Jednom (ne tako) davno dizajner Alexander Wang je organizirao raskalašene, kreativne, glamurozne, over-the-top partyje za vrijeme trajanja njujorškog Tjedna mode. Svi su željeli biti na listi uzvanika. Karneval, igrališta za odrasle, egzotične plesačice i hrpa celebrityja koji su do jutra uživali na zabavama popraćenima potocima alkohola i droga... Na tim istim partyjima, kako se otkrilo, Wang je djelovao poput seksualnog predatora, dok je drogirane, najčešće muške i transrodne modele, seksualno zlostavljao u svojim odajama - i na drugim raznim mjestima.
Ovaj skandal otkriven je krajem 2020. uz pomoć profila Diet Prada - prvi koji je otkrio svoju istinu i pokrenuo lavinu ispovijesti je britanski model Owen Mooney. Učinio je to putem TikToka, a njegovu priču prenijeli su Diet Prada i agencija Shit Model Management, nakon čega su se ostala svjedočanstva žrtava počela nizati. Wang je najprije odbacio optužbe i nazvao ih lažima da bi nakon toga, u proljeće 2021., tužiteljica Lisa Bloom objavila kako se Wang sastao sa žrtvama koje je zastupala (njih 11) - dizajner je skrušeno izjavio da će se "potruditi biti bolji", žrtve su iznijele svoju priču i odlučili su "nastaviti dalje sa životom".
Nije poznato je li im isplaćena novčana naknada, a nakon događaja koji su se odvili tada, oko seksualnom skandalu američkog dizajnera nema novosti, posljedica niti konkretne kazne. Nije bilo govora o tome hoće li se Wang povući s modne scene ili odstupiti iz svog brenda. Niti shopping stranice koje prodaju njegovu odjeću nisu se previše glasno izjašnjavale niti povlačile njegove kreacije. Nordstrom i Net-a-Porter odbili su odgovoriti na upite medija, ili uopće nisi odgovorili na njih.
Sada, godinu dana nakon optužbi, Wang polako gradi svoj put natrag - na društvenim mrežama najavio je povratak na modnu pistu, prvi show koji će održati od 2019. godine. Otkrio je, riječ je o "slojevitom eventu koji će slaviti azijsko-američku kulturu, hranu i glazbu". Ne možemo se ne zapitati, je li modna industrija zaista imuna na neprimjerene radnje i postupke dizajnera, i kako to da kultura otkazivanja njih nije zahvatila? Ne sumnjamo da će na Wangov show dolazak potvrditi najveće celebrity face - Zoe Kravitz je njegova bliska prijateljica, Lucy Liu je nedavno pozirala za njegovu kampanju, a supermodeli poput Hailey Bieber i Kendall Jenner su recimo, za vrijeme dok su se nizale optužbe, odlučile šutjeti, ne komentirati situaciju i samo mu - čestitati rođendan. Wangu zapravo nitko nije okrenuo leđa, što samo ide u prilog činjenici da unatoč svemu, u svijetu zabave, novca i slave, ostajete zaštićeni bez obzira na grijeh. A dok nitko ne trpi posljedice, zlostavljači i "grešnici" se osjećaju još sigurnije i zaštićeno od ikakvih posljedica. Također, sve se odigralo u eri #MeToo pokreta i cancel kulture.
Modna industrija je područje koje često djeluje u sivoj zoni, a granice su često zamagljene. Guranje pod tepih uobičajena je praksa, a situacije koje završe na društvenim mrežama rezultiraju isprikom ili povlačenjem spornog proizvoda - s čim su se susreli Gucci, Prada, Burberry... Prašina se slegne i kreće business as usual.
Čini se da je slučaj Alexandera Wanga samo jedna u nizu priča o ljubavi javnosti prema "lošim dečkima" modne industrije. Onima kojima kontroverze ne mogu nauditi. Doduše, John Galliano je nakon antisemitističkih ispada 2011. otpušten iz kuće Dior, no njegov rad i dalje se veliča. Isto kao što se slavi i Karl Lagerfeld koji je poznat po oštrim izjavama i komentarima koji, realno, nisu bili "na mjestu" (onaj da je Adele "ipak malo previše debela" jedan je od njih). Domenico Dolce i Stefano Gabbana su pak priča za sebe i njihovi problematični ispadi mogu stati u sasvim novi članak. Prati ih duga povijest ispada - od rasističkih stavova i skandala u Kini, izjave kako je "tradicionalna obitelj jedina prava obitelj" te one da su "djeca začeta putem umjetne oplodnje sintetička djeca". Danas više ne možemo čitati njihove misli jer su društvene mreže dali u ruke stručnim PR osobama te su zaposlili osobu zaduženu za različitosti i inkluzivnost (poput ostalih luksuznih modnih brendova koji su se znali okliznuti na terenu neprimjerenosti). Dolce & Gabbana tako nikada nije nestao s modne scene, dapače, redovito su njihove kreacije zastupljene na crvenom tepihu, profit redovito ostvaruju, a ono što najbolje dokazuje koliko slavni vole opraštati je D&G revija održana prošle godine u Italiji. Ironično, olujno nevrijeme uplelo se i uništilo show, no kako je Vogue objavio - "niti kiša ne može otkazati D&G reviju". Jennifer Lopez, Kitty Spencer i ostatak elite okupio se kako bi proslavio barokni dizajn talijanskih modnih genijalaca. Bio je to event o kojem su svi pisali i pričali.
Dakle, nakon svakog skandala, D&G bi se - ili ponekad ne bi, ispričao onima koje su uvrijedili i oprost im je bio dan. Bijesni komentari na društvenim mrežama dolazili bi nekoliko dana od privatnih korisnika, što bi samo na kratko vrijeme narušilo imidž brenda. No veza između modnih urednika, celebrityja i dizajnera ostaje čvrsta unatoč svemu i gotovo nikada ne možemo čuti da netko iz redova slavnih ustaje protiv njihovih loših postupaka. Oni koji imaju platformu i utjecaj promijeniti stvari, odlučno ne djeluju. Dolce & Gabbana je financijski presnažan brend kojem, povijest nas uči, niti odlazak dijela klijenata ne može nauditi. Između ostalog, priljeva im se nova generacija kupaca luksuzne odjeće. Alexander Wang s druge strane nema toliku bazu kupaca niti je izgradio dovoljno snažno ime u industriji. Iz tog razloga, njegov skandal nije u tolikoj mjeri odjeknuo u medijima, odnosno, nije previše naudio njegovom imidžu. I dalje je statusno i financijski nadmoćan nad žrtvama koje niti ne ulaze u sudske bitke za koje unaprijed pretpostavljaju da će izgubiti zbog nedostatka dokaza protiv počinitelja. Industrija još jednom propušta djelovati i reagirati na homofobiju, seksualno zlostavljanje, rasizam, mizoginiju i u svijetu visoke mode, moglo bi bit' da ipak nije tako teško reći - oprosti.