Novi skandal

Može li Balenciaga počistiti nered nakon kontroverzne kampanje?

24. studeni 2022.

Fotografija: Profimedia

Ovoga tjedna redaju se šokantne vijesti i skandali u modnoj industriji. Nije prošlo niti bez Balenciage koja je uklonila spornu kampanju, no kritike se nastavljaju nizati.

Ako posljednja dva dana skrolate po društvenim mrežama, sigurno niste propustili vidjeti oproštajne poruke upućene Alessandru Micheleu koji napušta Gucci. O tome smo već pisali ovdje, no između takvih objava, nalaze se i optužbe upućene Balenciagi koja se našla u velikim problemima. Iako uvijek kontroverzna, modna kuća je ovoga puta zaista prešla granicu i našla se na udaru kritika - sve zbog posljednje kampanje za Objects, kolekciju za dom koja izlazi uoči blagdana, a lica kampanje su djeca. Ništa sporno ne bi bilo vezano za kampanju, da djeca nisu nosila torbe u obliku plišanih medvjedića (iz posljednje modne kolekcije) koji su odjeveni u lance i S&M dodatke. 

Balenciaga je nakon prvog niza optužbi uklonila kampanju sa svih platformi i objavila javnu ispriku. "Iskreno se ispričavamo zbog posljednje blagdanske kampanje. Naše plišane torbe s medvjedićima nisu trebale biti prikazane s djecom i odmah smo uklonili kampanju sa svih platformi", objavili su, no vrlo brzo morali su podijeliti novo opravdanje. Naime, korisnici društvenih mreža ubrzo su primijetili sporne dokumente koji su se nalazili u prethodno objavljenoj kampanji za kolekciju adidas x Balenciaga. Zumiranje fotografija otkriva da je riječ o izvatku iz presude Vrhovnog suda SAD-a iz 2008. godine za slučaj "USA vs. Williams", kojim je potvrđen zakon kažnjavanja seksualnog iskorištavanja i zlostavljanja djece. Na jednoj od fotografija uključena je i umjetničku knjigu Michaela Borremeana, čiji rad prikazuje golu djecu i odrasle u činovima nasilja, pa čak i kanibalizma. 

image

Fotografija: IMAXtree

Balenciaga je nakon toga objavila ispriku zbog uznemirujućih dokumenata i cijele kampanje, te su istaknuli da osuđuju bilo kakav oblik zlostavljanja djece. Također, istaknuli su da je na kampanji radila vanjska tvrtka zbog čega je došlo do ovakvog propusta. Odnosno, nitko u Balenciagi nije primijetio sporne detalje u kampanji - što je teško za povjerovati ako uzmemo u obzir da svaka kampanja prije objave prođe kroz više ruku (i očiju). Sve u svemu, uznemirujuća situacija kojoj se nitko nije nadao, unatoč tomu što Balenciaga redovito servira kampanje koje uzburkavaju javnost - uništene tenisice za tisuću dolara ili torba u obliku vreće za smeće ipak se ni približno ne mogu usporediti sa seksualiziranjem prikaza djece.