SNAŽNA PORUKA

Zašto je Stella McCartney na pistu poslala plišane životinje?

03. ožujak 2020.
Fotografije: IMAXTREE/GETTY IMAGES

Britanska dizajnerica još je jednom uspjela iznenaditi modni svijet kada je u Parizu uz modele na modnu pistu poslala - plišance. 

Na prvi pogled zabavna revija iza sebe krije vrlo ozbiljnu poruku. Reviju Stelle McCartney na Tjednu mode u Parizu zatvorili su kostimirani modeli - zec, dvije krave, lisica, krokodil i konj. Plišani likovi poslali su poruku da njihovo krzno bolje izgleda na njima, ali i da su životinje i inače na revijama luksuznih brendova, samo što su u tom slučaju mrtve. 

"Željeli smo poslati snažnu i veoma bitnu poruku, uz malo humora i zabave. Ove životinje su dio svakog modnog showa, no mi smo jedina luksuzna modna kuća koja ih ne ubija. Željeli smo to istaknuti", komentirala je dizajnerica. 

Stella je jedna od prvih koja je kroz modu posvećena očuvanju planeta Zemlje i promicanju modne održivosti. Ona već gotovo dva desetljeća u svojim kolekcijama ne koristi kožu, krzno niti perje životinjskog podrijetla. Tako je i posljednja njezina kolekcija u tom duhu više no ikada. Koristila je najviše veganske kože, odjeća i modni dodaci ne sadrže PVC materijale, ništa životinjskog podrijetla nije korišteno, a volonteri su za svakog uzvanika posadili jedno stablo kako bi se kompenzirala proizvodnja ugljičnog dioksida nastala zbog održane modne revije. Kao i uvijek, goste je dočekao popis rađen od eko papira, kako bi bili obaviješteni na koje je sve načine brend radio na očuvanju okoliša. 

Inače, predstavljena kolekcija posvećena je ženama snažne volje, koje "čvrsto stoje na zemlji", no i dalje su slobodnog duha. Neustrašive, spremne se izraziti kako žele, bilo u modnom ili nekom drugom smislu, baš kao i vlasnica brenda. Kolekcija sadrži military kapute, balonere od veganske kože, lepršave duge haljine zatvorenih ovratnika, kao i one u stilu spavaćeg ogrtača, koji lelujaju oko modela.

 

Dan prije održavanja revije, na Instagramu dizajnerice osvanule su karikature životinja uz citate "What the fox? I'm not the fashion!" i "Ssskining is not wining!", kao najava nove kolekcije.

Stella novom kolekcijom poručuje da klijenti koji su spremni odvojiti veću svotu novca na kožni kaput, mogu ga radije potrošiti na ispravan način i učiniti dobro ne samo za određeni modno održivi brend, već i utjecati na cijelu priču u puno širem kontekstu.