Proljetna kolekcija u kojoj je cvijeće glavni motiv čini se kao priča koju slušamo svake sezone - možda zato što to zaista i jest tako. Uzorci u modnoj industriji, a osobito onaj cvjetni, dolaze iz sezone u sezonu u minimalno drugačijem izdanju nego prošle zato što kod kupaca i dalje najbolje prolaze.
Kako navodi londonska tvrtka Euromonitor International, prošle godine haljine su na globalnom tržištu uprihodile 62 milijarde dolara, a u 2020. očekuje se porast na 67 milijardi. Sjetimo se samo Zarine bijele haljine sa sitnim uzorkom crnih točkica koja je bila toliko popularna da je dobila vlastiti Instagram profil (s čak 26 tisuća pratitelja). Osim što je krojem pristajala gotovo svakoj ženskoj liniji, bila je cjenovno pristupačna što ju je učinilo hit komadom ljeta i jeseni prošle godine.
Ipak, najpopularniji od svih uzoraka je sinonim za ženstvenost - cvjetni motiv. Ako pogledamo aktualne modne trendove, floralni dezeni i dalje se nalaze pri vrhu liste najpoželjnijih, osobito posljednjih nekoliko sezona jer su odvažniji no ikad. Dizajneri luksuznih modnih kuća za nove su kolekcije ponovno inspiraciju pronašli u cvjetnim motivima, no ovoga puta u nešto mračnijem, gotičkom raspoloženju. S druge strane brendovi koji su cjenovno prihvatljiviji okrenuli su se bogatom cvjetnom uzorku u romantičnom raspoloženju koji vrišti s haljina i bluza. Istom estetikom vode se i popularni high street brendovi, u čijim je proljetnim kolekcijama pregršt mini haljina raskošnog uzorka cvijeća, sitnog ili krupnijeg, a slični modeli dominirali su i jesen/zima sezonom, razdobljem u godini za koje cvijeće na odjeći inače nije tipičan izbor.
Relativno novi modni brendovi, kao što je Rixo, tu su prepoznali plodno tlo i posao pokrenuli upravo na haljinama s uzorkom. 2015. godine su prijateljice Orlagh McCloskey i Henrietta Rix predstavile svoj brend s vintage kolekcijom od 20 svilenih haljina odvažnih uzoraka te bluza i suknji slične estetike. Danas nude kupaće kostime, nakit i širok asortiman odjeće, za razliku od početne ograničene ponude, a kao tajnu osvajanja tržišta navode pravi omjer cijene i kvalitete, s čim su se vodile pri osnivanju posla. Haljine s njihovim potpisom dolaze po cijeni od oko 300 funti, što je njihovim klijenticama, uglavnom uspješnim poslovnim ženama koje su voljne izdvojiti više novca, prihvatljiva cijena.
Povoljna cijena i kvaliteta materijala te upečatljivi dizajn bili su recept za uspjeh još jednog mladog brenda. Čak i ako ne pratite fashionistice na društvenim mrežama, njihovi modeli haljina su vam zasigurno iskočili na feedu. Kopenhagenski brend Rotate Birger Christensen vruće je ime na modnoj sceni koju je osvojio prvenstveno haljinom od žakarda naglašenih rukava s bogatim uzorkom cvijeća koja je dobila titulu must have komada, a slične modele odmah su izbacile i high street kuće poput Zare i Reserveda.
Brend je predstavljen na Tjednu mode u Kopenhagenu 2018. te nije dugo trebalo da pronađe svoju publiku, što ne začuđuje jer je nastao kao vizija stilistica i influencerica Jeanette Madsen, Thore Valdimars i Birger Christensen koje dobro znaju što današnje trendseterice žele. No čak niti one, kada su predstavile kolekciju, nisu očekivale da će prodati više od 2000 komada jednog modela haljine.
S druge strane, kao problem za ove brendove nameće se pitanje trajnosti i hoće li se "ispuhati" jednako brzo kao što su se proslavili. Bez konkretnog marketinga, Instagram im je poslužio kao snažan vjetar u leđa, no oni na tržištu žele ostati dugoročno, a ne ispasti iz mode zajedno s brzo promjenjivim trendovima koji su ih lansirali u visine.
"Ne želimo biti privremeni instagramski brend, želimo ostati konstantni na tržištu, želimo poznavati naše klijentice”, kazala je vlasnica londonskog brenda Rixo koji do sredine 2020. očekuje zaradu od 15 milijuna funti. Publiku su zadržali upravo pravom cijenom, kvalitetom i dizajnom.
Sličan primjer je i brend Reformation koji 'it' djevojke poput Kaie Gerber ili Emily Ratajkowski obožavaju. Uz donje rublje, kupaće kostime i košulje, njihov primarni proizvod uvijek su haljine, a vlasnica Yael Aflalo smatra da je ključ pogoditi kroj koji će pronaći publiku.
"Fokus je na dizajnu proizvoda, više nego što je na specifičnom trendu. Ako vidimo da se odlično prodaju haljine naglašenih ramena i visokog proreza, napravit ćemo još takvih modela u drugim uzorcima, bojama, dužinama i različitim materijalima", kazala je.
Društvene mreže kao snažna marketing platforma za mlade brendove te pojava modnih influencerica koje žude za efektnim komadima koji će obogatiti njihov feed odigrali su veliku ulogu za ova imena, no i za novu popularnost haljina s uzorkom. Profili na kojima influencerice dijele svoje prijedloge outfita haljine su učinili više no prije prilagodljivim modnim komadom. Tako su one cvjetne postale trendi izbor za svečanosti kao što su vjenčanja, ali lako su nosive i u dnevnim prilikama kada se stiliziraju u slojevitim kombinacijama s hoodicama ili sportskim komadima poput tenisica.
Haljine s uzorkom, ne nužno cvjetnim, nisu samo još jedan trend već konstanta na modnoj sceni, a ono što će se morati prilagođavati i napredovati je kroj i silueta haljine kojom će brend pridobiti kupca. U novoj sezoni adut su haljine naglašenog volumena, a za klasičarke uvijek su aktualni romantični modeli koji sežu ispod koljena, uobičajeni krojem, a uzorkom upečatljivi.