Spoj filma i mode zaista čini savršeni duo za uživanje, a dok se distanciramo od svakog socijalnog konakta, ovakvi užici su nam potrebni. Na popisu filmova čiji su kostimi ostali zapamćeni svakako je "The Great Gatsby" iz 2013., redatelja Baza Luhrmanna i kostimografkinje Catharine Martin, ujedno i njegove supruge. Pa kad već naše aktualne 20-e godine nisu počele okićene perjem, šljokicama, niti pak partyjem i rijekom šampanjca, uživat ćemo u njima kroz prizmu ovog sjajnog filma.
Inače, "The Great Gatsby" adaptacija je romana iz 1925., pisca Francisa Scotta Fitzgeralda, a originalni film s Robertom Redfordom i Mijom Farrow snimljen je 1974., kada je za kostime bio zadužen dizajner Ralph Lauren.
Raskošni kostimi u adaptaciji iz 2013. rezultat su suradnje kostimografkinje Catherine Martin i talijanske dizajnerice Miuccie Prade, koja je u estetiku dekadentnih 1920. uvrstila DNK svoje modne kuće i tako nam servirala najbolje od glamura - sjajne haljine, nizove nakita, šljokice i ukrase za kosu s perjem. Dijelom inspirirane arhivom luksuznih kuća Prada i Miu Miu, kostimi su nastali i po uzoru na prijašnje kolekcije brenda Prada, koje nisu nužno bile inspirirane ovom modnom dekadom već su jednostavno njegovale sličnu estetiku.
Za kostime je zato talijanska dizajnerica bila idealna, a za film je stvoreno 40 kreacija, od kojih je najzapaženija posveta Pradinoj kultnoj chandelier haljini iz kolekcije SS/2011., koju protagonistica Daisy Buchanan (Carey Mulligan) nosi za svoj prvi odlazak na Gatsbyjev (Leonardo DiCaprio) party. Iako su kostimi over the top glam, dizajnerica je izjavila kako joj prilikom stvaranja haljina na umu nije bio glamur, nego psihologija likova.
"Radi se o novcu, jer je redatelj želio prikazati Daisy kao najljepšu i najbogatiju na svijetu", komentirala je za Vogue. Svi kostimi možda nisu bili povijesno i činjenično točni, no to im niti nije bio primarni cilj. Oni su slika svakog lika, pa primjerice Jordan Baker, neovisna i misteriozna party djevojka osim dugih haljina otvorenih leđa nosi i hlače, koje žene u 20-ima još uvijek nisu nosile. S druge strane nalazi se Daisy, vezana za društvene poretke prošlih vremena te nosi nježnu čipku i lila nijanse. Suradnja dizajnerice i nagrađivane kostimografkinje sjajno je oslikala razvratne i dekadentne godine, uz dodatak seksi looka, naglašenijeg nego što ga je Fitzgerald svojevremeno zamislio.