Modna kategorija: Athleisure

Jesmo li se zaista oprostili od trenda trenirki?

16. listopad 2021.
Fotografije: Profimedia/ rexfeatures.com

Na primjeru Belle Hadid jasno je vidljivo - sportski trend udobnosti i neopterećenosti ostaje na modnoj sceni, ali inspiriran Y2K erom.

Možda se u modnom svijetu na velika vrata ponovno vraća sređivanje i glamur, no to ne znači da smo se oprostili s trendom udobnog i athleisure stila. Athleisure podrazumijeva hibridni stil sportske/atletske odjeće koja nije namijenjena isključivo za sportsku aktivnost već se stilizira u svakodnevnim, pa i poslovnim prigodama. Trend udobnog počeo se "kotrljati" i prije 2020. godine, no tada je, s dolaskom pandemije doživio uzlet, dok je udobnost postala prioritet prilikom svakodnevnog odijevanja. 

Da nije riječ o samo prolaznom modnom trendu govore i podaci koji pokazuju da je 2018. vrijednost athleisure sektora na globalnoj sceni iznosila 155 milijardi dolara, a do 2026. očekuje se da će dosegnuti oko 260 milijardi. Kao spoj funkcionalnosti i atraktivnog dizajna koji odgovara svakom obliku tijela, uz korištenje inovativnih i izdržljivih materijala u svrhu promicanja održivosti, nećemo tako lako otpisati athleisure kao passé. Bile su to prošle godine matching trenirke i mekani kompleti, a u postpandemiji, naglasak je na modnoj arhivi. 

image
Rihanna 

Jedan od najtraženijih modela današnjice Bella Hadid magistrirala je retro athleisure trend za kojim poseže - gotovo uvijek u svojim casual izlascima. Bella je jedna od predvodnica nove generacije koja pokazuje da se modeli ne vežu samo za glam look - ponekad je u seksi Nensi Dojaka outfitu ili glam Schiaparelli haljini, a u off-duty kombinacijama najčešće je možemo vidjeti u komadima Y2K estetike i sportskoj odjeći, primjerice oversized retro Nike trenirci i komadima sportskih brendova, čiju retro estetiku dodatno naglašava modnim dodacima vezanima najčešće za eru 2000. godina.

image
Bella Hadid u Nike trenerci

Bella naravno nije prva koja je pokrenula trend sportskog, zapravo ga je naslijedila od Beyonce koja je 2016. krenula u suradnju s adidasom i lansirala uspješni Ivy Park, dok je Rihanna isto učinila s Pumom, čime su sportswear donijele u mainstream. Athleisure se pak pojavio još u sedamdesetima, a boom je doživio u devedesetim godinama prošlog stoljeća s dolaskom hip hop kulture i bujanja glazbene scene i MTV-ja koji su uvelike utjecali na kretnju modnih trendova. Devedesete, kao jedna od dekada iz koje se moda trenutno uvelike inspirira, danas donosi trendove poput šilterica, šuškavih trenirki, bejzbol jakni, tenisica i sportskih haljina - athleisure u retro izdanju nikada nije izgledao bolje, iako je "recikliran". 

image
Bella Hadid u šetnji Los Angelesom 

Osim elegantne mode i profinjenijih silueta, "jednostavnija" moda uvijek će nam biti potrebna, tim više ako se sporty smatra trendi i stylish lookom. Trend je trenutno retro, a poznavajući cikličnost mode, nakon zasićenja sa siluetama osamdesetih i devedesetih godina stići će nova era koja će iznjedriti novi athleisure trend. Možda ćemo se za desetak godina osvrtati na ovo vrijeme i misliti što nam je pobogu bilo da nosimo ove stvari, no sve je to u prirodi mode. Samo pratite Bellu Hadid i njezine sportske lookove globalng utjecaja.