Alternativni materijali

Hoodie i trenirke napravljene od banana i ananasa

10. kolovoz 2021.
Fotografija: Pangaia

Od samih početaka Pangaia je brend koji radi na modnoj održivosti pa nije neobično što je predstavljena kolekcija u kojoj su korištena čak dva nova alternativna materijala.

S obzirom na to da je modnim brendovima održivost postala (ili je nametnuta) ključan dio njihovog poslovanja, brendovi ubrzano predstavljaju nove, inovativne načine na koje će uključiti prirodne i/ili reciklirane materijale u svoje proizvode. U tome veliku ulogu imaju različite biljke i voćke koje su se pokazale kao dobra alternativa dosadašnjim materijalima. Luksuzna kuća Hermès najavila je da možemo očekivati veliki zaokret prema alternativnim materijalima kada je početkom godine predstavila torbu napravljenu od kože koja je nastala zahvaljujući gljivama, dok je, primjerice manji brend Allégorie pretvorio koštice manga i jabuke u - modne dodatke.

Popisu brendova koji se okreću alternativnim, održivijim materijalima, sada se pridružio i brend Pangaia: novi komadi napravljeni su od ekološke tkanine nazvane FRUTFIBER i PLNTFIBER. 

Potonji je napravljen u potpunosti od obnovljivih, brzorastućih biljaka kao što su bambus, himalajska kopriva, eukaliptus i morska trava, a kojima za uspješan rast nisu potrebni pesticidi, gnojiva niti dodatno zalijevanje. S druge strane, FRUTFIBER je mješavina liocela od bambusa te lista ananasa i banane. Svi ti materijali su zapravo nusprodukti proizvodnje hrane i inače bi bili bačeni. 

Oba materijala brend Pangaia je razvio kako održiviju alternativu pamuku, koji zahtijeva jako velike količine vode u proizvodnji, ali i kasnije u obradi. Tako je nova kolekcija izrađena od novih materijala, a u njoj se nalazi 20 komada - hoodie majice, T-shirtovi, haljine, trenirke i kratke hlače, a sve u ljetnim bojama i u nježnim, neutralnim nijansama. Cijena odjeće kreće se od 95 dolara za majicu pa sve do 195 dolara za hoodie. 

Posebnost nove kolekcije je i to što svaki komad odjeće dolazi s QR kodom preko kojeg kupci mogu pristupiti digitalnoj putovnici svakog predmeta - ona na interaktivan način predstavlja klijentu kako je nastao njegov komad odjeće i koliki je bio utjecaj na okoliš. Digitalnu putovnicu brend je predstavio ranije ove godine kako bi potaknuo modnu industriju na veću transparentnost i mogućnost praćenja procesa. 

image
Hoddie 195 dolara, donji dio trenirke 160 dolara