VOTE

Kako se moda ‘uvukla‘ u predsjedničke izbore

20. rujan 2020.
Fotografije: Getty Images/ Promo

Za manje od pedeset dana SAD izlazi na predsjedničke izbore, pa se sve češće za političke poruke koristi moda.

Čizme bivše druge dame SAD-a postale su viralne i privukle pažnju javnosti, pa time i ispunile svoju svrhu. Naime, Jill Biden modni izbor iskoristila je za slanje poruke, što u SAD-u postaje sve češći način za komunikaciju, osobito pred predsjedničke izbore. 

Biden je nosila Stuart Weitzman visoke čizme s natpisom "Vote", za kojima je potražnja porasla za 488 posto, sudeći po analizi platforme Lyst. Model naziva "5050 Vote" dolazi u limitiranom izdanju, no nakon samo nekoliko dana gotovo je rasprodan. Profit od prodaje je namijenjen organizaciji "I am Voter", u suradnji s kojom su i nastale ove čizme, sve kako bi se građane potaknulo da izađu na, kako se smatra, najvažnije predsjedničke izbore do sada.

image
Joe Biden i Jill Biden
image
Stuart Weitzman 5050 Vote čizme; 695 dolara

Moda je nerijetko kanal kojim se šalju poruke - sjetimo se Melanije Trump i jakne s natpisom "I really don’t care, do u?", pa osim ovih čizama, potražnja iz tjedna u tjedan raste za majicama s natpisom Vote, no riječ je o dizajnerskim imenima koji svoju snagu koriste kako bi došli do građana - luksuzna retail stranica The RealReal objavila je partnerstvo s Abrimom Erwaih i njezinom organizacijom Fashion Our Future 2020. Brendovi poput Tanye Taylor, Fe Noela i Off-Whitea nude aktivističke komade, a majicu s natpisom "I am Voter" ima i brend Michael Kors. Politički trenutak dogodio se i na Tjednu mode u New Yorku. Dizajner Christian Siriano, koji se ne libi političko-modnih statement poruka, na reviji održanoj u svom vrtu na pistu je poslao modela u dugoj crnoj haljini, ispisanoj s porukom "Vote".

image
Christian Sirano haljina na reviji u vrtu dzajnera 

Tako niti Jill Biden nije prva koja je iskoristila modu za slanje poruke, prije Weitzman Vote čizama, pažnju je privukla Michelle Obama s custom made ogrlicom sa slovima VOTE, koju je za bivšu prvu damu izradio brend ByChari (i odmah se rasprodala). Inače, spomenutu ogrlicu brend je izradio za prošle izbore. 

image
Susan Alexandra torba s natpisom Vote; 350 dolara

Demokratski predsjednički kandidat Joe Biden pouzdao se na utjecaj modnih kuća pa je s nekima izbacio merch naziva "Believe in Better". Jason Wu, Proenza Schouler, Gabriela Hearst, neka su dizajnerska imena koja su izbacila majice i modne dodatke s kojima pozivaju građane da izađu i daju svoj glas na izborima. 

image
Gabriela Hearst majica (45 dolara)/
Aurora James hoodica (60 dolara)/
Belive in Better kolekcija