gg sluša

Ljetna vibra i oboreni rekordi na novom albumu Bad Bunnyja

10. svibanj 2022.

Fotografije: Shutterstock Editorial/Profimedia

Glazbena portorikanska senzacija svakim albumom postavlja nove rekorde slušanosti i ruši stereotipe o latino izvođačima. Novim albumom "Un Verano Sin Ti" (Ljeto bez tebe) Bad Bunny je ispisao povijest - opet.

Album "Un Verano Sin Ti" Bad Bunny je objavio u u petak i oborio dva rekorda na Spotifyu - postao je najstreamaniji album do sada u 2022. godini, a Bad Bunny je postao najstreamaniji umjetnik na svijetu u jednom danu, s čak 183 milijuna streamova - taj rekord je do sada držao Drake s 176, 8 milijuna streamova. Spot za pjesmu "Moscow Mule" već broji gotovo 30 milijuna pregleda, a sve pjesme s novog albuma (njih 23) nalaze se na top 30 Spotify ljestvici "Daily Top Songs Global".

Album se trenutno nalazi na vrhu u društvu dva najuspješnija glazbenika današnjice - Drakea i Kanyea Westa -još jedno postignuće 28-godišnjeg glazbenika koji snima isključivo na španjolskom jeziku. 

Inače, "Un Verano Sin Ti" ćete vjerojatno slušati kroz ljetne mjesece - s tim na umu Bad Bunny ga je i snimao. Naslanja na kalipso i posveta je karipskoj glazbi, pritom donosi prepoznatljive Reggaeton elemente i pop, a sve je upakirano u jednostavan zvuk s ljetnom vibrom. 

"Svima sam dao do znanja da nikada neću napraviti album koji je sličan prethodnom", rekao je Bad Bunny. Niti ovaj put ne surađuje s velikim pop imenima s globalne scene, već s latino glazbenicima kao što su Rauw Alejandro, Jhay Cortez, The Marías, Bomba Estéreo. 

“Mogao sam napraviti pjesme s bilo kim - recimo s Miley Cyrus ili Katy Perry. No pred svijet sam stavio underground scenu s Portorika, i ponosan sam na to što predstavljam", još 2020. godine je komentirao album “YHLQMDLG.” Među brojnim nagradama koje je osvojio nalaze se: dva Grammyja, četiri Latin Grammy nagrade, osam Billboard glazbenih nagrada, MTV Video Music Award...Glazbena senzacija s Portorika od 2018. godine kada se predstavio svijetu nezaustavljiv je u pohodu na glazbenu scenu, redefinira pojam latino glazbenika, no ruši i brojne druge barijere. Definira ga fluidnost i neometano rušenje jezičnih barijera jer u njegovoj glazbi možete uživati ili se s njom poistovjetiti neovisno o tome razumijete li jezik. 

image

Dodjela Grammy nagrada 2021., u Burberry looku
Fotografija: Shutterstock Editorial/Profimedia

Na sceni se pojavio nakon što je Portoriko pogodio uragan Maria 2017. godine i ostavio zemlju u siromaštvu i neizvjesnosti. "El Apagón" njegova je pjesma koja govori o korupciji, velikim klasnim razlikama u toj zemlji i socijalnoj nepravdi. Pravog imena Benito Martínez Ocasio, rođen je u radničkoj klasi i prije glazbene karijere radio je u supermarketu. I kroz tekstove, pokriva teme s kojima se svaka publika može poistovjetiti.  

Govori o djevojkama, autima, nesretnim ljubavima, ljetu na plažu, o društvenim nepravdama i problemima, homofobiji. Njegova kombinacija synth-popa, Reggaetona i posebna boja glasa privlačni su svim slušateljima pa se lako prepustiti njegovom ritmu, no bez obzira na glazbene eksperimente i pomake kakav je napravio i na novom albumu, uvijek ostaje jedno s Portorikom. Najslušaniji je umjetnik na svijetu i prethodne dvije godine, a njegov album iz 2020. godine „El Ultimo Tour Del Mundo“ ušao je u povijest kao prvi album na španjolskom jeziku koji je dosegao prvo mjesto na Billboard 200.

Nije jedini latino glazbenik na sceni koji niže uspjehe, no sigurno je onaj koji ostavlja najveći trag. U veljači je gostovao u “The Tonight Show Starring Jimmy Fallon” noseći majicu s natpisom na španjolskom jeziku - “Ubili su Alexu, ne muškarca u suknji", osvrćući se na homofobiju u Latinskoj Americi i Alexu Negrón Luciano, transrodnu beskućnicu koja je ubijena u Portoriku. Osim glazbom, poruke iznova šalje i modnim stilom. U posljednje tri godine isprofilirao se kao glazbenik ekscentričnog i uzbudljivog muškog stila, koji promiče rodnu fluidnost bez previše filozofije - "21. je stoljeće, opustite se." - odgovara na pitanja o suknjama i haljinama koje je nosio u spotovima i na crvenom tepihu. Odjeknula je i njegova nedavna suradnja s francuskim brendom Jacquemus - nosio je kreacije dizajnera poput odijela s bermudama, kupaće kostime i mini haljinu s cipelama na petu, u stilu Brad Pitta za GQ 1999. godine. 

image

Kampanja za francuski brend Jacquemus
Fotografija: Profimedia

Modni stil jednostavnije je opisati kroz njegovu glazbu - karakterizira ih fluidnost. Ne ograničava se niti stavlja u ladice. Nije obožavatelj nekog luksuznog brenda niti se odijeva isključivo u komade poznatih dizajnera. Nosi ono što želi - jesu li to voluminozne kreacije, jarke boje, Crocs natikače (s kojima je ostvario suradnju) ili potpuno crni Burberry outfit koji je nosio na Grammyje, s cvijetom suncokreta u ruci. To može biti Yeezy kombinacija, kreacije lokalnih dizajnera, futuristički pastelni look s puffer jaknom, spoj uzoraka i boja ili Guccijevo odijelo. 

image

Latin Grammy Awards 2019. godine
Fotografija: Shutterstock Editorial/Profimedia

Bad Bunny od samog početka ruši barijere, ono kontroverzno predstavlja kao normalno - i radi to iz pravih razloga, jer tako ostaje vjeran sebi.

“Na kraju dana, ista sam osoba koja sam uvijek i bio. Ne bih trebao mariti kako me svijet vidi već brinem za to tko sam ja. S takvim mindsetom ostajem iznimno sretan", komentirao je. S tek 28 godina i novim albumom koji će se vrtjeti cijelog ljeta, tko zna gdje će nas Bad Bunny tek odvesti.