Platforme društvenih mreža postale su mediji samoizražavanja gdje ljudi prenose poruke, atmosferu i emocije kurirajući osobne profile. Modni dizajneri pomažu korisnicima dizajnirajući odjeću koja se može odjenuti samo u metasvemiru, a na beauty sceni AI tehnologije proširene stvarnosti već neko vrijeme, uz pomoć naprednih uređaja, omogućuju klijentima isprobavanje ruževa ili sjajila prije kupovine, čak iz vlastitog naslonjača. Kad govorimo o 3D filtrima za lice, koji su puno više od onih poznatih psećih ušiju ili slatkih pjegica, zapravo govorimo o alatima uz pomoć kojih naše težnje za savršenim izgledom, zaglađenim licem i naglašenim usnama samo jednim klikom na pametnom telefonu, bez stvarnog odlaska pod nož, ubrizgavanja filera ili apliciranja make-upa,pretvaramo u savršene avatare.
Filtri se na lice montiraju uz pomoć sofisticirane AI tehnologije i tehnologije mapiranja lica, transformirajući vas u predivnog kiborga. Futuristička maska na licu, koja izgleda poput sloja vazelina u pastelnoj boji, savršena je za one koji se prezentiraju u virtualnim prostranstvima i tamo žele biti zapaženi, a za ostvarenje cilja ne žele koristiti više od pametne igre svjetlom i sjenom i, jasno, tehnologije. Umjetnica Johanna Jaskowska izražava se uz pomoć programa Beauty 3000, rušeći uz pomoć suvremene tehnologije granice stvarnoga, propitujući ideju savršene ljepote i estetike koja dominira na društvenim mrežama. Jaskowska je u jednom intervjuu izjavila kako je fascinirana idejom polučovjekapolukiborga i mogućnostima koje nam nudi tehnologija. I nije jedina koja se već otisnula u 3D beauty vode - na tojvrsti nadrealnog make-upa već rade mnogi digitalni umjetnici, poput Parižanke čije radove možete pronaći pod imenom Ines Alpha. Ovakvi prikazi ljepote, poput npr. lika Joi iz drugog nastavka sci-fi filma "Blade Runner", donose savršen primjer spoja ljudskog i umjetnog. Savršenstvo, znamo, nije dostižno, a ono promovirano na društvenim mrežama već je pomalo dosadno. Instagram protiv stvarnosti? Postaje stvar prošlosti.
A nadrealni make-up ili maska na licu koja ne mijenja konture ipak je nešto drugačije, između ostalog još jedan korak prema digitalnim sebstvima i svjetovima u kojima možda nećemo obitavati, ali generacije koje dolaze zasigurno hoće. I tamo će željeti izgledati sjajno, idealno i drugačije nego što im fizički svijet to može ponuditi. Samozadovoljni s 3D make-upom na licu, odjeveni u Tribute Brand baloner koji prkosi gravitaciji.