Coco Chanel je 1925. godine učinila nešto revolucionarno - istaknula je logo svoje modne kuće pomoću slova C, što je i danas prepoznatljivi znak Chanela. U godinama koje slijede, logo postaje simbol i način javnog komuniciranja bogatstva, statusa, prestiža i manično se širi, kao i opsesija materijalnim. Želim si priuštiti Balenciaga hoodicu, možda i torbicu, a ako već jesam, neka to vidi cijeli svijet jer bogatstvo se tako vidi na van bez obzira na pravo stanje bankovnog računa.
U dekadentnim osamdesetim godinama prošlog stoljeća razmetanje logom, bogatstvom i statusom doseglo je svoj vrhunac. Neutaživa želja za novcem i hvalisanjem s istim obilježila je godine u kojima je zarada bila prioritet, a luksuz jedina vrijednost. Logo tu savršeno funkcionira jer majica s natpisom ili torbica s monogramom LV govore same za sebe - osoba koja me nosi pripada visokom staležu i ima dovoljno novca pa i basic komade poput t-shirta kupuje na luksuznom odjelu. U devedesetim godinama logomanija je i dalje vladala, vidno slabije doduše, no Dior Saddle ili Fendi torbice ostaju predmetom žudnje. Tek s ekonomskom krizom 2008. godine kada se u neizvjesnim vremenima novcem bilo neprimjereno razmetati, logomanija postaje neukusni modni trend i dolazi do rasta tihog luksuza i minimalizma, s valom dizajnera kao što je Phoebe Philo.
Ako se vratimo u naše pandemijsko vrijeme, istaknuti logo isto tako možemo smatrati neprimjerenim - barem je tako bilo kroz 2020. godinu kada je vladao minimalizam i skormnost, preispitivali smo loše modne odluke i osuđivali konzumerizam. No želja za modnim razmetanjem zasjenila je odgovornost i u 2021. godini se vraća logomanija u optjecaj kao vodeći modni trend. Fendi, Versace, Givenchy, Balmain, Marine Serre - modne piste vrvjele su istaknutim logom modne kuće, logom koji je prilagođen za suvremeno vrijeme pa sadrži osobine minimalističkog stila, ali i dalje se ističe kroz cijeli odjevni komad, pa mu je svrha ista. Nismo ni spomenuli najpopularniju suradnju godine, onu između Balenciage i Guccija, koja je povećala potražnju za logomanijom, a nakon nje uslijedila je pažljivo osmišljena Fendace revija između Versacea i Fendija koji su u suštini, na međusobni dizajn samo zalijepili logo svoje modne kuće.
Fendace utjecaj ne možemo osporiti, no kako je modni urednik Jordan Anderson zaključio - "Gucci x Balenciaga suradnja je uspjela jer su dizajneri svoje različite stilove i estetiku jako dobro stopili u jedno. Suradnja je imala smisla. Osjeća li se Fendijev DNK u ovoj kolekciji?" Kim Jones tek je došao na mjesto kreativnog dizajner i još uvijek nije utabanao svoj dizajnerski put, dobili smo u konačnici odjeću s koje vrišti logo bez opravdanja, a jedina svrha mu je isticanje društvenog statusa. Nova generacija kupaca od brenda ipak očekuje nešto više. To sugerira velika popularnost dizajnera kao što su Marine Serre i američki dizajner Telfar. "Nije za tebe, za svakoga je", poruka je koju Telfar šalje svojim torbama na kojima je njegov logo suptilno otisnut. Marine Serre s druge strane proizvodnji pristupa s održive strane i ekologiji pridaje veliku važnost. Njezini komadi s motivom polumjeseca uživaju ekstremnu popularnost, a oni koji ga nose ne hvale se nužno svojim bankovnim računom, već se slažu s ciljevima i slow fashion filozofijom francuske dizajnerice.
"Logo je vrsta vizualne komunikacije kojom ćemo poslati određenu poruku svima, bez obzira na jezik. Noseći nečiji logo, ističemo da dijelimo iste vrijednosti kao i brend", smatra psihologinja Carolyn Mair. Bez obzira na vrijednosti brenda, logomanija je bila i ostala izvrstan alat marketinga, posebno u vrijeme društvenih mreža gdje nije poželjna velika govorancija, važno je biti zapažen, a komunikacija logom najjednostavniji je način za to. Modne kuće to itekako koriste, čemu svjedoče i kolekcije za 2022. godinu koje se odmiču od do nedavno popularnog tihog luksuza i opet vraćaju onaj nametljivi logo i elitistički pristup modi. Modni giganti će rado iskoristiti želju modne publike za osvetničkim shoppingom i nadoknađivanjem propuštenog u vrijeme izolacije, no logomanija trenutno prolazi i zbog opsesije modom s početka tisućljeća. Današnji trendseteri pobožno čuvaju i cijene svoje vintage Gucci, LV Monogram ili Dior Saddle torbice te ostale komade karakteristične za nulte godine koje su podrazumijevale logo i maksimalizam. A kao i svaki modni trend, logomanija će sigurno opet nestati sa scene, no kada god počne kolati na modnoj sceni, jasno nam govori o trenutnom stanju u kojem se društvo nalazi.