Nedavno me zaokupila reklama jednog brenda za "ženske" britvice. Naime, po savršeno svilenoj koži, bez ijedne dlačice prelaze oštrice koje bi nam trebale pokazati kako besprijekorno glatke noge ostaju nakon samo jednog poteza s njihovim proizvodom. Dok se reklama vrtjela, meni je kroz glavu prolazilo – zar stvarno? Ženske dlake su nam jednaki bauk kao i crvena menstruacija? Na kraju krajeva, zar to nije besmisleno oglašavanje – prikazivanje učinkovitosti britvice na već obrijanim nogama?
Iako je vrlo jasno čemu britvice služe, nevjerojatno je da sve do prije tri godine nije postojala niti jedna jedina reklama za taj ženski proizvod u kojem bi bile prikazane dlačice. To se promijenilo 2017. godine s američkim brendom Billie koji u svojoj ponudi ima britvice, a komunicira direktno s korisnikom putem pretplate na proizvode. Osim što ih se ne može kupiti u trgovini, radi se o pristupačnim proizvodima (pretplate kreću od 9 dolara) s kojima se istovremeno, od prvog dana, šalje važna poruka. Njihove reklame bile su uključive od samog lansiranja pa su tako 2017., u njihovoj Project Body Hair kampanji, prvi put prikazane ženske dlake, a poruka koja je poslana u njihovoj reklami za britvicu bila je da je brijanje izbor, a ne nužnost.
"Ako ne prihvaćamo da žene imaju dlake, to je tip body shaminga. I stvarno postoji taj sram jer imamo dlake koji podržava industrija govoreći o njima kao o problemu koji treba biti riješen, a koji, naravno, rješavate s proizvodom koji oni pokušavaju prodati. Nismo željeli biti dio toga", izjavila je Georgina Gooley, direktorica brenda Billie. Iako je osmišljen kako bi eliminirao ružičasti porez (naplaćivanje više samo zato jer je proizvod ženski), uspio se istaknuti ne samo s odličnim proizvodima, koji sada uključuju i osnovne proizvode poput suhog šampona, maramica za lice i balzama za usne, već i drugačijim komuniciranjem sa svojim klijenticama, osobito putem reklama u kojima se dlačice jasno vide. Njihova komunikacija ne djeluje umjetno, već autentično i osvježavajuće.
"Željeli smo promijeniti to viđenje da postoji samo jedan način na koji žene mogu izgledati i promijeniti razmišljanje da je brijanje izbor, a ne obaveza. Odlučili smo da nema ništa loše u pokazivanju dlačica, odlučili smo ih slaviti, baš kao i izbor žena da s njima rade što god žele", govori Georgina koja je u svemu tome i uspjela jer sa svakom novom reklamom još malo pomakne granice. Iako su se mnogi ponadali kako će njezin potez možda promijeniti način na koji se cijela industrija odnosi prema ženskim dlačicama, to se nije dogodilo. I dalje se vrte reklame u kojima britvicu koristi žena bez ijedne dlačice - ma koliko god to suludo izgledalo.