđa, a kojeg ne planiraju nositi vjećno. Estetika Muglera, primjerice bodiji s mesh tkaninom i prorezima već su postali dio dupes manije i masovno se pretražuju na TikToku, osobito nakon nastupa Dua Lipe u Mugler kombinezonu s kristalima. Fashion Nova, Shein ili Zara, naravno, "posudili" su dizajn i inspirirani Muglerom predstavili svoje varijante trendi komada, s lošijim materijalima i niskom cijenom, što za dio kupaca i dalje ne predstavlja veliki problem. 

image

Dio H&M x Mugler kolekcije 

Mugler se "kopijama" svog dizajna koje dolaze u H&M kolaboraciji uspostavio svim ostalim dupe Mugler kreacijama koje su na raspolaganju. Oni koji žele nositi Mugler, ne moraju tražiti dupe komade tog brenda po raznim web shopovima - Cassey nam ih nudi kroz H&M suradnju. Prihvatljive cijene - primjerice 200 umjesto 900 dolara za traperice, materijali pristojne kvalitete i ono najvažnije - odjeća koja dolazi iz radionice Muglera, što kupcima daje onaj osjećaj koji nijedan dupe ne može nadomjestiti, a to je osjećaj zajedništva i pripadnosti Mugler zajednici.