Modna vizija

Boemska kolekcija Diora s naglaskom na privatno

30. rujan 2020.
Fotografije: IMAXTREE 

Za post-pandemijski svijet Dior je ponudio artističku kolekciju i s njom otvorio pariški Tjedan mode.

Maria Grazia Chiuri je za vrijeme karantene ispitala svoj i naš odnos prema odjeći i modi, što je prenijela i na modnu pistu u Parizu. Ona je bila raskošna, u stilu velike katedrale. Umjesto uobičajenih 1750 uzvanika, bilo ih je 350 zbog mjera zaštite od epidemije, pa je za sve ostale revija je bila emitirana na TikToku, platformi za koju se odlučilo nekoliko francuskih modnih velikana.

Novu Dior kolekciju Chiuri je obilježila boemskim stilom, bojama i umjetničkim uzorcima - smeđa, bež, narančasta, plava, bijela, crna su prevladavale. Inspiraciju je crpila iz arhive Diora, iz kulture Japana i njihovog tradicionalnog kimona koje je Christian Dior skicirao još 1957. godine, a inspirirala ju je i Italija i Indonezija. 

"Naš odnos s odjećom se potpuno promijenio posljednjih mjeseci, a životi su nam sada više privatni nego što su javni", komentirala je dizajnerica, pa je i kolekcija ispunjena udobnim jaknama i kimonima, haljinama poluprozirnog dizajna, hlačama i muškim siluetama. Kultne Dior torbe također su dobile svoje boho izdanje, a naglasak je i na detaljima i dodacima gornjeg dijela tijela - primjereno za Zoom sastanak. Izostale su ovaj put već prepoznatljive Dior majice s političkim i feminističkim sloganima. 

"Katedrala slavi prostor u kojem možemo stati i razmisliti", objasnila je dizajnerica izbor scenografije, a za slike na vitrajima zaslužna je talijanska umjetnica Lucia Marcucci, poznata po svojim vibrantnim kolažima i provokativnim sloganima. 

Chiuri je otvorila Tjedan mode u Parizu u nešto depresivnijem tonu, nakon Milana koji je za novu sezonu ponudio optimistično viđenje. Praćenje revije na ekranu nije toliko uzbudljivo kao gledanje iste uživo, a osjetila je to i TikTok publika, na aplikaciji naviknuta na plesne note koje ulaze u uho - sada su pratili reviju uz 12 a capella ženskih glasova. 

Na kraju, reviju je obilježila i aktivistica koja je upala na pistu noseći natpis "Svi smo žrtve mode". Kako dizajnerica pistu često koristi za slanje aktivističkih poruka, mnogi nisu bili sigurni radi li se o planiranom trenutku na reviji. Kasnije je potvrđeno da je pripadnica ekološkog pokreta Extinction Rebellion i da nije bila planirani dio showa. Na live prijenosu njezin izlazak nije bio snimljen pa su je vidjeli samo oni koji su se nalazili u dvorani, a i značenje poruke nije svima ostalo potpuno jasno.