Živimo u novom zlatnom dobu televizije, točnije eri streaming servisa. Prošle je godine prijavljenih korisnika na Netflixu bilo oko 214 milijuna, a iz godine u godinu streaming gigant bilježi pozitivni trend rasta - gledanja, streamanja, novih prijava. HBO, Amazon, Hulu, Disney+ platforme su koje nam nude neograničeni broj sati sadržaja uz koji se smijemo, stresiramo, plačemo, razmišljamo i, naposljetku, modno inspiriramo. Ubirete li posljednje trendove s modne piste, ulica metropola? Ili ipak s televizijskih serija? Svjesno ili nesvjesno, televizija nam kroji nove odjevne navike, u čemu modni brendovi vide dobru priliku.
I istraživanja globalne platforme Lyst govore da televizija više no ikada utječe na modne trendove, nameće nove 'it' komade i privlači pažnju na određene brendove. Primjerice, nakon epizode "Emily in Paris" u kojoj Emily nosi Kangool bucket šešir, potražnja za istim narasla je za čak 324 posto. Za vrijeme euforije zvane "Bridgerton", na vintage i second hand stranicama pretraživali su se korzeti, u koje se ulagalo 123 posto više nego prije, a ista serija donijela je i cijeli estetski pokret zvan Regencycore koji u fokus stavlja odjeću, dekoracije i namještaj po uzoru na one iz vremena engleske aristokracije.
Kroz posljednjih par godina postali smo više povezani s televizijom i njenim sadržajem, a shoppingiranje je simultano postalo jednostavnije i brže. Spoj pandemije, rasta online shoppinga koji je personaliziran po našim navikama i kostimografije na koju se u serijama obraća nešto više pažnje čini savršeni koktel koji djeluje na svačije zadovoljstvo. Uz visoku produkciju i radnju koja je smislena, očekujemo i da kostimi budu na razini - dobar primjer je reboot serije "Gossip Girl" emitiran na HBO-u, koji je doveo je do rasta preppy srednjoškolskog stila koji se širi društvenim mrežama. Lagana radnja i malo spletkarenja, visoka moda i stilska inspiracija - zvuči kao odličan način za provođenje slobodnog vikenda.
Mislimo na plisirane suknje, pulovere na V izrez, chunky mokasinke - sve ovo zvuči i jest ponuda high street trgovina, a jasno je da se trendovi ne nalaze na tržištu igrom slučaja. "Squid Game" je recimo pokrenuo lavinu trenda zelenih trenirki, a sve to pokreće novi trend kolaboracija između modnih brendova i streaming platformi. Za luksuzne modne kuće, suradnje su jedini način kako uhvatiti ovaj vlak - njihov produkcijski ciklus odvija se puno sporije od high street i malih brendova, koji kolekcije izbacuju neovisno o modnom kalendaru.
No ljubav TV-a i mode nije potpuno nova: malotko se sjeća da iza naziva trgovine ASOS stoji As Seen On Screen. Originalni naziv modnog giganta upućuje da je krenuo kao mjesto na kojem su po malim cijenama bile dostupne kopije odjeće iz serija i filmova. Danas kupac ipak očekuje nešto više i bolje, a samim tim i stilisti postaju sve traženiji na tržištu. Prava kostimografija može dobiti puno mjesta u medijima - poput serije "Queens Gambit", "Ratched" ili "Mrs. America" o kojima se puno govorilo isključivo s pozicije modnih odabira protagonista s kojima se gledatelj želi poistovjetiti, pa i kroz odjeću.
Teen serija "Euphoria", osim što je kostimima utjecala na estetiku koju obožava generacija Z - urbanu, nostalgičnu, s primjesama osamdesetih, devedesetih i nultih godina, jednako utječe i na beauty trendove koji se euforično rekreiraju na društvenim mrežama, kao i u stvarnosti.
Usporedbe radi, većem broju korisnika je puno jednostavnije odjenuti se poput Rue iz hita "Euphoria" nego poput Emily iz serije koja producira luksuzne odjevne kombinacije, no obje priče imaju svoj target do kojeg dopiru. "Seks i grad" svojevremeno je nepovratno utjecao na modnu scenu outfitima koju su relevantni i danas, a nastavci "And Just Like That..." koliko god bili kritizirani, i dalje su iznjedrili nekoliko 'it' komada kojima je porasla vrijednost nakon emitiranja serije - dovoljan primjer su drapirana haljina Norme Kamali koja se rasprodala te Balenciaga x Gucci Hourglass torbica.
Apetit brendova je velik, a TV serije imaju veliku moć i utjecaj na trendove i odjeću koju dodajemo u shopping košaricu s nekoliko klikova, u pauzi između gledanja epizoda, bilo da smo direktno ili nismo uopće uključeni u priču. Neupitno je da će, i nakon što se oslobodimo pandemije i počnemo manje gledati TV, a više parkove i gradske ulice, biznis televizije i mode će ostati jednako snažan - iz prvog reda modne revije ravno u prvi red udobnog kauča.