Veliki povratak brkova? Ako je suditi po tome što nosi trenutno najveći modni influencer na ovoj strani zemaljske polutke – Harry Styles, odgovor je da. Fama se digla: stoje li mu ili ne, je li zbog njih više seksi ili ne, je li to najava novog projekta ili ne - ili ih nosi zbog toga što je u vezi s ponešto starijom partnericom pred kojom valjda želi pokazati svoju "zrelost" - pitaju se obožavatelji. Nama to pak - nije važno. Stoje mu simpatično, kao što bi mu, po prilici, stajao i običan škarnicl. Čovjek je naprosto - zgodan.
Brkovi su uvijek na ovaj ili onaj način u modnoj i društvenoj igri. Simboliziraju muškost koja je privlačna nizu generacija. Pristaju na gotovo sve oblike lica i često, ako tom licu ne daju seksi okvir, imaju i humorističan do kinky element koji protagoniste koje krase olako karakterizira kao smiješne ili perverzne ili naprosto "dedaste". Arheolozi vjeruju da su čak i pećinski ljudi oblikovali dlake na licu u brkove pomoću školjaka i svojevrsnih "pinceta". No, brkovi kako su danas poznati došli su na svoje u Engleskoj tijekom elizabetanskog doba. Kralj Charles II, vladao je "s brkovima" od 1660. do 1685., što je vidljivo i na službenim portretima.
Popularnost brkova na zapadu svoj je vrhunac doživjela 1880-ih i 1890-ih što se na izvjestan način poklapalo s popularnošću vojski, a bilo je povezano s izvjesnim "vojnim vrlinama" koje patrijarhalna kultura posebno vrednuje – militantnost kao izraz autentične muškosti, dovedene do svog vrhunca, muškarac kao zaštitnik, kao vojnik, kao otac, kao čuvar. Različite kulture razvile su različite asocijacije s brkovima, valja napomenuti. Ipak, koja je uloga brkova? - neki čak vjeruju da smanjuju rizike od niza mogućih kožnih bolesti gornje usne te da štite od ultraljubičastog zračenja sunca.
Prema određenim marketinškim studijama, muškarci u reklamama s bradom izazivaju više povjerenja od onih koji je nemaju. Zapravo, studije pokazuju da je vjerojatnije kako će muškarci s brkovima biti angažirani na razgovorima za posao i "vode" 8,2 posto više od muškaraca s bradom i 4,3 posto više od glatko obrijanih muškaraca. Novija studija koju je naručio Gillette otkrila je snažnu sklonost vlastodržaca prema "njegovanim" kandidatima.
Za 33,9 posto žena brkovi muškarce čine zrelijima. Za 22,3 posto brkovi muškarce čine muževnijima, a za 26,4 posto oni zbog njih izgledaju seksi – takvoj zgodnoj ocjeni stanja navodno je, anegdotalno, posvjedočio istaknuti čileansko-američki glumac Pedro Pascal, poznat po svojim seksi brčićima i "light" bradama.
Brkovi su se u kulturnoj povijesti koristili i smatrali prikazom "uspješne" maskulinosti. Istovremeno su se koristili za karakteriziranje osobnosti čovjeka koji ih nosi.
Gay zajednica ih sve više estetski ohrabruje, a kozmetička industrija koja je sve svjesnije okrenuta proizvodima (hiperproizvodnji!) preparata za mušku njegu je više nego zadovoljna posljedicama modnog utjecaja. Dakle, brkovi i brada da, ali uredna i njegovana, ne nužno oštro podšišana jer to zaista izgleda češće nego rjeđe – kič.
Za kraj ne treba zaboraviti najveće umove i kreativce 20 stoljeća čiji su brkovi ključan element njihovog vizualnog identiteta, poput: Clarka Gablea, Alberta Einsteina, Toma Sellecka, Salvadora Dalija, Freddyja Mercuryja.