Sa sudjelovanjem publike

Umjetničko istraživanje Hrvoja Spudića: Zašto se stvari rade tako kako se rade?

11. svibanj 2020.
Fotografija: Damir Krajac/Hanza Media 

Znate li što je rotoprojektor? Ili mislite da znate? Galerija Miroslav Kraljević ovih dana nam predstavlja jedno zanimljivo umjetničko istraživanje.

U skladu s popuštanjem mjera, u zagrebačkom Galeriji Miroslav Kraljević očekuju nas otvoreni dani i mogućnost posjete galeriji, a informacije o točnim datumima i terminima objavljuju se na g-mk.hr. Prvo u nizu je istraživanje mladog umjetnika Hrvoja Spudića nazvano “Rotoprojektor, istraživanje”, koje je moguće vidjeti do 14. svibnja. Diplomirani arhitekt se u svojoj umjetničkoj praksi bavi zvukom, slikom, svjetlom i mehaničkim kontrapcijama i tiskom, a u kratkom razgovoru otkrio je više o svojem novom projektu u kojem i gledatelji mogu sudjelovati.

Što je to što nas očekuje u GMK?

U narednih nekoliko tjedana ću testirati “rotoprojektor” - rotirajuću kontrapciju koja snima i projicira svjetlo (nekad istovremeno), koristeći analogne filmske i digitalne projektore i kamere.

image
Rotoprojektor/Spudić

Na koji način gledatelji mogu participirati u tvom istraživanju? Ili ga tek mogu nadgledati?

U ovom projektu bavit ću se snimanjem i projiciranjem, odnosno transformacijom (translacijom) snimljenog prostora u projicirani. U nekim iteracijama snimke će biti apstraktne, u nekima napravljene unaprijed, a u nekima će biti projicirane i snimane istovremeno - ulaskom u prostor gledatelji stvaraju nove prizore. S druge strane, bitno mi je demistificirati svoj rad. Iza svakog projekta ostaje radni materijal (upute, nacrti…) kojeg također često izlažem kao dio rada. U ovom slučaju, bit će organizirane prezentacije za zainteresirane kroz slobodnu formu razgovora.

image
Analiza svjetla

Koji je cilj ovog istraživanja?

Cilj mi je istražiti faktore kao što su brzina rotacije, statičnost/pomičnost subjekta, realnost/nadrealnost slike, video “feedback loop-ove” i slično. Posebno me zanima odnos filmske sekvence i brzine rotacije projektora. Odnosno, pokretom projektora nastojim ponoviti pokret kamere ne bi li takva projicirana slika dobila koordinate u trodimenzionalnom prostoru. Također, testiram načine na koje ova instalacija može funkcionirati u prostoru.

image
Translacije sa Sarom Salamon

U svojoj umjetničkoj praksi baviš se zvukom, slikom, svjetlom, mehaničkim kontrapcijama i tiskom ulazeći u njihove najmanje jedinice. Koliko takva vrst istraživanja zahtjeva vremena? I rada?

Proces rada baziram na nizu testiranja, pokušaja i pogreški, čitanju, suradnji, a takva istraživanja znaju se događati sporadično i mogu trajati i godinama. Općenito, čitajući i učeći “kako se stvari rade” trudim se razumjeti “zašto se stvari rade tako kako se stvari rade”, a takva istraživanja dovode u nova i tako u nedogled.

image
Hrvoje Spudić

Kako se odnosiš prema tom vremenu, i čim se još moraš baviti dok se baviš ovim – slobodno valja reći – nekomercijalnim dijelovima umjetnosti?

Preko dana zaposlen sam kao asistent Kabineta za crtanje i plastično oblikovanje Arhitektonskog fakulteta, što mi ostavlja vremena da preko noći istražujem. Ali svoja istraživanja u stvari smatram kompatibilnom nadopunom/proširenjem svojeg zvanja. Često su mi dnevni, poslovni i umjetnički život isprepleteni, pa je teško reći koliko što zauzima vremena.