Tom Ford nedavno je objavio esej o krafnama – mislim, možda je teško i nepravedno reći da je to esej, više je prisjećanje na djetinjstvo, isječak iz autofikcije čije ćemo fragmente moći (nadamo se) pročitati u novoj knjizi "Tom Ford 002" čije je objavljivanje najavljeno za studeni ove godine. Krafna je asocijacija, tvrdi Ford, na sreću, bezbrižnost, sigurnost, mir kao ključne riječi koje bi trebale strukturirati i povoljno definirati najvažniji životni okvir i period – djetinjstvo. Krafna se ne smije prilagođavati bizarnim gastro trendovima koji slobodno miješaju sastojke koji su prije bili nezamislivi, tvrdi ovaj dizajner i redatelj te dodaje da bi to bilo - svetogrđe.
Čak ide toliko daleko (što je potencijalno opasno i neodgovorno s obzirom na javnu ulogu koju ima) da je na određenoj "krafna - dijeti" cijeli svoj život u kojemu je (u odraslom periodu) dominantno slične težine unatoč svakodnevnom konzumiranju dvije to tri krafne dnevno. To baš ne bi moglo biti točno da nije silnog (i vidljivog) vježbanja i drugih kontrolnih alata kojima upravo on - intervenira na svoje tijelo. Fragment je to kojim nas ova modna ikona, provokativni američki dizajner Tom Ford uvodi u svoju dugo očekivanu drugu knjigu koja čitatelje vodi kroz "putešestviju" njegovog luksuznog carstva vrijednog milijarde dolara koje je osnovao 2005. godine. Sinonim je za glamur, raskošnu i razigranu seksualnost te neustrašivu modu.
Tom Ford je kultni dizajner čiji istoimeni brend ima pobožne sljedbenike širom svijeta - od Milana i New Delhija do Šangaja i New Yorka. Ali Tom Ford je i redatelj dva relevantna i kritički prepoznata filma ("A single man" i "Nocturnal animals") u kojima moda igra glavnu i najvidljiviju ulogu koja dopušta svim drugim ulogama da što bolje i transparentnije dođu do svog ponajboljeg izraza. Tom Ford je i vegan što kao identitet i dalje nosi svoj aktivistički predznak. Kao filantrop i aktivist podržava američku ligu žena koje su oboljele od karcinoma dojke te nekoliko fondacija koje financiraju tretmane, lijekove i istraživanja o AIDS-u. Zgodna je informacija o njegovom odnosu spram higijene, naime: poznato je da se Ford u jednom danu kupa četiri puta, i to u toplim kupkama. Prva je u 4:30 ujutro, kad ustaje; druga u 9:15, nakon treninga; treća u 18 sat, a zadnja u 22:30. "Često ležim u kadi po pola sata i puštam um da luta. Meni je kupanje meditativno", rekao je u jednom intervjuu. Nakon toga dolazi strogi režim ljepote.
Sedamnaest godina nakon njegove najprodavanije knjige, prvijenca "Tom Ford" (2004.), u kojoj je detaljno opisan period njegove karijere u kojemu je obnašao funkciju kreativnog direktora za talijansku modnu kuću Gucci, ovaj drugi svezak vizualna je oda Fordovom istoimenom brendu nastalom 2005., a koji obuhvaća kozmetiku, naočale, mušku odjeću i njegovu kritički prepoznatu i hvaljenu liniju ženske odjeće. Cijenjeni dizajner nije samo katapultirao svoj brend u najviše ešalone svijeta mode - za koji je dobio i najveća priznanja i akreditacije, između ostalog od Vijeća modnih dizajnera Amerike već ga je i časopis Time proglasio najboljim dizajnerom godine.
Rano je u svojoj karijeri privukao pozornost Hollywooda predstavljajući svoju estetiku preko vjernih obožavateljica s A-liste kao što su Julianne Moore, Lauren Hutton, Pat Cleveland, Beyoncé i Nicholas Hoult. Ovaj veličanstveni svezak uključivat će i fotografije Fordovog dizajna odjeće i pribora, modne editorijale s modelima kao što su Gigi Hadid, Joan Smalls, Mica Argañaraz i Jon Kortajarena te seksualno nabijene reklamne kampanje čije fotografije potpisuju velikani Inez & Vinoodh, Nick Knight, Steven Meisel i Mert & Marcus.
Knjigu je uredio Ford osobno kao još jedan kolekcionarski predmet za njegove poklonike, ali i šire poznavatelje mode, stila i dizajna. Naime, Ford je odavno znao kako se radi s medijima: doza kontroverze, doza bahatluka, doza perfekcionizma kao modela ponašanja na koji se poziva ne bi li opravdao vrijednost svog rada. Adekvatno je i dozirano uvodio svoj privatni život u medije, svog supruga i sina. Medijska slika koja je stvorena, idealna je i u doslovnom smislu: žive na nekoliko destinacija, od New Yorka i Los Angelesa do Londona, imaju pse koje uvodi u svoje filmove i da, naravno – rano se budi, vježba, koristi filere i botoks (otvoreno o tome govori, naravno – kao i kolega Marc Jacobs) te koketira s terminima "iskrenost" i "istinolikost" u operiranju s odnosima s javnošću, s medijima. Perfect!