Kineska nova godina donosi vladavinu Vodenog Tigra, a luksuzne modne kuće tradicionalno svoje capsule kolekcije posvećuju kineskom horoskopu i znaku koji će obilježiti narednih 12 mjeseci. Inače, godina Tigra nastupa svakih 12 godina, dok ova životinja u horoskopu prezentira neovisnost, neustrašivost i snagu, karakteristike koje možemo povezati sa samim uzorkom koji se koristi u modnom svijetu, a da se možemo pripremiti na dominaciju tigrastog uzorka kroz cijelu godinu, već sada je očito.
Balenciaga je jedna od luksuznih kuća koja je povodom kineskog horoskopa predstavila kolekciju posvećenu tigru. S 57 komada slave njezinu snagu, suptilnim i manje očitim tigrastim uzorkom. Gucci i Prada napravili su isto, s dobrom namjerom koja se krije iza same kolekcije. Kako bi podigli svijest o važnosti zaštite i očuvanja tigrova i ugroženih životinja, Prada je u sklopu projekta "Action in the Year of the Tiger" napravila donaciju za kinesku organizaciju "Walking With Tiger and Leopard" koja podiže svijest o važnosti očuvanja divljih životinja i biološke raznolikosti te predstavila kolekciju kojom je ostala vjerna svojim dizajnerskim kodovima, uz crvenu boju koja jedina upućuje na povezanost s kineskom tradicijom.
Gucci je na manje suptilan način predstavio svoju capsule kolekciju - za kampanju "Gucci Tiger" predstavljeni su vizuali fotografa Angela Pennette na kojima su stvarni tigrovi (fotografirani samostalno), uz veliki izbor odjeće, modnih dodataka i dekora za dom s uzorcima Guccija i životinjskog printa. Poznati Kenzo motiv tigra vraćen je u 2022. godini upravo povodom Kineske nove godine, a Burberry, Fendi i Versace još su neke luksuzne kuće koje su izbacile capsule kolekcije povodom godine tigra.
Posvećenost luksuznih brendova Kineskoj novoj godini logična je i iz ekonomskih razloga - do 2025. se očekuje da će 45 posto klijenata luksuzne mode dolaziti samo s kineskog tržišta. Pop-up butici i online limitirane kolekcije simultano se lansiraju na kineskom i globalnom tržištu i do sada su se pokazale iznimno lukrativne, a u očekivanoj godini revenge shoppinga uzrokovanog pandemijom, nastavit će donositi novac u blagajne velikih brendova. S obzirom na još uvijek slabiji promet putovanja iz azijskih zemalja u ostatak svijeta, ove godine brendovi su capsule kolekcije ipak učinili dostupnijima na globalnom tržištu, dok su prethodnih godina fokus imale samo na kineskom.
Ako na stranu stavimo Lunarni kalendar, uzorak tigrova krzna već desetljećima je inspiracija modnim kućama, od Dries Van Notea, Roberta Cavallija, Valentina i mnogih drugih. Ciklično se ponavlja u modnim kolekcijama, pa drugačije nije bilo niti u prezentacijama za proljeće 2022. godine, kada je vladavina tigra već bila u najavi.
Cavalli je u najvećoj mjeri kolekciju obojao upravo motivima divljine, kao i Kenneth Ize, Jil Sander...Što će se odraziti i na globalni trend životinjskih uzoraka. Linije tigra pozivaju na divlje modne igre već sada se i šire se aktualnim kolekcijama za novu sezonu, pa ako želite odati počast tigrovima, Kineskoj novoj godini ili samo uživate u ovom printu neovisno o prilici - uživajte u našem izboru.