Mjesec mode

Svi trendovi koji nas čekaju iduće godine

13. listopad 2021.
Fotografije: IMAXtree

S jesenskih Tjedana mode izdvajamo vodeće trendove za proljetnu sezonu i sve ono što trebate znati, a možda ste propustili.

Početak jeseni u modnoj industriji je prošao užurbano i veoma uzbudljivo, a povratkom klasične piste u sve modne metropole, ulice modnih centara bile su žive i hektične, ispunjene šarolikim outfitma i luksuznom modom. Svaki od tjedana mode koji su se redom održali u New Yorku, Londonu, Milanu i Parizu, a prethodio im je i Tjedan mode održan u Kopenhagenu koji se datumom izdvaja iz službenog rasporeda donio je street style scenu obilježenu duhom određenog grada, dok su kolekcije modnih dizajnera pratile temu koja nije bila nametnuta niti službena, no kroz motive se provlačila u svakom od gradova. U globalu, pokrivene su sve goruće teme - inkluzivnost (model u invalidskim kolicima na pisti Moschina), društvena i ekološka kriza (prosvjednici na pisti Louisa Vuittona), održivost (u režiji modne kuće Cloe), suradnje koje propitkuju budućnost (Balenciaga; Fendi x Versace). 

New York tako je prošao u znaku disco glama, party outfita i debitantskih kolekcija od kojih je najviše pažnje pokupila ona dizajnera Petera Doa. Zemljane boje i odijela također su se izmjenjivale na pistama mnogih dizajnerskih imena, a cjelokupni dojam ističe optimizam kao polaznu točku s koje se kreće nakon doba lockdowna i digitalno prezentiranih kolekcija. Trenirkama nije bilo traga, za razliku od proteklih sezona kada su i one pronašle mjesto na modnoj pisti.

{embed_photo_link_gg}1114615{/embed_photo_link_gg}

Optimizam je u velikoj mjeri dominirao i kroz londonski tjedan mode, na kojem su se u kolekcijama ponavljale boje, color block i odjeća koja za cilj ima podizati raspoloženje i više od funkcionalnosti, biti upečatljiva i efektna. Raskoš je ponovno zaživjela i zaboravljamo na stil koji se ustabilio u razdoblju koje smo proveli u kućama - vraća se sređivanje

---

---

Sloboda i naglašeni seksepil te prisutnost Y2K trendova dominirali su na Tjednu mode u Milanu. Završio se s velikom suradnjom Fendija i Versacea koji su zajedničkim snagama iznjedrili Fendace i tako izmijenili dizajnerske kodove na modnoj pisti. Ova bliješteća suradnja giganta luksuzne mode podijelila je mišljenja, no svakako je napravila veliki odjek na sceni i nametnula pitanje - jesu li suradnje poput ove nešto čemu će se težiti u budućnosti? I nastaju li one zbog razmjene kreativnih ideja ili čisto zbog nedostatka istih pa vođeni dobrom zaradom dizajneri spajaju neočekivano

---

---

Ipak, suradnju kao da je zasjenila ona još više neočekivana i održana na Tjednu mode u Parizu, koju je Demna Gvasalia iz Balenciage pripremio sa Simpsonsima. Performans koji više pažnju usmjerava prema konceptu i stanju industrije, a manje prema samoj modnoj kolekciji izazvao je ovacije i prije svega zabavio publiku, koja se uvjerila da je moda zaboravila biti zabavnom i ponekad šašavom. Pariz je završio ciklus tjedana mode zajedništvom i ljubavlju - prema odjeći i dijeljenju ideja, kako je to volio raditi preminuli dizajner Alber Elbaz. Njemu u čast, 45 modnih kuća pripremilo je po jednu kreaciju za brend AZ Factory koji je osnovao dizajner, što je rezultiralo emotivnom kolekcijom i showom koji je u vrijeme nakon pandemije simbolizirao zajedništvo i povezanost koji su svima nedostajali.

---

---

Oni koji su imali priliku uživo pratiti luksuzne revije i udisati ritam modne scene, ali i mi ispred svojih ekrana koji smo upijali atmosferu u drugačijem obliku uživali smo u novom valu mode koja diše kao i prije, kao onda dok pandemija nije zatvorila granice i postavila ograničenja. Ali u silnom šušuru, čini se da smo odlučili zatvoriti oči pred aktualnim problemima s kojima se industrija i dalje treba suočavati. Sve miriše na "ono staro", a promjene o kojima se pričalo za vrijeme lockdowna još uvijek se ne čine kao stvarnost.