ANALIZA ODRŽIVIH BRENDOVA

Zeleno je ‘in‘: traže se tenisice, jakne i traperice, najpoželjniji brend je Veja

06. travanj 2020.
Fotografija: imaxtree

Online platforma Lyst koja se bavi analizom modnih trendova izbacila je novi report usredotočen na modnu održivost i brendove koji dominiraju na ovom polju. 

održivosti se naveliko govori u modnoj industriji, a s pojavom koronavirusa ovaj pozitivni trend postao je još aktualniji. Pojam sustainable fashion, odnosno održiva moda,  obuhvaća dizajnere koji stvaraju takvu odjeću, načine na koje je stvaraju i na kupce na kojima je konačna odluka što će i kako nositi. Kako donosi analiza platforme Lyst, vidljiv je prijelaz prema zelenijoj konzumaciji mode.

Najtraženiji održivi proizvodi po posljednjim rezultatima su tenisice, jakne i traperice, a od brendova je najpoželjniji Veja te njihove, i kod nas popularne, tenisice Campo rađene od veganske kože. Potražnja i pretraživanje ovog brenda u stalnom su rastu, a konkretne tenisice najtraženiji su proizvod koji nije rađen od kože životinjskog podrijetla u posljednjih 12 mjeseci. Slijede ih Stella McCartney Eclypse tenisice, koje također nisu rađene od kože. Povećana potražnja za ovim modelom javila se 2019. kada ih je nosila pjevačica Taylor Swift za vrijeme svog nastupa.

image
Campo tenisice brenda Veja, €115
image
Stella McCartney Eclypse tenisice trenutno su rasprodane s My Theresa web shopa

Na listi najpopularnijih slijedi parka brenda Patagonia, čije su jakne u posljednjih godinu dana zaradile oko 100 tisuća klikova korisnika. Traperice brenda Nudie Jeans također su u porastu, a baš kao i jakne Patagonije, većinom ih pretražuju muškarci.

Brend Reformation, poznat po ekološkim i etičkim standardima na listi se nalazi s haljinom Juliette, dok je kaput Eden švedskog brenda Filippa K jedan od najpopularnijih u posljednjih šest mjeseci i potražnja za njim porasla je za 427 posto od listopada 2019. godine. Kaput je rađen od recikliranog poliestera dobivenog od plastičnih boca i dodatno je potvrdio sve veću dominaciju skandinavskih brendova na globalnoj sceni. Analiza pokazuje i osviještenost po zemljama, na prvom mjestu s Danskom, a najviše pretraživanja o modno održivim imenima dolazi iz nove modne prijestolnice, Kopenhagena.

image
Juliette haljina brenda Reformation

Girlfriend Collective nalazi se na popisu s tajicama za trening, rađenima od recikliranih boca za vodu. Zanimljivo je vidjeti i nakit na ovom popisu, točnije chunky ogrlicu brenda Laura Lombardi koju obožavaju poznate cure poput Emme Watson i u posljednjim mjesecima sve se češće pretražuje.

Lyst izdvaja i brendove koje valja staviti na modni radar i koji promiču modnu održivost i očuvanje okoliša - Maggie Marilyn, Fisch, Greg Lauren, By Walid, londonski Mother of Peral, Ecoalf i WWake nalaze se na popisu.