GG x Cloud&Co. x PBZ 

Podržavamo domaće kreativce: unikatni nakit od stakla

31. svibanj 2020.
Fotografije: Glass Land

U suradnji s Katarinom Zmazek iz Cloud&Co. i uz podršku Privredne banke Zagreb predlažemo vam domaće kreativce čiji su proizvodi vrijedni kupnje. Ovog puta razgovarali smo s Anjom Jelavić iza čijeg se brenda skrivaju unikatni komadi nakita.

Kreativna Anja Jelavić oduševila nas je sa svojim minimalističkim i statement nakitom rađenim u Tiffany tehnici. Brend Glass Land nastao je za vrijeme njezinog studija na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci, a izradi nakita posvetila se jer je željela unikatni dodatak koji će stvoriti wow efekt. U ponudi njezinog brenda mogu se naći predimenzionirani prsteni, naušnice s ili bez dodatka poludragog kamenja te lančići.

"Nakit je izrađen od posebnog Spectrum, Art, Opalnog i Baroknog stakla a cijeli proces, od velikog komada stakla pa do završnog proizvoda, iziskuje i do nekoliko sati rada. Svaki komad prolazi i do deset fazi rada: od početnog rezanja stakla dijamantnim nožem kako bi se otprilike dobio određeni oblik, zatim se rubovi bruse brusilicom za staklo kako bi bilo savršeno glatko te pravilnog oblika. Nakon brušenja, staklo se treba oprati od sitnih komadića nastalog brušenjem te se zatim nanose dvije vrste bakrene folije kako bi se na njih primio bezolovni kositar pomoću lotanja. Zadnja faza rada je poliranje završnog proizvoda kako bi dobio sjaj te se spajaju kukice i lančići, ovisno o tome koji se komad nakita izrađuje. Po potrebi i želji se bezolovni kositar može premazivati patinama u crnoj boji ili boji mesinga te se također staklo može oslikavati bojama za staklo", objašnjava nam cijeli postupak Anja kojoj se u izolaciji nije mnogo toga promijenilo, a kreativnost joj je bila još i veća.

"Manje sam vremena provodila izrađujući nakit za galerije koje su u tom periodu bile zatvorene pa mi je više vremena ostalo za razmišljanje i stvaranje novih proizvoda", govori nam vlasnica brenda koja uz nakit, u svojem ateljeu u Zagrebu stvara i umjetničke slike, a sve je dostupno online, što je način prodaje i kupovine koji će se, kako smatra, i zadržati.

"Mislim da su se u vrijeme epidemije gotovo svi okrenuli online prodaji te će tako ostati barem neko vrijeme. Vjerujem da ćemo više truda ulagati u samu prezentaciju proizvoda nego inače jer se online trgovina podosta razlikuje od galerija i dućana gdje se proizvodi mogu opipati i isprobati. Također, vjerujem kako će ljudi sve više cijeniti rad domaćih dizajnera, umjetnika i kreativaca te će kupnjom takvih proizvoda podržati male brendove koji se bore s velikim dućanima koji prodaju masovno proizveden nakit, odjeću i ostale uporabne stvari."

Iako je prisutna online, itekako je osjetila pad prodaje s obzirom na to da surađuje s velikim brojem galerija po cijeloj Hrvatskoj koje su bile zatvorene zbog karantene, dok je interes na webu ostao isti.

"Moram priznati kako se nadam da će nam se turisti što prije vratiti i da će domaći ljudi početi sve više vrednovati ručno izrađene i unikatne proizvode znajući kako biraju i kupuju nešto bezvremensko što će nositi i koristiti cijeli život", dodaje za kraj i izdvaja nam svoje favorite kad su domaći brendovi u pitanju: Love, eko, Doda keramika i YOGA&JA.